Министерски съвет Портал за обществени консултации

Актове на Министерския съвет

Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за реда за класифициране на растенията и веществата като наркотични


Пореден номер в програмата

1


Вносител

Министерство на здравеопазването


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Да се ограничи рискът от злоупотреба с веществата чрез предотвратяване на трафика и разпространението им


Законово основание за приемане

чл. 3, ал. 2 и 3 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

12.2017


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование


Пореден номер в програмата

2


Вносител

Министерство на образованието и науката


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Със Закона за държавния бюджет на Република България за 2018 г. ще бъдат извършени промени в Закона за предучилищното и училищното образование, въвеждащи нов механизъм за финансиране на образователните институции. Тези промени следва да бъдат отразени в Държавния образователен стандарт за финансирането на институциите, който е приет с наредбата на Министерския съвет. Основният очакван резултат е усъвършенстван модел на финансиране, ориентиран към подобряване на образователните резултати и достъп до образование


Законово основание за приемане

Закон за предучилищното и училищното образование


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

12.2017


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане, изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет включва приемане на: 1. Наредба за ограничаване на емисиите на определени замърсители, изпускани в атмосферата от средни горивни инсталации; 2. Допълнение в Тарифата за таксите, които се събират в системата на МОСВ; 3. Изменение и допълнение на Наредбата за норми за допустими емисии на серен диоксид, азотни оксиди и прах, изпускани в атмосферата от големи горивни инсталации; 4. Изменение и допълнение на Наредбата за изискванията за качеството на течните горива, условията, реда и начина за техния контрол


Пореден номер в програмата

3


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Въвеждане на основната част от изискванията на Директива (ЕС) 2015/2193 на Европейския парламент и на Съвета от 25 ноември 2015 г. за ограничаване на емисиите във въздуха на определени замърсители, изпускани от средни горивни инсталации чрез Наредба за ограничаване на емисиите в атмосферния въздух на определени замърсители, изпускани от средни горивни инсталации.

Очаквани резултати:

Установяване на правила за контрол на емисиите от серен диоксид, азотни оксиди и прах, изпускани във въздуха от средни горивни инсталации (СГИ). Ограничаване на емисиите на тези вещества в атмосферния въздух и намаляване на рисковете за здравето на хората и околната среда от тези емисии;

Определяне размера на таксите по чл. 9г, ал. 5, т. 3 от Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ); Изпълнение на изискванията на ЕК от извършената оценка на транспонирането на Глава III и Приложение V от Директива 2010/75/ЕС относно емисиите от промишлеността;

Транспониране на част от изискванията на Директива (ЕС) 2015/1513 – чл. 1, § 7, буква “б“ (чл. 8, § 3 от Директива 98/70/ЕО относно качеството на бензиновите и дизеловите горива). Изменението се отнася до промяна на срока за докладване до Европейската комисия на националните данни за качеството на бензиновите и дизеловите горива за предходната календарна година от 30 юни на 31 август.


Законово основание за приемане

чл. 9г, ал. 1 от Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ), чл. 9в от ЗЧАВ и чл. 8, ал. 1 от ЗЧАВ


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

12.2017


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за устойчивост на биогоривата с отчитане на непреки промени в земеползването


Пореден номер в програмата

4


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Определяне на критериите за устойчивост на биогоривата с отчитане на непреки промени в земеползването; Ограничаване използването на биогорива, произведени от хранителни земеделски култури до 7 % от крайното енергопотребление в транспорта през 2020 г.; Осигуряване постигането на референтна национална цел за минимално потребление на биогорива от „ново поколение“; Установяване на задълженията на компетентните органи; Сертифициращи системи, сертифициращи органи; Изисквания за докладване на задължените физически и юридически лица.

 


Законово основание за приемане

Закон за енергията от възобновяеми източници (ЗЕВИ)

Транспониране на Директива (ЕС) 2015/1513


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Изпълнителна агенция Морска администрация


Пореден номер в програмата

5


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Премахване на изискването за издаване на индивидуален административен акт (заповед на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ с който се разпорежда извършване на вписването в съответната регистрова книга от Регистъра на пристанищата на Република България, съответно от Регистъра на пристанищните оператори в Република България. Децентрализиране на услугите по вписване в Регистъра на пристанищата и в Регистъра на пристанищните оператори в териториалните дирекции на агенцията в Бургас, Варна, Русе и Лом. Оправомощаване на директорите на териториалните дирекции на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ да постановяват отказ от вписване, който може да бъде оспорван по административен ред пред изпълнителния директор на агенцията.


