Министерски съвет Портал за обществени консултации

Актове на Министерския съвет

Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за опазване на околната среда в морските води


Пореден номер в програмата

1


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Прилагането на по-ясен, по-опростен, по-съгласуван и по-съпоставим подход за оценка на състоянието на морската околна следа, по всеки от дефинираните 11 качествени дескриптора;

По-обективна и по обоснована оценка на състоянието на морската околна среда;

По-ясно обвързване на елементите на екосистемата, антропогенния натиск и човешките дейности, свързани с морските води, с качествените дескриптори за определяне на добро състояние на морската околна среда;

Целите съответстват на Мярка 680: Изпълнение на програмата от мерки на Морската стратегия 2016-2021 г. и на Мярка 581: Изпълнение на програмата за мониторинг на морски, включително, крайбрежни морски води, в съответствие с изисквания на Рамковата Директива за водите и Рамковата Директива за морска стратегия, тъй като чрез въвеждане на по-опростен и по-ясен набор от критерии за определяне на доброто състояние на морската околна среда ще се улесни оценката за състоянието на морската околна среда и изпълнението на съответните мерки за постигане на доброто състояние. Процедура за нарушение № 2019/0012.


Законово основание за приемане

  Въвеждане в българското законодателство на изискванията на Директива (ЕС) 2017/845 на Комисията за изменение на Директива 2008/56/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на примерните списъци от елементи, които следва да се имат предвид при подготовката на морски стратегии и на Решение (ЕС) 2017/848 на Комисията за определяне на критерии и методологични стандарти за добро екологично състояние на морските води, както и на спецификации на стандартизирани методи за мониторинг и оценка, и за отмяна на Решение № 2010/477/ЕС. 

Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за създаване на Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт и приемане на Правилник за дейността, структурата и организацията на борда


Пореден номер в програмата

2


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Предприемане на мерки, необходими според Европейската комисия, за да се гарантира независимостта на органа за разследване на железопътни произшествия и инциденти спрямо оператора на инфраструктурата и за изпълнение на задълженията на Република България по чл. 21, ал. 1 и ал. 2 от Директива 2004/49/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно безопасността на железопътния транспорт в Общността и за изменение на Директива 95/18/ЕО относно лицензирането на железопътните предприятия и Директива 2001/14/ЕО относно разпределяне на капацитета на железопътната инфраструктура и събиране на такси за ползване на железопътната инфраструктура и за сертифициране за безопасност (ОВ, L 264, от 30.4.2014, стр. 44) и за да се предотврати рискът, Република България да бъде осъдена по Дело С-33/19, Европейската комисия срещу Република България пред Съда на Европейския съюз.


Законово основание за приемане

§ 8, ал. 1 от Закона за изменение на Закона за железопътния транспорт (обн., ДВ, бр. 62 от 2019 г., в сила от 6.08.2019 г.).


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

10.2019


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за опазване на околната среда в морските води


Пореден номер в програмата

1


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

Прилагането на по-ясен, по-опростен, по-съгласуван и по-съпоставим подход за оценка на състоянието на морската околна следа, по всеки от дефинираните 11 качествени дескриптора;

По-обективна и по обоснована оценка на състоянието на морската околна среда;

По-ясно обвързване на елементите на екосистемата, антропогенния натиск и човешките дейности, свързани с морските води, с качествените дескриптори за определяне на добро състояние на морската околна среда;

Целите съответстват на Мярка 680: Изпълнение на програмата от мерки на Морската стратегия 2016-2021 г. и на Мярка 581: Изпълнение на програмата за мониторинг на морски, включително, крайбрежни морски води, в съответствие с изисквания на Рамковата Директива за водите и Рамковата Директива за морска стратегия, тъй като чрез въвеждане на по-опростен и по-ясен набор от критерии за определяне на доброто състояние на морската околна среда ще се улесни оценката за състоянието на морската околна среда и изпълнението на съответните мерки за постигане на доброто състояние. Процедура за нарушение № 2019/0012.


Законово основание за приемане

  Въвеждане в българското законодателство на изискванията на Директива (ЕС) 2017/845 на Комисията за изменение на Директива 2008/56/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на примерните списъци от елементи, които следва да се имат предвид при подготовката на морски стратегии и на Решение (ЕС) 2017/848 на Комисията за определяне на критерии и методологични стандарти за добро екологично състояние на морските води, както и на спецификации на стандартизирани методи за мониторинг и оценка, и за отмяна на Решение № 2010/477/ЕС. 

Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за създаване на Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт и приемане на Правилник за дейността, структурата и организацията на борда


Пореден номер в програмата

2


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Предприемане на мерки, необходими според Европейската комисия, за да се гарантира независимостта на органа за разследване на железопътни произшествия и инциденти спрямо оператора на инфраструктурата и за изпълнение на задълженията на Република България по чл. 21, ал. 1 и ал. 2 от Директива 2004/49/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно безопасността на железопътния транспорт в Общността и за изменение на Директива 95/18/ЕО относно лицензирането на железопътните предприятия и Директива 2001/14/ЕО относно разпределяне на капацитета на железопътната инфраструктура и събиране на такси за ползване на железопътната инфраструктура и за сертифициране за безопасност (ОВ, L 264, от 30.4.2014, стр. 44) и за да се предотврати рискът, Република България да бъде осъдена по Дело С-33/19, Европейската комисия срещу Република България пред Съда на Европейския съюз.


Законово основание за приемане

§ 8, ал. 1 от Закона за изменение на Закона за железопътния транспорт (обн., ДВ, бр. 62 от 2019 г., в сила от 6.08.2019 г.).


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

10.2019


Месец на внасяне в Министерския съвет

01.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за изискванията за качеството на твърдите горива, използвани за битово отопление, условията, реда и начина за техния контрол


Пореден номер в програмата

3


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Съгласно общинските програми по чл. 27 от Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ) и данните от мониторинга, битовото отопление с твърди горива е определено като основна причина за наднорменото замърсяване на атмосферния въздух с фини прахови частици (ФПЧ).

Чрез наредбата ще бъдат въведени норми за съдържанието на сяра,  пепел и влага във въглищата и брикетите, изисквания за пакетиране и етикетиране на опаковката, в която ще се предлагат горивата,  оценяването и удостоверяването на съответствието на твърдите горива с изискванията за качество, както и условията, редът и начинът за контрол на качеството на твърдите горива, използвани за битово отопление.

Очаквани резултати:

Намаляване на емисиите на ФПЧ и серен диоксид, посредством използването на по-качествени твърди горива за битово отопление. Подобряване на качеството на атмосферния въздух и защита здравето на населението от вредното въздействие на наднорменото замърсяване на въздуха.


Законово основание за приемане

чл.8а от ЗЧАВ


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

08.2019


Месец на внасяне в Министерския съвет

02.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България


Пореден номер в програмата

4


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Изпълнение на изискването в чл.122, ал. 2 от Закона за гражданското въздухоплаване (ЗГВ) за включване в наредбата на размерите на летищните такси за ползване на летище София, определени с влязло в сила решение на летищния оператор „Летище София“ ЕАД – Решение № З-896 от 30 октомври 2019 г.


Законово основание за приемане

чл. 122, ал. 2 от ЗГВ


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

02.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение на Наредбата за определяне на видовете работи, за които се установява допълнителен платен годишен отпуск


Пореден номер в програмата

5


Вносител

Министерство на труда и социалната политика


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Определяне на видовете лаборатории работещите, в който ползват право на допълнителен платен годишен отпуск и осигуряване на съответствие с медицински стандарти по чл. 6, ал. 1 от Закона за лечебните заведения.


Законово основание за приемане

Кодекс на труда


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

02.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за осъществяване на кампания на МВнР в подкрепа на мултилатерализма 75 години ООН и 65 години България в ООН


Пореден номер в програмата

6


Вносител

Министерство на вътрешните работи


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

С приемането на постановлението се цели осигуряване на финансиране за инициативите на кампанията в подкрепа на мултилатерализма, за отбелязване на 75-ата годишнина от създаването на ООН и 65-ата годишнина от приемането на България в ООН.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Да


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение на Тарифата за таксите съгласно чл.72 от Закона за опазване на околната среда


Пореден номер в програмата

7


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 В изпълнение на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), относно въведена нова обща процедура по чл. 94, ал. 4, т. 9 от ЗООС и издаване на решение на инвестиционно предложение (ИП) по чл. 99 , ал.2 от ЗООС е предвидено заплащане на такси от икономическите оператори, а именно:

·      За Решение по ОВОС съгласно чл. 99, ал. 2 от ЗООС, което включва информация и по ал. 4 и 5 в случаите по чл. 94, ал. 1, т. 9 от ЗООС, когато ИП е предмет и на процедура по одобряване на ДБ, когато едно предприятие е класифицирано с висок рисков потенциал, и когато ИП е предмет и на процедура по КР - ще се събира такса в размер на не по-малко от 1850 лв. и не повече от 10 000 лв.

