Промените отразяват разширяването на дейността по укрепване на административния капацитет, разкриване на конфликт на интереси и реализирането на дисциплинарната отговорност на служителите във ведомството. С измененията в правилника се допълват функциите на дирекция „Организация и управление на човешките ресурси” в централното управление. В дирекцията се съхраняват служебни и трудови досиета, включително и декларациите по Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси. Съгласно законовите разпоредби, мотивираните решения за установяване наличието или липсата на конфликт на интереси се издават от органа по назначаване – директорът на АМ, поради което докладите и проектите на решения се изготвят от служители на агенцията. За изпълнението на новите функции числеността на дирекция „Организация и управление на човешките ресурси” се увеличава с шест щатни бройки в рамките на общата численост на агенцията.