Законово основание за приемане

чл. 360, ал. 2 от Кодекса на търговското корабоплаване и чл. 55 от Закона за администрацията


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за трудовите и непосредствено свързаните с тях отношения на членовете на екипажа на кораба и корабопритежателя


Пореден номер в програмата

6


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Въвеждане на изискванията на Директива на Съвета 2014/112/ЕС от 19 декември 2014 г. за прилагане на Европейското споразумение относно отделните аспекти на организацията на работното време в сектора на вътрешния воден транспорт, сключено от Европейския съюз за речно корабоплаване (EBU), Европейската организация на речните превозвачи (ESO) и Европейската федерация на работниците от транспорта (ETF) (OB, L367 от 23 декември 2014 г.).


Законово основание за приемане

чл. 88б от Кодекса на търговското корабоплаване


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за издаване на лицензии и разрешения за безопасно използване на ядрената енергия, допълнение в Тарифата за таксите, събирани от Агенцията за ядрено регулиране по Закона за безопасно използване на ядрената енергия и в Наредбата за реда за заплащане на таксите по Закона за безопасно използване на ядрената енергия (ЗБИЯЕ)


Пореден номер в програмата

7


Вносител

Национален съвет по демографска политика


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Актуализиране и усъвършенстване на уредбата и привеждането й в съответствие с промените в ЗБИЯЕ.


Законово основание за приемане

чл. 26, ал. 1, чл. 28, ал. 1 и чл. 31, ал. 1 от ЗБИЯЕ


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за управление на минните отпадъци


Пореден номер в програмата

8


Вносител

Министерство на енергетиката


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Необходимостта от изготвяне на проекта възниква в резултат на:

- полученото от Генералния секретариат на Европейската комисия допълнително официално уведомително писмо № С(2017) 2645 относно процедура за нарушение № 2013/2264 за неизпълнение от страна на България на задължения за пълно и точно транспониране в националното законодателство на отделни разпоредби от Директива 2006/21/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 година относно управлението на отпадъците от миннодобивните индустрии и за изменение на Директива 2004/35/ЕО;

- отмяна на Наредба № 6 от 2000 г. за емисионни норми за допустимото съдържание на вредни и опасни вещества в отпадъчните води, зауствани във водни обекти (ДВ, бр. 97 от 2000 г.) и привеждане в съответствие със Закона за водите на новата наредба за издаване на разрешителни за заустване на отпадъчни води във водни обекти и определяне на индивидуалните емисионни ограничения на точкови източници на замърсяване;

- настъпила промяна в реда за класифицирането на отпадъците като опасни в резултат на изменение и допълнение на Закона за управление на отпадъците.


Законово основание за приемане

Директива 2006/21/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 г. относно управлението на отпадъците от миннодобивните индустрии и за изменение на Директива 2004/35/ЕО.


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет


Пореден номер в програмата

9


Вносител

Министерство на енергетиката


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Необходимостта от изготвяне на проект на акт произтича от поетите ангажименти за намаляване на административната тежест за бизнеса и гражданите. С проекта на Постановление се предвижда изменение на следните актове: Наредбата за изискванията към обхвата и съдържанието на работните проекти за търсене и проучване или за проучване, добив и първична преработка на подземни богатства, за ликвидация и/или консервация на геологопроучвателните и миннодобивните обекти и за рекултивация на засегнатите земи и за условията и реда за тяхното съгласуване Тарифа за таксите, които се събират от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по Закона за подземните богатства.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за допълнение на Тарифата за таксите, които се събират по Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите


Пореден номер в програмата

10


Вносител

Министерство на здравеопазването


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Да се определят размерите на таксите за предоставяне на съответните административни услуги от Националния център по наркомании и тарифата да се приведе в съответствие с изискванията на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите.