·      За Решение по ОВОС съгласно чл. 99, ал. 2 от ЗООС, което включва и информация по ал. 4 в случаите по чл. 94, ал. 1, т. 9 от ЗООС, когато ИП е предмет и на процедура по одобряване на ДБ, когато едно предприятие е класифицирано с висок рисков потенциал - ще се събира такса в размер на 1450 лв.

·      3а Решение по ОВОС съгласно чл. 99, ал. 2 от ЗООС, което включва информация и по ал. 5 в случаите по чл. 94, ал. 1, т. 9 от ЗООС, когато ИП е предмет и на процедура по КР - ще се събира такса в размер на не по-малко от 1600 лв. и не повече от 10 000 лв.

В тази връзка е необходимо да се извърши промяна в тарифата за таксите с цел определяне и въвеждане на нова такса, събирана от МОСВ.

Очаква се изпълнението на новата процедура да позволи на възложителите да намалят разходите и времето за реализиране на инвестиционните си намерения.


Законово основание за приемане

чл. 99, ал. 2 от ЗООС във връзка с чл. 94, ал. 1, т. 9 – обща процедура по ОВОС.

Тарифа за таксите, съгласно чл. 72 от ЗООС.

Наредба за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда - чл. 13, ал. 1.


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и за реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията


Пореден номер в програмата

8


Вносител

Министерство на туризма


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Действащата наредба определя и вида на туристическите обекти. С изменението на Закона за туризма (ЗТ), в частност нормата на чл. 123 определянето на типовете места за настаняване клас „А“ и клас „Б“ и видовете места за настаняване и заведения за хранене и развлечение вече се дефинират в закона. Предвид това обстоятелство, е необходимо да се актуализира уредбата на тези въпроси в подзаконовия акт.

Необходимостта от приемането на Наредба за  изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и за реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията произтича от разпоредбите на ЗИД  на ЗТ и от обхвата на подзаконовия нормативен акт. След приемането на наредбата за категоризация ще отпаднат редица прекомерно детайлизирани изисквания към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения като туристически обекти,  и ще се синхронизират със законовите изисквания. Отпадат констатирани допълнителни административни тежести спрямо лицата, които ще извършват хотелиерство или ресторантьорство в МН и ЗХР, или упълномощеното от тях лице, когато подават заявление-декларация до съответния категоризиращ орган /министър или кмет/.  Тогава ще се предоставят единствено данни за наименованието и ЕИК. Справка за актуалното състояние, органите на управление, седалище и адрес на управление на търговеца ще се извършва служебно  от Търговския регистър. Други обстоятелства, които ще подлежат на деклариране, са свързани с образованието,професионалната квалификация и стаж, както и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект.  Осезаемо е облекчението в процедурата по отношение на задължението за представяне на копие от документа за собственост на обекта, в който ще се упражнява дейността.  Заявителят само ще  декларира данните, които са вписани в имотния регистър, администриран от Агенцията по вписванията, а категоризиращият орган разполага с възможността чрез вътрешно-административна услуга да направи необходимата справка. Законът предвижда и възможността да се изяснят обстоятелствата, свързани с удостоверяването на собствеността, да се извърши и при проверката на място от служителите на категоризиращия орган.  


Законово основание за приемане

 Съгласно  § 120 от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за туризма (обн. ДВ, бр. 37 от 04.05.2018 г., в сила от 04.05.2018 г.) подзаконовите актове се привеждат в съответствие с разпоредбите на този закон в 6-месечен срок от влизането му в сила.

Съгласно законовата делегация на чл.121, ал. 5 от Закона за туризма с наредба се определят изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и за реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията.  


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за реда за оправомощаване на лица за проверка на средства за измерване, които подлежат на метрологичен контрол


Пореден номер в програмата

9


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 

Подобряване, допълване и актуализиране на определени разпоредби на наредбата в резултат на натрупания  опит и практика по прилагането й и във връзка с настъпили изменения в уредбата.

