Създават се 28 областни дирекции „Земеделие” като специализирана администрация към министъра. Министерският съвет прие нов устройствен правилник на Министерството на земеделието и храните. С него се уреждат функциите, структурата, числеността и организацията на работата на администрацията на ведомството. С влизане в сила на документа общата численост администрацията в Министерството на земеделието и храните се намалява с 10% и става 526 щатни бройки. В общата администрация ще работят 142 служители, а в специализираната – 322. Общата администрация е организирана в седем дирекции – „Човешки ресурси”, „Административно обслужване и информационно-комуникационни технологии”, „Финансово управление и бюджет”, „Счетоводство”, „Управление на собствеността и държавно участие”, „Връзки с обществеността и протокол” и „Обществени поръчки”. Специализираната администрация е съставена от Главна дирекция „Земеделие, гори и поземлени отношения”, Централно управление, Регионален център „Поддържане на бази данни на СИЗП” – Враца, Регионален център „Поддържане на бази данни на СИЗП” – Разград и 10 дирекции, в това число: „Правно-нормативни дейности”, „Директни плащания и пазарна подкрепа”, „Агростатистика и стратегии”, „Държавни помощи и регулации”, „Европейска координация и международни отношения”, „Развитие на селските райони”, „Здравеопазване на животните и безопасност на храните”, „Растениевъдство”, „Животновъдство”, „Наблюдение координация и административен контрол на разплащателната агенция”. Документът регламентира и друга важна промяна, свързана със създаване на 28 областни дирекции „Земеделие” като специализирани териториални администрации. Те ще бъдат отделени от структурата на министерството и обособени като второстепенни разпоредители с бюджетни кредити към министъра на земеделието и храните. Общата численост на служителите в тези дирекции е 1742 души.