Законово основание за приемане

чл. 86, ал. 2 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Агенцията по геодезия, картография и кадастър


Пореден номер в програмата

11


Вносител

Министерство на регионалното развитие и благоустройството


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Основни положения: Структурата и функциите на звената на Агенцията по геодезия, картография и кадастър не са оптимизирани. Агенцията по геодезия, картография и кадастър изпълнява кадастрални и геодезически дейности и извършва административно обслужване съгласно Закона за кадастъра и имотния регистър, Закона за устройството на Черноморското крайбрежие и Закона за геодезията и картографията. Непрекъснатото увеличаване на покритието на страната с кадастрална карта и кадастрални регистри води до нарастване на обема на извършваните от Агенцията по геодезия, картография и кадастър услуги. В службите по геодезия, картография и кадастър, които обслужват по-големи територии, поради недостатъчния брой служители в някои случаи се наблюдава неизпълнение в срок на услугите и спад в качеството на работата. Като следствие на това се генерира напрежение и неудовлетвореност от страна на потребителите. Очаквани резултати: Ще бъдат прецизирани и оптимизирани структурата и функциите на административните звена в Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Службите по геодезия, картография и кадастър ще бъдат обезпечени кадрово. Ще се подобри качеството на работа на служителите в службите по геодезия, картография и кадастър. Ще се намали броят на услугите, които не се изпълняват в нормативно определения срок. Ще се повиши удовлетвореността на потребителите на кадастрални услуги.


Законово основание за приемане

чл. 15 от Закона за кадастъра и имотния регистър и чл. 55 от Закона за администрацията


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за оказване на консулско съдействие и закрила от задграничните представителства на Република България на непредставени граждани на Европейския съюз в трети държави


Пореден номер в програмата

12


Вносител

Министерство на външните работи


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

В момента задграничните представителства на Република България прилагат и изпълняват Решение 95/553/ЕО. На 20 април 2015 г. държавите - членки на ЕС, приеха Директива (ЕС) 2015/637 на Съвета относно мерките за координация и сътрудничество за улесняване на консулската закрила на непредставени граждани на Съюза в трети държави (Директивата), с която Решение 95/553/ЕО се отменя. В чл. 17, т. 1 от Директивата е определен краен срок, в който държавите членки трябва да въведат в сила законовите, подзаконовите и административните разпоредби, необходими, за да се съобразят с Директивата, като това трябва да се случи най-късно до 1 май 2018 г.

Очаквани резултати: - ще се постигне хармонизация с текстовете на Директива (ЕС) 2015/637; - ще се засили сътрудничеството между консулските служби; - ще се засили обменът на информация и сътрудничество между МВнР на Република България и министерствата на външните работи на държавите по произход на непредставените граждани на ЕС, които търсят консулска закрила от задгранични представителства на Република България в трети страни; - ще се създаде специален вътрешноправен нормативен акт, който е в съответствие с първичното законодателство на ЕС, което гарантира правото на консулска закрила на непредставени граждани на Съюза в трети държави, където техните собствени страни нямат задгранични представителства.


Законово основание за приемане

чл. 288 от Договора за функциониране[1]то на ЕС във връзка с чл. 7а от Закона за нормативните актове, във връзка с чл. 8, ал. 1 от Устрой[1]ствения правил[1]ник на МС и на неговата администрация


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за условията и реда за събиране на данните и извършване и предоставяне на оценката на риска по хранителната верига


Пореден номер в програмата

13


Вносител

Министерство на земеделието и храните


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Наредбата ще уреди условията и реда за събиране и архивиране на данни, необходими за извършване на оценка на риска; начина на възлагане извършването на оценката на риска; принципите на извършване на оценката на риск; реда и начините за предоставяне на изготвената/направената оценка.


Законово основание за приемане

чл. 3, ал. 2 от Закона за Центъра за оценка на риска по хранителната верига


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Постановление № 129 на Министерски съвет от 2000 г. за определяне на минимални диференцирани размери на паричните средства за физическо възпитание и спорт, които се осигуряват от държавния бюджет и от бюджетите на общините


Пореден номер в програмата

14


Вносител

Министерство на младежта и спорта


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Основните положения на проекта на акт са:

 - унифициране на изискванията за разработване и представяне на проектите;

- целесъобразно планиране и разходване на финансовите средства; - създаване на условия за обществен контрол на осъществяването на проектите;

- постигане на нормативно съответствие с актуалните нормативни актове.