Очакваните резултати са свързани с намаляване на  административната тежест и съкращаване на срокове при изпълнение на административната услуга и на сроковете за получаване на административния акт, който може да бъде получен и по електронен път.


Законово основание за приемане

Закон за измерванията; Решение № 704 от 5 октомври 2018 г. на Министерския съвет за приемане на мерки за трансформация на модела на административно обслужване 


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за плаването и граничния режим във вътрешните морски води, в териториалното море и във вътрешните водни пътища на Република България на български и чуждестранни яхти, лодки и други плавателни средства за спорт, туризъм и развлечение, както и извършване на водноатракционни услуги с тях


Пореден номер в програмата

10


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Усъвършенстване на нормативната уредба на обществените отношения, свързани с предоставяне на водноатракционни услуги с плавателни средства, в това число чрез: - намаляване на случаите, в които се извършва съгласуване на местоположението и границите на зоните за водноатракционни услуги (премахване на изискването за ежегодно съгласуване); - прецизиране и допълване на техническите и организационни изисквания с оглед повишаване безопасността при предоставяне на водноатракционни услуги с плавателни съдове; - унифициране на документацията за зоните за водноатракционни услуги (дневници и декларации за инструктаж за безопасност) и промяна на реда за нейното заверяване и съхраняване (в съответната дирекция "Морска администрация" вместо в съответното звено на Главна дирекция "Гранична полиция"); - създаване на нормативна възможност за откриване на зони за водноатракционни услуги на плажове, чиято дължина е по-малка от 300 m.


Законово основание за приемане

чл. 5, ал. 4 и чл. 76а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Глава шеста Такси за издаване на лицензии и други документи, събирани от Изпълнителна агенция Железопътна администрация)


Пореден номер в програмата

11


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Въвеждане на такси и актуализиране на съществуващи такси, събирани от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ във връзка с издаването на лицензии, сертификати, свидетелства, удостоверения и разрешения по Закона за железопътния транспорт, на такси за издаване на документи за правоспособност, на документи за признаване на професионални квалификации в областта на железопътния транспорт, придобити в други държави - членки на ЕС, или в трети държави, и на свидетелства за сертифициране на машинисти, управляващи локомотиви и влакове, в рамките на железопътната система на ЕС.

 


Законово основание за приемане

чл. 7, ал. 1, т. 3 от Закона за железопътния транспорт и чл.1 от Закона за държавните такси


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензия за осъществяване на технически надзор на съоръжения с повишена опасност и за реда за водене на регистър на съоръженията


Пореден номер в програмата

12


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Предвижда се да бъде намален обемът на съоръженията с повишена опасност, на които се извършват технически прегледи, което ще позволи да се засилят контролните функции, включително и върху дейността на лицата, осъществяващи технически надзор.

Промените произтичат от влязла в сила нормативна уредба на европейското право и целят да намалят административната тежест.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на въжени линии


Пореден номер в програмата

13


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

С промените в наредбата се въвеждат и прилагат определенията, посочени в чл.3 от  Регламент (ЕС) 2016/424. Промените ще намалят административната тежест.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на повдигателни съоръжения


Пореден номер в програмата

14


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Предвижда се да се засилят контролните функции, включително и върху дейността на лицата, осъществяващи технически надзор на повдигателни съоръжения и лицата, получили удостоверения за поддържане, ремонтиране и преустройване на повдигателните съоръженията.

Прецизират се предоставяните услуги по технически надзор  в областта на повдигателните съоръжения. Подобрява се административното обслужване и се намалява административната тежест.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на съоръжения под налягане


Пореден номер в програмата

15


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Промените целят прецизиране на законодателството в областта на съоръженията под налягане, свързано с дейностите по технически надзор. Очакванията са за намаляване на административната тежест и подобряване на административното обслужване при провеждане на процедурите, свързани с регулаторни режими за дейностите по техническия надзор на съоръжения под налягане.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове


Пореден номер в програмата

16


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Промените произтичат от влязло в сила българско и европейско  законодателство.

Определенията в наредбата ще бъдат актуализирани в съответствие с приложимите европейски хармонизирани стандарти. Промените ще доведат до регулиране на обема от СПО, на които се извършва технически надзор.

