Министерски съвет Портал за обществени консултации

Новини


МС одобри Доклада за състоянието на администрацията през 2011 г.

МС одобри Доклада за състоянието на администрацията през 2011 г.

Министерският съвет одобри Доклада за състоянието на администрацията през 2011 г. Отчетът е структуриран в девет раздела, които отразяват изпълнението на приоритетните политики на правителството в областта на развитието и реформите в държавната администрация и изграждането на административния капацитет.

Една от констатациите в документа е, че следваната политика на окрупняване на структурите подобрява предоставянето на публичните услуги и реализира икономия на разходи, с което се постига повишаване ефективността и ефикасността при разходването на държавния бюджет.

През 2011 г. са създадени три нови структури – Българската агенция по безопасност на храните, регионалните здравни инспекции и Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси, а са закрити 10. В резултат служителите в централната администрация (вкл. нейните териториални звена и областните администрации) са намалели с близо 2 хил. души до 62 097 служители. Това представлява намаление с 13,66% спрямо м. юли 2009 г., когато числеността на централната администрация е 71 920 щ. бр. Данните не включват работещите в МВР, чийто щат е 58 170 души в края на 2011 г. при 61 170 в средата на 2010 г. Общинските администрации запазват щатната си численост, а служителите в комисиите, отчитащи се пред Народното събрание, намаляват от 1202 през 2010 г. на 1162 през 2011 г.

През м. г. за първи път на държавна служба са назначени 2485 служители – с 400 повече от 2010 г., като две трети от тях са постъпили в централната, а останалите – в териториалната администрация.

Отчетът включва подробни данни за административното регулиране и предоставяните услуги, за материално-техническата и кадрова осигуреност по отношение на ИКТ, за развитието на процеса на планиране, управление и прилагане на електронното управление, за организацията на достъпа до обществена информация, за установените административни нарушения и наложените наказания, за провежданите антикорупционни мерки и действия, за проектите в подкрепа на модернизирането на администрацията.

Информацията, която се съдържа в доклада, се основава на данните, подадени от административните структури чрез Информационната система за попълване на отчетните доклади за състоянието на администрациите и чрез Системата за самооценка на административното обслужване.

Занапред отчитането чрез Системата за самооценка ще се прави веднъж годишно, а не както е сега – на всеки шест месеца, реши правителството. Промяната, одобрена на днешното заседание на Министерския съвет, беше направена в Наредбата за административното обслужване. Тя е продиктувана от обстоятелството, че информацията основно се ползва при изработването на доклада за състоянието на администрацията и попълването, събирането и обобщаването на частични данни за първото полугодие е ненужно и натоварва излишно администрациите.

Файлове

Моля изчакайте