Очаквани резултати:

 - подобряване на двигателната активност, превенция на зависимостите и агресията, създаване на позитивна нагласа на децата, учениците и студентите към здравословния начин на живот и заниманията със спорт;

- предвидимост и прозрачност при разпределянето на финансовите средства за физическо възпитание и спорт и извършването на дейностите по проектите.


Законово основание за приемане

чл. 57, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Националния план за разпределение на радиочестотния спектър (НПРРЧС)


Пореден номер в програмата

15


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Необходима е актуализация на НПРРЧС за отразяване на промените в съответствие с решения на МСД и ЕС по разпределението и използването на радиочестотния спектър

 


Законово основание за приемане

Закон за електронните съобщения


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност


Пореден номер в програмата

16


Вносител

Министерство на труда и социалната политика


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Окончателно въвеждане на изискванията на Директива (EС) № 2016/801 на Европейския парламент и на Съвета от 11 май 2016 г. относно условията за влизане и пребиваване на граждани на трети държави с цел провеждане на научно изследване, следване, стаж, доброволческа дейност, програми за ученически обмен или образователни проекти и работа по програми „au pair“


Законово основание за приемане

Закон за трудовата миграция и трудовата мобилност


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за плаването и граничния режим във вътрешните морски води, в териториалното море и във вътрешните водни пътища на Република България на български и чуждестранни яхти, лодки и други плавателни средства за спорт, туризъм и развлечение, както и извършване на водноатракционни услуги с тях


Пореден номер в програмата

17


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Намаляване на случаите на съгласуване със съответната дирекция „Морска администрация“, Военноморските сили и Главна дирекция „Гранична полиция“ на местоположението и границите на зоните за водноатракционни услуги, чрез премахване на изискването за ежегодно съгласуване и въвеждане на изискването това да се прави само при настъпили промени в местоположението или границите на зоната, при смяна на концесионера или наемателя на плажа и при смяна на подизпълнителя, на когото е възложено организирането на зоната за водноатракционни услуги. Създаване на нормативна възможност за откриване на зони за водноатракционни услуги на плажове, чиято дължина е по-малка от 300 м. Създаване на нормативна уредба на случаите, в които плавателните средства за спорт, туризъм и развлечение, неизвършващи международно плаване, се предоставят на беърбоут чартър за кратки периоди (от няколко часа до няколко дни).


Законово основание за приемане

чл. 5, ал. 4 и чл. 76а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

18


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Настоящата редакция на Тарифа № 5 не е напълно в съответствие с разпоредбите на Закона за движението по пътищата, Закона за автомобилните превози и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане. Основните проблеми са свързани с липсата на нормативно определен размер на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за всички предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ административни услуги. С въвеждането на държавни такси се очаква да се постигне съответствие с разходите на агенцията за извършване на услугите, в т. ч. необходимите материално-технически разходи за изпълнение на задълженията на длъжностните лица с оглед на тяхната квалификация и изразходвано работно време. Предлага се да се въведат нови такси за предоставянето на административни услуги, с което се очаква да се повиши качеството на предоставените услуги


Законово основание за приемане

Закон за движението по пътищата, Закон за автомобилните превози


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за намаляване на националните емисии на определени атмосферни замърсители


Пореден номер в програмата

19


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Транспониране на основната част от изискванията на Директива (ЕС) 2016/2284 на Европейския парламент и на Съвета от 14 декември 2016 г. за намаляване на националните емисии на някои атмосферни замърсители чрез въвеждане на изисквания за нова Национална програма за контрол на замърсяването на въздуха.

Очаквани резултати: Намаляване на емисиите на определени замърсители на въздуха към 2020 г. и 2030 г. спрямо базовата 2005 г., което трябва да допринесе за постигане на нива на качество на въздуха, които не пораждат значителни отрицателни въздействия и рискове за човешкото здраве и околната среда.