Промените целят намаляване на административната тежест и засилване на контролните функции, върху дейността по технически надзор.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

17


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Настоящата редакция на Тарифа № 5 не е напълно в съответствие с разпоредбите на Закона за движението по пътищата (ЗДвП), Закона за автомобилните превози (ЗАП) и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане. Основните проблеми са свързани с липсата на нормативно определен размер на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за всички, предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ административни услуги.

С чл. 138г, ал. 13 от Закона за движението по пътищата е предвидено за дейностите по оценка, периодичен надзор и повторна оценка на технически служби Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ да събира такси в размер, определен с тарифа, приета от Министерския съвет.  В действащата Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Тарифа № 5) не е определен размерът на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за изпълняваните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ дейности по оценка, периодичен надзор и повторна оценка на технически служби. В чл. 5, ал. 3 от Методиката по чл. 7а от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност разходите по изпълнение на обичайно планираните дейности за контрол, надзор и мониторинг се включват в стойността на последния етап от оценката съобразно срока на валидност на издадения административен акт и в тази връзка таксата за надзор ще бъде включена в последния етап от оценката на техническата служба. Съгласно чл. 138г, ал.3 от ЗДвП процедурата по чл. 138г, ал.2 от закона се провежда и за определяне на техническата служба по чл. 138в, ал.4 от закона, когато тя кандидатства за разширяван на обхвата, посочен в представения от нея оценъчен доклад. Разширяването на обхвата се счита за дейност по оценка и поради това е необходимо също да се събира такса, като тя ще бъде съобразена с броя на регулаторните актове или части от него, свързани с разширяването на обхвата на техническата служба.

В действащата Тарифа № 5 е определен размерът на таксите, които се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за предоставяните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ услуги по издаване на разрешения за извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, но не и за услугата удължаване срока на валидност на разрешенията.    

С изменението на чл. 24, ал. 4 от Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 32 от 2016г.) е въведен срок на валидност на удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил. Това предполага извършването на нова административна услуга по преиздаване на удостоверенията след изтичане срокът им на валидност и изисква изразходването на допълнителен административен капацитет. В действащата Тарифа № 5 е определен размерът на таксата, която се събира от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за услугите, предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ за издаване на разрешения за извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, но не и за удължаване срока на валидност на разрешенията. Със Закона за изменение  и допълнение на Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 32 от 2016г.) се въвежда изискване неразделна част от удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници да бъде освен списък на превозните средства, с които ще се осъществява дейността, така също и списък с данни на водачите, които ще извършват дейността от имот на регистрирания превозвач, но за своя сметка -  чл. 12, ал. 5. За извършването на посочената административна услуга към момента не е предвидена държавна такса, въпреки че за предоставянето й е необходимо изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддържка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 не е предвидена държавна такса за издаване на документи в съкратени срокове (бърза услуга) – за издаване на лиценз на Общността и/или заверени копия и/или лиценз за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България и/или удостоверение за обществен превоз на моторни превозни средства; дубликат на удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници; издаване на заверено копие на лиценз на Общността за международен превоз на пътници и товари или удостоверение на лиценз за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България. Извършването на посочените услуги в съкратени срокове изисква допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.

С Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 33 от 3 ноември 1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България (Наредба № 33) (обн., ДВ, бр. 86 от 2016 г.), в съответствие с разпоредбата на чл. 22, ал. 4 от Закона за автомобилните превози е въведено изискването за задължителна категоризация на автогарите в страната. Това е нова административна услуга, за която до момента не е предвидена държавна такса, като за предоставяне на същата е необходимо изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за явяване на изпит за професионална компетентност на превозвач на пътници и товари. Когато кандидатът не се яви на изпит, заплатената от него държавна такса му се възстановява, въпреки че  е изразходван административен ресурс за обработката на документите и организирането на изпита. Това налага да се предвиди заплащането на държавна такса за организирането и провеждането на изпита, а не за явяването на кандидата.

С изменението на чл. 152, ал. 4 от Закона за движението по пътищата, влязло в сила на 26.01.2017 г., се въведе нова административна услуга – удължаване на срока на валидност на разрешението за теоретично и практическо обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство. В действащата Тарифа № 5 не е предвидено заплащането на държавна такса за извършването на тази административна услуга.

