Наименование на нормативния акт
ПМС на Правилника за организацията и дейността на Националната комисия за борба с трафика на хора
Пореден номер в програмата
1
Вносител
Министерство на отбраната
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Увеличаване на щатната численост на Националната комисия за борба с трафика на хора (НКБТХ); Осигуряване на необходимия административен капацитет за изпълнение на функциите на НКБТХ и нейната администрация; Осигуряване на бързина и ефективност в изпълнение на административните функции.
Законово основание за приемане
Чл. 8, ал. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
06.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
07.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Класификатора на длъжностите в служба „Военна информация“ по чл.56, ал. 1 от Закона за военното разузнаване
Пореден номер в програмата
2
Вносител
Министерство на отбраната
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените в Класификатора целят оптималното и ефективно управление и използване на ресурсите на службата, управляване на военните звания за определени академични длъжности с тези в другите висши военни учебни заведения, разширяване на възможностите за попълване на състава на структурата по чл. 54, ал. 2 от Закона за военното разузнаване и за развитие на академичния й състав и с цел подобряване на качеството на обучение на военнослужещите.
Законово основание за приемане
Чл.56, ал. 1 от Закона за военното разузнаване
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
06.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
07.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредба за опазване на околната среда в морските води
Пореден номер в програмата
3
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
С изготвянето на Постановлението за изменение и допълнение на наредбата се цели прилагането на по-ясен, по-опростен и по-съпоставим подход за оценка на състоянието на морската околна среда на всеки от дефинираните 11 качествени дескриптори, което обуславя по-обективна и обоснована оценка на състоянието, включително оценка на степента на постигане на доброто състояние на морската околна среда и изпълнението на мерките от Морската стратегия за постигане на доброто състояние.
Законово основание за приемане
Въвеждане на изискванията на Директива (ЕС) 2017/845 на Комисията от 17 май 2017 г. за изменение на Директива 2008/56/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на примерните списъци от елементи, които следва да се имат предвид при подготовката на морски стратегии, Решение (ЕС) 2017/848 на Комисията от 17 май 2017 г. за определяне на критерии и методологични стандарти за добро екологично състояние на морските води, както и на спецификации и стандартизирани методи за мониторинг и оценка, и за отмяна на Решение 2010/477/ЕС.
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
06.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
07.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за плаването и граничния режим във вътрешните морски води, в териториалното море и във вътрешните водни пътища на Република България на български и чуждестранни яхти, лодки и други плавателни средства за спорт, туризъм и развлечение, както и извършване на водноатракционни услуги с тях
Пореден номер в програмата
4
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
1. Усъвършенстване на нормативната уредба на водноатракционните услуги чрез: - намаляване на случаите, в които се извършва съгласуване на местоположението и границите на зоните за водноатракционни услуги (премахване на изискването за ежегодно съгласуване); - промяна на техническите изисквания за отделни водноатракционни услуги (напр. за услугата „Воден парашут“ (Parasailing); - промяна на реда за заверяване и съхраняване на документацията за зоните за водноатракционни услуги (в съответната дирекция "Морска администрация" вместо в съответното звено на Главна дирекция "Гранична полиция"); - създаване на нормативна възможност за откриване на зони за водноатракционни услуги на плажове, чиято дължина е по-малка от 300 м.
Създаване на нормативна уредба на случаите, в които плавателните средства за спорт, туризъм и развлечение, неизвършващи международно плаване, се предоставят на беърбоут чартър за кратки периоди от време (от няколко часа до няколко дни).
Законово основание за приемане
Чл. 5, ал. 4 и чл. 76а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
07.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
07.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж
Пореден номер в програмата
5
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
В Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж се регламентира възможността добавката за чужда помощ по чл. 103 от Кодекса за социално осигуряване да се предоставя за финансиране на ползвани от пенсионера услуги по Закона за личната помощ, чрез което се постига съответствие с новото законодателство в областта на политиката за правата на хората с увреждания.