Законово основание за приемане

чл. 9ж от проекта на ЗИД на ЗЧАВ


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги


Пореден номер в програмата

20


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Наредбата ще уреди условията и реда за въвеждането на Директива (ЕС) 2016/102 от 26.20.2016 г. относно достъпността на уебсайтовете и мобилните приложения на организациите от обществения сектор в националното законодателство. С въвеждането на директивата в българското законодателство ще се подобри включването на всички граждани в цифровото общество, включително на хората с увреждания. С наредбата ще се определят и условията и редът за прилагането на изключения от задължения за достъпност на интернет страниците и мобилните приложения; за изготвянето и одобряването на оценката за прекомерна тежест и изискванията за нейното съдържание; изискванията към съдържанието и реда за публикуване на декларация за достъпност и към съдържанието, реда и условията за представянето на докладите за наблюдение и контрол.


Законово основание за приемане

Закон за електронното управление


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за управление на минните отпадъци


Пореден номер в програмата

8


Вносител

Министерство на енергетиката


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Необходимостта от изготвяне на проекта възниква в резултат на:

- полученото от Генералния секретариат на Европейската комисия допълнително официално уведомително писмо № С(2017) 2645 относно процедура за нарушение № 2013/2264 за неизпълнение от страна на България на задължения за пълно и точно транспониране в националното законодателство на отделни разпоредби от Директива 2006/21/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 година относно управлението на отпадъците от миннодобивните индустрии и за изменение на Директива 2004/35/ЕО;

- отмяна на Наредба № 6 от 2000 г. за емисионни норми за допустимото съдържание на вредни и опасни вещества в отпадъчните води, зауствани във водни обекти (ДВ, бр. 97 от 2000 г.) и привеждане в съответствие със Закона за водите на новата наредба за издаване на разрешителни за заустване на отпадъчни води във водни обекти и определяне на индивидуалните емисионни ограничения на точкови източници на замърсяване;

- настъпила промяна в реда за класифицирането на отпадъците като опасни в резултат на изменение и допълнение на Закона за управление на отпадъците.


Законово основание за приемане

Директива 2006/21/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 15 март 2006 г. относно управлението на отпадъците от миннодобивните индустрии и за изменение на Директива 2004/35/ЕО.


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет


Пореден номер в програмата

9


Вносител

Министерство на енергетиката


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Необходимостта от изготвяне на проект на акт произтича от поетите ангажименти за намаляване на административната тежест за бизнеса и гражданите. С проекта на Постановление се предвижда изменение на следните актове: Наредбата за изискванията към обхвата и съдържанието на работните проекти за търсене и проучване или за проучване, добив и първична преработка на подземни богатства, за ликвидация и/или консервация на геологопроучвателните и миннодобивните обекти и за рекултивация на засегнатите земи и за условията и реда за тяхното съгласуване Тарифа за таксите, които се събират от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по Закона за подземните богатства.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за допълнение на Тарифата за таксите, които се събират по Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите


Пореден номер в програмата

10


Вносител

Министерство на здравеопазването


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Да се определят размерите на таксите за предоставяне на съответните административни услуги от Националния център по наркомании и тарифата да се приведе в съответствие с изискванията на Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите.


Законово основание за приемане

чл. 86, ал. 2 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Агенцията по геодезия, картография и кадастър


Пореден номер в програмата

11


Вносител

Министерство на регионалното развитие и благоустройството


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Основни положения: Структурата и функциите на звената на Агенцията по геодезия, картография и кадастър не са оптимизирани. Агенцията по геодезия, картография и кадастър изпълнява кадастрални и геодезически дейности и извършва административно обслужване съгласно Закона за кадастъра и имотния регистър, Закона за устройството на Черноморското крайбрежие и Закона за геодезията и картографията. Непрекъснатото увеличаване на покритието на страната с кадастрална карта и кадастрални регистри води до нарастване на обема на извършваните от Агенцията по геодезия, картография и кадастър услуги. В службите по геодезия, картография и кадастър, които обслужват по-големи територии, поради недостатъчния брой служители в някои случаи се наблюдава неизпълнение в срок на услугите и спад в качеството на работата. Като следствие на това се генерира напрежение и неудовлетвореност от страна на потребителите. Очаквани резултати: Ще бъдат прецизирани и оптимизирани структурата и функциите на административните звена в Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Службите по геодезия, картография и кадастър ще бъдат обезпечени кадрово. Ще се подобри качеството на работа на служителите в службите по геодезия, картография и кадастър. Ще се намали броят на услугите, които не се изпълняват в нормативно определения срок. Ще се повиши удовлетвореността на потребителите на кадастрални услуги.


