Премиерът прие машината, с която ще бъде прокопан тунелът на софийското метрото през централната част на града. Символичното предаването на огромното съоръжение с тегло над 1600 т, бе на церемония в производствената база на фирма „Херенкнехт”. На нея присъстваха министърът на финансите на провинция Баден-Вюртемберг Вили Щехеле, който е и съпредседател на смесената комисия „България - Баден-Вюртемберг”, вицепремиерът Цветан Цветанов, изпълнителният директор на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев и президентът на фирма „Доуш иншаат” Гьонюл Талу, която е изпълнител на разширението на метрото. С модерната машина ще бъде изграден тунелът от втория диаметър на метрото между пътен възел „Надежда” и кръстовището на бул. „Витоша” и бул. „Патриарх Евтимий”. Той се финансира по ОП „Транспорт” чрез Европейския фонд за регионално развитие. Работата започва на 2 април 2010г.и през 2011 г. тунелът ще е готов, а на следващата година по план и метростанциите трябва да са завършени. Произведеното в Шванау съоръжение е най-безопасната технология за прокарване на тунели в света. Според изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев то е поръчано от изпълнителя на участъка и е изработено специално за условията на метрото в София. С машината на ден ще се прокопават около 9 м и ще се изволзват около 1000 куб. м или 50 камиона изкопен материал. Ще се работи при напрекъснат 24-часов режим на 3 смени и 7 дни в седмицата. В една смяна ще бъдат заети 35 човека, от които 25 в тунела и 10 отвън. Машината с дължина 85 м ще бъде транспортирана у нас по р. Дунав до Белене, а до София ще бъде доставена на платформи. Машината е голяма колкото самолет „Боинг”. Само транспортирането й струва 1 млн. евро”.