Законово основание за приемане
Кодекс за социално осигуряване
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
07.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
07.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за осъществяване на дейностите, свързани с оръжията, боеприпасите, взривните вещества и пиротехническите изделия и контрола над тях във и от Въоръжените сили на Република България
Пореден номер в програмата
6
Вносител
Министерство на отбраната
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Детайлизиране уредбата на съхранението и отчета, техническите прегледи, регламентираните работи, ремонта и изпитванията на ОВВБПИ (оръжията, взривните вещества и пиротехническите изделия) във въоръжените сили.
Привеждане в съответствие с новата ал. 4 на чл. 151 от Закона за оръжията, боеприпасите, взривните вещества и пиротехническите изделия (ДВ, бр. 37 от 2019 г.), съгласно която всички отпадъчни барути, взривни вещества, празни опаковки, черни и цветни метали, които могат да се получат в резултат на утилизация на боеприпаси на въоръжените сили, както и всички постъпления от продажбата на отпадъчни барути, взривни вещества, празни опаковки, черни и цветни метали, получени в резултат на утилизация на боеприпаси, преминават в собственост на лицата, притежаващи разрешение за производство на оръжия и се считат за отчетени в цената на предоставената услуга.
Законово основание за приемане
Не
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
07.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
08.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на играчките
Пореден номер в програмата
7
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Въвеждат се изискванията на Директива (ЕС) 2018/725 по отношение на намаляване на граничната стойност на хром (VІ) в остърган от играчките материал. Чрез изменението се осигурява по-голяма безопасност при употребата на играчки от деца и в същото време се запазва свободното движение на детски играчки в рамките на ЕС.
Законово основание за приемане
Чл. 7 от Закона за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
07.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
08.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни, Наредбата за предотвратяване на големи аварии с опасни вещества и за ограничаване на последствията от тях и Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда
Пореден номер в програмата
8
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
1. По отношение на комплексните разрешителни (КР) се отразяват необходимите промени на разпоредби във връзка с приетите в глава седма, раздел втори на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), законодателни промени, а именно:
- прехвърляне на компетенциите на МОСВ във връзка с оценка за наличието на съществена промяна в работата на инсталациите с КР в Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС);
- оптимизиране на процедурите по преразглеждане и актуализиране на КР, като промяната ще доведе и до намаляване на общата продължителност на процедурите по КР;
- оптимизиране на процедурата за актуализиране на КР при планирана промяна, което ще доведе до по-кратки срокове за разрешаване и респективно - осъществяване на промяната, т.е. до ускоряване на инвестиционния процес;
- определяне на ред и начин за оценка дали за дадена промяна е необходимо провеждане на процедура по КР или липсва такава необходимост;
- въвеждане на нова процедура по периодично преразглеждане на КР по искане на компетентния орган;
- определени са и основните моменти при провеждане на нова обща процедура по ОВОС, КР и одобряване на доклад за безопасност, етапите на която са регламентирани със законодателни промени в глава шеста на ЗООС. Процедурата се отнася за инвестиционно предложение, което едновременно подлежи на задължителна ОВОС, комплексно разрешително и/ или одобряване на доклад за безопасност.
- отразява се и забележка на ЕК, касаеща разпоредби на глава първа и втора и съответните приложения на Директива 2010/75/ЕС.
2. Съгласно действащия към момента ЗООС, компетентен орган по валидиране на класификацията на предприятие/съоръжение с нисък или висок рисков потенциал е министърът на околната среда и водите или оправомощено от него длъжностно лице. С приетия ЗИД на ЗООС (обн., ДВ, бр.77 от 2018г.), като компетентен орган по валидиране на класификацията на предприятия с нисък или висок рисков потенциал е определен директорът на ИАОС. В тази връзка е необходимо да се извършат изменения на съответните членове на наредбата, с цел привеждането ѝ в съответствие със ЗООС.