Предоставянето на посочените административни услуги изисква изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответните документи и за поддръжка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за провеждане на изпит в одобрен кабинет на учебен център, за всяка група за изпит – 100 лв. Тъй като с изменението на чл. 11, ал. 3 от Наредба № 38 от 16 април 2004 г. за условията и реда за провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и реда за провеждане на проверочните изпити (Наредба № 38) (ДВ, бр. 64 от 2016 г.) се предвиди теоретичният изпит да се провежда само в кабинети на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", предвидената в Тарифа № 5 държавна такса следва да отпадне.

Очаква се с въвеждането на новите такси да се постигне съответствие с действащото законодателство (Закона за движението по пътищата, Закона за автомобилните превози, Наредба № 33, Наредба № 34, Наредба № 38, Регламент (ЕС) № 168/2013), създаване на по-благоприятна бизнес среда, за лицата, които използват услугите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

С въвеждането на новите държавни такси се очаква да се  постигне съответствието им с разходите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ за извършване на услугите, в това число - необходимите материално-технически разходи и всички административни разходи за изпълнение на задълженията на длъжностните лица, с оглед на тяхната квалификация и изразходвано работно време.


Законово основание за приемане

Закон за движението по пътищата Закон за автомобилните превози  


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Правилника за приютите за временно настаняване и центровете за закрила и помощ на жертвите на трафика на хора


Пореден номер в програмата

18


Вносител

Министерство на отбраната


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Синхронизация на разпоредбите на правилника с българското законодателство и международната регламентация в областта на предоставянето на период за възстановяване, възможност за последваща интеграция; изменение във връзка с мониторинга върху приютите, отстраняване на противоречиви, неясни и/или неприложими текстове.


Законово основание за приемане

чл. 8, ал. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация 


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за изискванията за качеството на течните горива, условията, реда и начина за техния контрол


Пореден номер в програмата

19


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Актуализиране на Приложенията за изискванията към различни видове течни горива по чл. 6 на действащата наредба по отношение на  наименования на характеристики, нормирани гранични стойности, както и допълнение и изменение на стандартизирани методи за изпитване в съответствие с БДС за бензин, несъдържащ олово и за гориво за дизелови двигатели.

Очакваният резултат е осъществяване на ефективен контрол на качеството на течните горива, съобразен с изискванията на европейските и нормативните стандарти.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за предотвратяване на големи аварии с опасни вещества и ограничаване на последствията от тях


Пореден номер в програмата

20


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Проектът на постановление е в съответствие с изискванията на европейското и международното законодателство и има за цел: да бъде определен по ясен подход към действията на компетентния орган, които предприема, след голяма авария в предприятия с нисък и висок рисков потенциал, разработване на процедура по уведомяване на засегнатите държави, в случай на предприятие с висок рисков потенциал с трансграничен контекст, оптимизиране на информацията в публичния електронен регистър за предприятията/съоръженията с нисък и висок рисков потенциал и оптимизиране на процедурите по последваща актуализация на документите при планирани изменения/разширения в предприятия, класифицирани с висок и нисък рисков потенциал.

Очаква се направените промени да доведат до намаляване на административната тежест за операторите по отношение на процедурите по последваща актуализация на документите по реда на глава седма, раздел първи от ЗООС чрез приоритизиране на причините за актуализация на документите от Наредбата по Севезо за случаите на планирани изменения/разширения в предприятия с нисък и висок рисков потенциал. Ще се улесни работата на компетентния орган относно събирането, обобщаването и извличането на поуки, в случай на голяма авария в предприятие с нисък или висок рисков потенциал, в това число - и последващото докладване на събраната информация към електронната база данни на ЕК (e-MARS); ще бъде уреден начинът на действие и на уведомяване на засегнатите държави, в случай на предприятие с висок рисков потенциал с трансграничен контекст; формата на публичния регистър ще бъде в съответствие с определената му в наредбата.


Законово основание за приемане

 Решение № 704 от 05.10.2018 г. на Министерския съвет за приемане на мерки за трансформация на модела за административно обслужване.

Закон за опазване на околната среда - чл. 94, ал. 1, т. 9 – обща процедура по ОВОС.

Наредба за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда – чл. 2, ал.2 във връзка с чл. 23 и чл. 25, ал. 2.