Законово основание за приемане

чл. 15 от Закона за кадастъра и имотния регистър и чл. 55 от Закона за администрацията


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за оказване на консулско съдействие и закрила от задграничните представителства на Република България на непредставени граждани на Европейския съюз в трети държави


Пореден номер в програмата

12


Вносител

Министерство на външните работи


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

В момента задграничните представителства на Република България прилагат и изпълняват Решение 95/553/ЕО. На 20 април 2015 г. държавите - членки на ЕС, приеха Директива (ЕС) 2015/637 на Съвета относно мерките за координация и сътрудничество за улесняване на консулската закрила на непредставени граждани на Съюза в трети държави (Директивата), с която Решение 95/553/ЕО се отменя. В чл. 17, т. 1 от Директивата е определен краен срок, в който държавите членки трябва да въведат в сила законовите, подзаконовите и административните разпоредби, необходими, за да се съобразят с Директивата, като това трябва да се случи най-късно до 1 май 2018 г.

Очаквани резултати: - ще се постигне хармонизация с текстовете на Директива (ЕС) 2015/637; - ще се засили сътрудничеството между консулските служби; - ще се засили обменът на информация и сътрудничество между МВнР на Република България и министерствата на външните работи на държавите по произход на непредставените граждани на ЕС, които търсят консулска закрила от задгранични представителства на Република България в трети страни; - ще се създаде специален вътрешноправен нормативен акт, който е в съответствие с първичното законодателство на ЕС, което гарантира правото на консулска закрила на непредставени граждани на Съюза в трети държави, където техните собствени страни нямат задгранични представителства.


Законово основание за приемане

чл. 288 от Договора за функциониране[1]то на ЕС във връзка с чл. 7а от Закона за нормативните актове, във връзка с чл. 8, ал. 1 от Устрой[1]ствения правил[1]ник на МС и на неговата администрация


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за условията и реда за събиране на данните и извършване и предоставяне на оценката на риска по хранителната верига


Пореден номер в програмата

13


Вносител

Министерство на земеделието и храните


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Наредбата ще уреди условията и реда за събиране и архивиране на данни, необходими за извършване на оценка на риска; начина на възлагане извършването на оценката на риска; принципите на извършване на оценката на риск; реда и начините за предоставяне на изготвената/направената оценка.


Законово основание за приемане

чл. 3, ал. 2 от Закона за Центъра за оценка на риска по хранителната верига


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Постановление № 129 на Министерски съвет от 2000 г. за определяне на минимални диференцирани размери на паричните средства за физическо възпитание и спорт, които се осигуряват от държавния бюджет и от бюджетите на общините


Пореден номер в програмата

14


Вносител

Министерство на младежта и спорта


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Основните положения на проекта на акт са:

 - унифициране на изискванията за разработване и представяне на проектите;

- целесъобразно планиране и разходване на финансовите средства; - създаване на условия за обществен контрол на осъществяването на проектите;

- постигане на нормативно съответствие с актуалните нормативни актове.

Очаквани резултати:

 - подобряване на двигателната активност, превенция на зависимостите и агресията, създаване на позитивна нагласа на децата, учениците и студентите към здравословния начин на живот и заниманията със спорт;

- предвидимост и прозрачност при разпределянето на финансовите средства за физическо възпитание и спорт и извършването на дейностите по проектите.