3. Намаляване на излишната административна тежест посредством: провеждане на обща процедура по задължителна ОВОС и/или комплексно разрешително и/или одобряване на доклад за безопасност; редуциране броя на изискваните документи от заявителите на административни услуги; намаляване на общата продължителност на процедурите по реда на ЗООС с два или три пъти; използване на въведените електронни административни услуги по ОВОС за общата процедура; ускоряване на процеса на разрешаване на икономически и производствени дейности за въвеждане в експлоатация на обекти, които подлежат на задължителна ОВОС и поне на една от процедурите за одобряване на доклад за безопасност и/или комплексно разрешително, в т.ч. за одобряването им по реда на специален закон, например Закона за устройство на територията. Отпадане на повтаряеми етапи и действия от провеждане на три самостоятелни и последователни процедури по ОВОС, комплексно разрешително и доклад за безопасност, при тяхното съвместяване. Освобождаване на човешки, времеви и материален ресурс в администрациите. Въвеждане на подход за комплексна, кумулативна и цялостна оценка на въздействието на инвестиционните предложения по отношение на околната среда, човешкото здраве, икономическа и социална търпимост.
Законово основание за приемане
Чл.101 от ЗООС, чл. 103, ал.9 от ЗООС и чл. 119, ал. 1 от ЗООС
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
07.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
08.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Пореден номер в програмата
9
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Настоящата редакция на Тарифа № 5 не е напълно в съответствие с разпоредбите на Закона за движението по пътищата, Закона за автомобилните превози и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане. Основните проблеми са свързани с липсата на нормативно определен размер на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за всички, предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, административни услуги.
С чл. 138г, ал. 13 от Закона за движението по пътищата е предвидено за дейностите по оценка, периодичен надзор и повторна оценка на технически служби Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ да събира такси в размер, определен с тарифа, приета от Министерския съвет. В действащата Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Тарифа № 5) не е определен размерът на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за изпълняваните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ дейности по оценка, периодичен надзор и повторна оценка на технически служби.
В действащата Тарифа № 5 е определен размерът на таксите, които се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за предоставяните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ услуги по издаване на разрешения за извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, но не и за услугата удължаване срока на валидност на разрешенията.
С изменението на чл. 24, ал. 4 от Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 32 от 2016 г.) е въведен срок на валидност на удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил. Това предполага извършването на нова административна услуга по преиздаване на удостоверенията след изтичане срокът им на валидност и изисква изразходването на допълнителен административен капацитет. В действащата Тарифа № 5 е определен размерът на таксата, която се събира от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за услугите, предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ за издаване на разрешения за извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, но не и за удължаване срока на валидност на разрешенията.
Съгласно разпоредбата на чл. 10, ал. 7 от Наредба № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници (Наредба № 34) се предвижда издаване на дубликат на удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници. За извършването на посочената административна услуга към момента не е предвидена държавна такса, въпреки че за предоставянето ѝ е необходимо изразходването на административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи. Със Закона за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 32 от 2016 г.) се въвежда изискване неразделна част от удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници да бъде освен списък на превозните средства, с които ще се осъществява дейността, така също и списък с данни на водачите, които ще извършват дейността от името на регистрирания превозвач, но за своя сметка – чл. 12, ал. 5. За извършването на посочената административна услуга към момента не е предвидена държавна такса, въпреки че за предоставянето ѝ е необходимо изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.
В действащата Тарифа № 5 не е предвидена държавна такса за издаване на документи в съкратени срокове (бърза услуга) – отразяване на промени в обстоятелствата, вписани в лиценз; отразяване на промени в обстоятелствата, вписани в лиценза за обществен превоз на пътници и товари или в удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници; за издаване на удостоверение и на дубликат на удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници; издаване на заверено копие на лиценз на Общността за международен превоз на пътници и товари или удостоверение на лиценз за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България. Извършването на посочените услуги в съкратени срокове изисква допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.
С Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 33 от 3 ноември 1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България (Наредба № 33) (обн., ДВ, бр. 86 от 2016г.), в съответствие с разпоредбата на чл. 22, ал. 4 от Закона за автомобилните превози е въведено изискването за задължителна категоризация на автогарите в страната. Това е нова административна услуга, за която до момента не е предвидена държавна такса, като за предоставяне на същата е необходимо изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.
В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за явяване на изпит за професионална компетентност на превозвач на пътници и товари. Когато кандидатът не се яви на изпит, заплатената от него държавна такса му се възстановява, въпреки, че е изразходван административен ресурс за обработката на документите и организирането на изпита. Това налага да се предвиди заплащането на държавна такса за организирането и провеждането на изпита, а не за явяването на кандидата.