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за детските и ученическите туристически пътувания с обща цена, инициирани от институциите в системата на предучилищното и училищното образование


Пореден номер в програмата

21


Вносител

Министерство на туризма


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 

Действащата наредба регламентира в чл. 1, ал. 1 условията и редът за извършване на детски, ученически туристически пътувания с обща цена в страната и чужбина, инициирани от институциите в системата на предучилищното образование, наричани „туристически пътувания”. Наредбата урежда условията и изискванията, които трябва да се спазват при предоставяне на  туристически услуги на деца и ученици, под формата на детски лагер. Редица норми от наредбата се отнасят директно към норми в Закона за туризма, които са претърпели изменение в контекста на транспонираната Директива и в тази връзка е необходимо синхронизиране между двата нормативни акта.

Нормативната промяна цели изменение и допълнение на действащата наредба, с която ще се регламентират, условията и редът за осъществяване на детски и ученически пакети или свързани туристически услуги инициирани от институции от системата на училищното и предучилищното образование, а също така и извън системата. Това ще допринесе да се защити в достатъчна степен интересът на децата, учениците и потребителите на туристическата услуга. Допълнително ще се разшири правната закрила върху детските и ученическите туристически пакети или свързани туристически услуги, инициирани от лица, извън системата на предучилищното и училищното образование.


Законово основание за приемане

 Съгласно § 120 от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за туризма (ЗТ) (обн. ДВ, бр. 37 от 04.05.2018 г., в сила от 04.05.2018 г.) подзаконовите актове се привеждат в съответствие с разпоредбите на законa в 6 -месечен срок от влизането му в сила.

 

Със Закона за туризма са въведени мерки, касаещи туристическите пакети, с оглед необходимостта в националното ни законодателство да бъде транспонирана Директива (ЕС) 2015/2302 на Европейския парламент и на Съвета за пакетните туристически пътувания и свързаните пътнически услуги (Директивата). С нея се прилагат общи правила за формиране на туристически пакети и за организиране на туристически пътувания в рамките на ЕС, като се гарантира на търговци и туристи спазването на техните права и задължения, независимо от националното право.

Съгласно чл. 79, ал. 5 от ЗТ (обн. ДВ, бр. 37 от 04.05.2018 г., в сила от 04.05.2018 г.) превозите на деца и/или ученици при детски и ученически туристически пакети или свързани туристически услуги се осъществяват при спазване на разпоредбите на Закона за автомобилните превози, като в договорите по ал. 3, т. 2 се съдържа задължение за туроператора или туристическия агент за извършване на пътуването в светлата част на денонощието и осигуряване на най-малко 10 часа почивка за едно денонощие в категоризирано място за настаняване. Конкретните условия и редът за осъществяване на детски и ученически туристически пакети или свързани туристически услуги, инициирани от съответната институция по смисъла на Закона за предучилищното и училищното образование, се определят с наредба, приета от Министерския съвет по съвместно предложение на министъра на туризма и министъра на образованието и науката.

Нормата на чл.79, ал. 6 предвижда предмет на наредбата да бъде и провеждането на детските и ученическите туристически пакети или свързани туристически услуги, инициирани от лица извън системата на предучилищното и училищното образование.

Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Националните счетоводни стандарти


Пореден номер в програмата

22


Вносител

Министерство на финансите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Разработването на нови Национални стандарти се налага от необходимостта да бъдат актуализирани досега действащите счетоводни стандарти, като се съобразят с изискванията на Счетоводна директива (Директива 2013/34/ЕС), да бъдат хармонизирани с Международните счетоводни стандарти, да отчетат икономическата обстановка в страната и влиянието на редица фактори (развитие на бизнеса, ползватели на финансовите отчети, чужди капитали). 

Очаква се чрез новите счетоводни стандарти да се постигне повишаване качеството на представяне на счетоводната информация и да се гарантира вярното и честното представяне на имущественото и финансовото състояние на предприятията.


