Реформата в държавната администрация започва от МФ, минава през НАП и АМ и до края на годината ще засегне всички министерства и агенции. Целта е държавната администрация да е с по-малко и по-добре платени служители. От 1 януари 2010 г. в НАП се създават 5 регионални дирекции. Досегашните териториални дирекции придобиват статут на изнесени работни места (ИРМ). Ще има и една дирекция „Големи данъкоплатци и осигурители” с национален обхват. Обособяването на специални звена за големи и средни данъкоплатци ще осигури по-качествено обслужване, по-качествен контрол и по-бързо възстановяване на ДДС за големите фирми, които са коректни към фиска. Новите 5 регионални дирекции на НАП ще са в градовете София, Пловдив, Варна, Бургас и Велико Търново. Там ще се съсредоточат функциите по контрол и събиране, а в останалите 23 ИРМ (бивши ТД на НАП) се запазват функциите по обслужване на клиентите, включително приемане на данъчни и осигурителни декларации, издаване на удостоверения, плащания на данъци и осигуровки. Част от преструктурирането на приходната агенция е и актуализирането на критериите за големи данъкоплатци и осигурители. Назначаването на ръководители в 6-те регионални дирекции, новосъздадените структури за средни данъкоплатци и дирекциите за обжалване, ще се проведат публични конкурси. В НАП се предвиждат да се съкратят общо 638 щата (8%) във всички териториални дирекции, включително 90 щата в Централното управление (ЦУ) на НАП в София.