С изменението на чл. 152, ал. 4 от Закона за движението по пътищата, влязло в сила на 26.01.2017 г., се въведе нова административна услуга – удължаване на срока на валидност на разрешението за теоретично и практическо обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство. В действащата Тарифа № 5 не е предвидено заплащането на държавна такса за извършването на тази административна услуга.
Предоставянето на посочените до тук административни услуги изисква изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответните документи и за поддръжка на информационните системи.
В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за провеждане на изпит в одобрен кабинет на учебен център, за всяка група за изпит – 100 лв. Тъй като с изменението на чл. 11, ал. 3 от Наредба № 38 от 16 април 2004 г. за условията и реда за провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и реда за провеждане на проверочните изпити (Наредба № 38) (ДВ, бр. 64 от 2016 г.) се предвиди теоретичният изпит да се провежда само в кабинети на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, предвидената в Тарифа № 5 държавна такса следва да отпадне.
Очаква се с въвеждането на новите такси да се постигне съответствие с действащото законодателство (Закона за движението по пътищата, Закона за автомобилните превози, Наредба № 33, Наредба № 34, Наредба № 38, Регламент (ЕС) № 168/2013), създаване на по-благоприятна бизнес среда, за лицата, които използват услугите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.
С въвеждането на новите държавни такси се очаква да се постигне съответствието им с разходите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ за извършване на услугите, в т.ч. необходимите материално-технически разходи и всички административни разходи за изпълнение на задълженията на длъжностните лица с оглед на тяхната квалификация и изразходвано работно време.
Законово основание за приемане
Закон за движението по пътищата Закон за автомобилните превози
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
07.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
08.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за приемане на Наредба за изискванията за качеството на твърдите горива, използвани за битово отопление
Пореден номер в програмата
10
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Съгласно общинските програми по чл. 27 от Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ) и данните от мониторинга, битовото отопление с твърди горива е определено като основна причина за наднорменото замърсяване на атмосферния въздух с фини прахови частици (ФПЧ).
Чрез наредбата ще бъдат въведени норми за съдържанието на сяра и пепел във въглищата и брикетите, изисквания за пакетиране и етикетиране на опаковката, както и условията, редът и начинът за контрол на качеството на твърдите горива, използвани за битово отопление.
Очаквани резултати:
Намаляване на емисиите на ФПЧ и серен диоксид, посредством използването на по-качествени твърди горива за битово отопление. Подобряване на качеството на атмосферния въздух и защита здравето на населението от вредното въздействие на наднорменото замърсяване на въздуха.
Законово основание за приемане
Чл. 8а от ЗЧАВ
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
08.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
09.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за приемане на Наредба за форматите на данните и за реда и условията за предоставяне на достъп до информацията в Единната информационна точка
Пореден номер в програмата
11
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Приемането и прилагането на наредбата ще окаже позитивно въздействие в социален, икономически и екологичен план:
- подобрява се координацията и взаимодействието между мрежовите оператори;
- създава се прозрачност и предвидимост на процедурите при разполагане на електронни съобщителни мрежи;
- създават се условия за ефективно намаляване на инвестиционните разходи;
- осъвременяват се изискванията при предоставяне на информация в съответствие с актуалното технологично развитие.
Законово основание за приемане
Закон за електронните съобщителни мрежи и физическата инфраструктура
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
08.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
09.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за допълнение на Наредбата за реда за класифициране на растенията и веществата като наркотични
Пореден номер в програмата
12
Вносител
Министерство на здравеопазването
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Основните положения и очакваните резултати от прилагането на новата уредба са свързани с ограничаване риска от злоупотреба с предложеното за поставяне под контрол вещество чрез предотвратяване на трафика и разпространението му.