Законово основание за приемане

чл. 57, ал. 1 от Закона за физическото възпитание и спорта


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Националния план за разпределение на радиочестотния спектър (НПРРЧС)


Пореден номер в програмата

15


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Необходима е актуализация на НПРРЧС за отразяване на промените в съответствие с решения на МСД и ЕС по разпределението и използването на радиочестотния спектър

 


Законово основание за приемане

Закон за електронните съобщения


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност


Пореден номер в програмата

16


Вносител

Министерство на труда и социалната политика


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Окончателно въвеждане на изискванията на Директива (EС) № 2016/801 на Европейския парламент и на Съвета от 11 май 2016 г. относно условията за влизане и пребиваване на граждани на трети държави с цел провеждане на научно изследване, следване, стаж, доброволческа дейност, програми за ученически обмен или образователни проекти и работа по програми „au pair“


Законово основание за приемане

Закон за трудовата миграция и трудовата мобилност


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за плаването и граничния режим във вътрешните морски води, в териториалното море и във вътрешните водни пътища на Република България на български и чуждестранни яхти, лодки и други плавателни средства за спорт, туризъм и развлечение, както и извършване на водноатракционни услуги с тях


Пореден номер в програмата

17


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Намаляване на случаите на съгласуване със съответната дирекция „Морска администрация“, Военноморските сили и Главна дирекция „Гранична полиция“ на местоположението и границите на зоните за водноатракционни услуги, чрез премахване на изискването за ежегодно съгласуване и въвеждане на изискването това да се прави само при настъпили промени в местоположението или границите на зоната, при смяна на концесионера или наемателя на плажа и при смяна на подизпълнителя, на когото е възложено организирането на зоната за водноатракционни услуги. Създаване на нормативна възможност за откриване на зони за водноатракционни услуги на плажове, чиято дължина е по-малка от 300 м. Създаване на нормативна уредба на случаите, в които плавателните средства за спорт, туризъм и развлечение, неизвършващи международно плаване, се предоставят на беърбоут чартър за кратки периоди (от няколко часа до няколко дни).


Законово основание за приемане

чл. 5, ал. 4 и чл. 76а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

18


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Настоящата редакция на Тарифа № 5 не е напълно в съответствие с разпоредбите на Закона за движението по пътищата, Закона за автомобилните превози и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане. Основните проблеми са свързани с липсата на нормативно определен размер на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за всички предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ административни услуги. С въвеждането на държавни такси се очаква да се постигне съответствие с разходите на агенцията за извършване на услугите, в т. ч. необходимите материално-технически разходи за изпълнение на задълженията на длъжностните лица с оглед на тяхната квалификация и изразходвано работно време. Предлага се да се въведат нови такси за предоставянето на административни услуги, с което се очаква да се повиши качеството на предоставените услуги


Законово основание за приемане

Закон за движението по пътищата, Закон за автомобилните превози


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за намаляване на националните емисии на определени атмосферни замърсители


Пореден номер в програмата

19


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Транспониране на основната част от изискванията на Директива (ЕС) 2016/2284 на Европейския парламент и на Съвета от 14 декември 2016 г. за намаляване на националните емисии на някои атмосферни замърсители чрез въвеждане на изисквания за нова Национална програма за контрол на замърсяването на въздуха.

Очаквани резултати: Намаляване на емисиите на определени замърсители на въздуха към 2020 г. и 2030 г. спрямо базовата 2005 г., което трябва да допринесе за постигане на нива на качество на въздуха, които не пораждат значителни отрицателни въздействия и рискове за човешкото здраве и околната среда.


Законово основание за приемане

чл. 9ж от проекта на ЗИД на ЗЧАВ


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2018


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги


Пореден номер в програмата

20


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Наредбата ще уреди условията и реда за въвеждането на Директива (ЕС) 2016/102 от 26.20.2016 г. относно достъпността на уебсайтовете и мобилните приложения на организациите от обществения сектор в националното законодателство. С въвеждането на директивата в българското законодателство ще се подобри включването на всички граждани в цифровото общество, включително на хората с увреждания. С наредбата ще се определят и условията и редът за прилагането на изключения от задължения за достъпност на интернет страниците и мобилните приложения; за изготвянето и одобряването на оценката за прекомерна тежест и изискванията за нейното съдържание; изискванията към съдържанието и реда за публикуване на декларация за достъпност и към съдържанието, реда и условията за представянето на докладите за наблюдение и контрол.


Законово основание за приемане

Закон за електронното управление


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2018


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2018


Моля изчакайте