Законово основание за приемане
Чл. 3, ал. 2 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
09.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
10.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за трудовите и непосредствено свързани с тях отношения между членовете на екипажа и на обслужващия персонал на кораба и корабопритежателя
Пореден номер в програмата
13
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
1. Въвеждане в националното законодателство на изискванията на Директива (ЕС) 2018/131 на Съвета от 23 януари 2018 г. за изпълнение на Споразумението, сключено между Асоциациите на корабособствениците от Европейската общност (ECSA) и Европейската федерация на транспортните работници (ETF) за изменение на Директива 2009/13/ЕО в съответствие с измененията от 2014 г. на Морската трудова конвенция от 2006 г., одобрени от Международната конференция на труда на 11 юни 2014 г.;
2. Въвеждане в националното законодателство на изискванията на Директива (ЕС) 2017/159 на Съвета от 19 декември 2016 г. за изпълнение на Споразумението във връзка с изпълнението на Конвенцията относно условията на труд в сектора на риболова от 2007 г. на Международната организация на труда, сключено на 21 май 2012 г. между Общата конфедерация на селскостопанските кооперации в Европейския съюз (COGECA), Европейската федерация на транспортните работници (ETF) и Сдружението на националните организации на риболовни предприятия в Европейския съюз (Europêche).
Законово основание за приемане
Чл. 88б от Кодекса на търговското корабоплаване
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
10.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
10.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Глава шеста „Такси за издаване на лицензии и други документи, събирани от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“)
Пореден номер в програмата
14
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Въвеждане на такси и актуализиране на съществуващи такси, събирани от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ във връзка с издаването на лицензии, сертификати, свидетелства, удостоверения и разрешения по Закона за железопътния транспорт, на такси за издаване на документи за правоспособност, на документи за признаване на професионални квалификации в областта на железопътния транспорт, придобити в други държави членки на ЕС, или в трети държави и на свидетелства за сертифициране на машинисти, управляващи локомотиви и влакове, в рамките на железопътната система на ЕС.
Законово основание за приемане
Чл. 7, ал. 1, т. 3 от Закона за железопътния транспорт и чл.1 от Закона за държавните такси
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
09.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
10.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за определяне размера на линията на бедност за страната за 2020 г.
Пореден номер в програмата
15
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Актуализиран размер на линията на бедността за страната за 2020 г.
Законово основание за приемане
Методика за определяне и актуализиране на линията на бедност - утвърдена с ПМС № 345 от 2006 г.
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
09.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
10.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи
Пореден номер в програмата
16
Вносител
Министерство на земеделието и храните
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Съгласно действащите разпоредби на чл. 30, чл. 37 и чл. 40 от Правилника за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи от физическите и/или юридическите лица, които провеждат процедурата за промяна на предназначението на земеделска земя за неземеделски нужди или за включването на земеделска земя в границите на урбанизираните територии или за създаване на нови урбанизирани територии, се изискват документи, които са налични при друг орган. Такива са влезлите в сила административни актове, издадени по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или по реда на Закона за биологичното разнообразие или становище на компетентния орган по околна среда, а за територии с влезли в сила общи устройствени планове – извадка от плана с обхват на поземления имот (поземлените имоти) и удостоверение за устройствената зона. Във връзка с изложеното се налага оптимизирането на изискуемите документи при заявяване на административните услуги с цел намаляване на административната тежест. Тези документи ще се проверяват служебно чрез справка в съответния публичен регистър, а когато такъв не се поддържа, информацията се изисква и получава по служебен път от съответния орган. Предвидените изменения по отношение на гореспоменатите документи кореспондират с взетото Решение № 704 на Министерския съвет от 2018 г. за приемане на мерки за трансформация на модела на административно обслужване.
Законово основание за приемане
§ 9 от ПЗР на Закона за опазване на земеделските земи
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
09.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
11.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за приемане на Наредба за условията и реда за издаване на разрешение по чл.20а, ал. 1 от Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси
Пореден номер в програмата
17
Вносител
Министерство на отбраната
,
Министерство на икономиката и индустрията
,
Министерство на околната среда и водите
Вносител
Министерство на отбраната
,
Министерство на икономиката и индустрията
,
Министерство на околната среда и водите
Вносител
Министерство на отбраната
,
Министерство на икономиката и индустрията
,
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Съгласно член 2,параграф 3 от Регламент (ЕО) № 1907/2006 (REACH) относно регистрацията, оценката, решаването и ограничаването на химикали, държавите членки могат да изключват от обхвата на Регламента определени химични вещества в самостоятелен вид, в състава на смеси или в изделия, когато това е необходимо за интересите на отбраната. Освобождаването от задължения, произтичащи от REACH, в интерес на отбраната на база на национална процедура, която осигурява високи стандарти за безопасност и проследимост, е заложено в ЗИД на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси (ЗЗВВХВС) (ДВ, бр. 53 от 26 юни 2018 г.).Националната процедура ще замени изпълнението на определени изисквания на REACH, с което ще се намали регулаторната тежест върху лицата с издадено разрешение за освобождаване и ще се гарантират интересите на отбраната, като същевременно се запазва високо ниво на защита на човешкото здраве и околната среда.
Законово основание за приемане
Съгласно чл.20а, ал. 3 от ЗЗВВХВС, условията, редът и сроковете за издаване на разрешение за освобождаване от определени задължения по REACH се определят с наредба на Министерския съвет.
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
10.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
11.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за приемане на Наредба за концесията за добив на минерална вода
Пореден номер в програмата
18
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
и Цели се да бъде създадена специална нормативна уредба в областта на предоставянето на концесии за добив на минерална вода, изпълнението, изменението и прекратяването на концесионните договори за добив на минерална вода.Законово основание за приемане
Чл. 47, ал. 1 от Закона за водите (ЗВ)
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
11.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
12.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за ползването на повърхностните води
Пореден номер в програмата
19
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Цели се постигане на съответствие на наредбата с последните изменения и допълнения на ЗВ. Ще се гарантира правилното прилагане на ЗВ и недвусмисленото тълкуване на текстовете. Част от промените са свързани с изпълнение на поети ангажименти пред Европейската комисия по стартиралата пилотна процедура – EU Pilot EUP (2017)9183 относно разрешаване и експлоатация на водноелектрически централи (ВЕЦ) в Република България. Намалява се административната тежест за бизнеса. Регламентира се видът на документи, които се изискват по служебен път при провеждане на процедурите по издаване на разрешителни за водовземане и/или ползване.
Законово основание за приемане
Чл. 135, ал. 1, т.1 от ЗВ
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
11.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
12.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за организацията за осъществяване на граничен паспортен, митнически, здравен, ветеринарномедицин-ски и фитосанитарен контрол, както и контрол на транспортните средства в пристанищата на Република България, обслужващи кораби от международно плаване
Пореден номер в програмата
20
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Въвеждане в националното законодателство на изискванията на Директива (ЕС) 2017/2109 на Европейския парламент и на Съвета от 15 ноември 2017 г. за изменение на Директива 98/41/ЕО на Съвета относно регистрацията на лица, които плават на борда на пътнически кораби, които оперират по направление към или от пристанища на държавите членки на Общността, и на Директива 2010/65/ЕС на Европейския парламент и на Съвета относно формалностите за даване на сведения за кораби, пристигащи във и/или напускащи пристанищата на държавите членки.
Законово основание за приемане
Чл. 101, ал. 2 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
11.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
12.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за определяне на нов размер на минималната работна заплата за страната за 2020 г.
Пореден номер в програмата
21
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Определяне нов размер на минималната работна заплата за страната за 2020 г .
Законово основание за приемане
Чл. 244, т. 1 от Кодекса на труда
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
11.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
12.2019
Наименование на нормативния акт
ПМС за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2020 г.
Пореден номер в програмата
22
Вносител
Министерство на финансите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Конкретизира показателите по бюджетите, включени в държавния бюджет (с изключение на бюджетите на Народното събрание и на съдебната власт), както и показателите по отделните бюджетни програми по бюджетите на бюджетните организации, които прилагат програмен формат на бюджет, в рамките на утвърдените с годишния закон за държавния бюджет разходи по области на политики и/или бюджетни програми.
Законово основание за приемане
Чл. 92, ал. 1 от Закона за публичните финанси
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
12.2019
Месец на внасяне в Министерския съвет
12.2019