Законово основание за приемане

чл. 36, ал. 1 от Закона за счетоводството


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за осъществяване на кампания на МВнР в подкрепа на мултилатерализма 75 години ООН и 65 години България в ООН


Пореден номер в програмата

6


Вносител

Министерство на вътрешните работи


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

С приемането на постановлението се цели осигуряване на финансиране за инициативите на кампанията в подкрепа на мултилатерализма, за отбелязване на 75-ата годишнина от създаването на ООН и 65-ата годишнина от приемането на България в ООН.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Да


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение на Тарифата за таксите съгласно чл.72 от Закона за опазване на околната среда


Пореден номер в програмата

7


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 В изпълнение на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), относно въведена нова обща процедура по чл. 94, ал. 4, т. 9 от ЗООС и издаване на решение на инвестиционно предложение (ИП) по чл. 99 , ал.2 от ЗООС е предвидено заплащане на такси от икономическите оператори, а именно:

·      За Решение по ОВОС съгласно чл. 99, ал. 2 от ЗООС, което включва информация и по ал. 4 и 5 в случаите по чл. 94, ал. 1, т. 9 от ЗООС, когато ИП е предмет и на процедура по одобряване на ДБ, когато едно предприятие е класифицирано с висок рисков потенциал, и когато ИП е предмет и на процедура по КР - ще се събира такса в размер на не по-малко от 1850 лв. и не повече от 10 000 лв.

·      За Решение по ОВОС съгласно чл. 99, ал. 2 от ЗООС, което включва и информация по ал. 4 в случаите по чл. 94, ал. 1, т. 9 от ЗООС, когато ИП е предмет и на процедура по одобряване на ДБ, когато едно предприятие е класифицирано с висок рисков потенциал - ще се събира такса в размер на 1450 лв.

·      3а Решение по ОВОС съгласно чл. 99, ал. 2 от ЗООС, което включва информация и по ал. 5 в случаите по чл. 94, ал. 1, т. 9 от ЗООС, когато ИП е предмет и на процедура по КР - ще се събира такса в размер на не по-малко от 1600 лв. и не повече от 10 000 лв.

В тази връзка е необходимо да се извърши промяна в тарифата за таксите с цел определяне и въвеждане на нова такса, събирана от МОСВ.

Очаква се изпълнението на новата процедура да позволи на възложителите да намалят разходите и времето за реализиране на инвестиционните си намерения.


Законово основание за приемане

чл. 99, ал. 2 от ЗООС във връзка с чл. 94, ал. 1, т. 9 – обща процедура по ОВОС.

Тарифа за таксите, съгласно чл. 72 от ЗООС.

Наредба за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда - чл. 13, ал. 1.


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и за реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията


Пореден номер в програмата

8


Вносител

Министерство на туризма


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Действащата наредба определя и вида на туристическите обекти. С изменението на Закона за туризма (ЗТ), в частност нормата на чл. 123 определянето на типовете места за настаняване клас „А“ и клас „Б“ и видовете места за настаняване и заведения за хранене и развлечение вече се дефинират в закона. Предвид това обстоятелство, е необходимо да се актуализира уредбата на тези въпроси в подзаконовия акт.

Необходимостта от приемането на Наредба за  изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и за реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията произтича от разпоредбите на ЗИД  на ЗТ и от обхвата на подзаконовия нормативен акт. След приемането на наредбата за категоризация ще отпаднат редица прекомерно детайлизирани изисквания към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения като туристически обекти,  и ще се синхронизират със законовите изисквания. Отпадат констатирани допълнителни административни тежести спрямо лицата, които ще извършват хотелиерство или ресторантьорство в МН и ЗХР, или упълномощеното от тях лице, когато подават заявление-декларация до съответния категоризиращ орган /министър или кмет/.  Тогава ще се предоставят единствено данни за наименованието и ЕИК. Справка за актуалното състояние, органите на управление, седалище и адрес на управление на търговеца ще се извършва служебно  от Търговския регистър. Други обстоятелства, които ще подлежат на деклариране, са свързани с образованието,професионалната квалификация и стаж, както и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект.  Осезаемо е облекчението в процедурата по отношение на задължението за представяне на копие от документа за собственост на обекта, в който ще се упражнява дейността.  Заявителят само ще  декларира данните, които са вписани в имотния регистър, администриран от Агенцията по вписванията, а категоризиращият орган разполага с възможността чрез вътрешно-административна услуга да направи необходимата справка. Законът предвижда и възможността да се изяснят обстоятелствата, свързани с удостоверяването на собствеността, да се извърши и при проверката на място от служителите на категоризиращия орган.  


Законово основание за приемане

 Съгласно  § 120 от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за туризма (обн. ДВ, бр. 37 от 04.05.2018 г., в сила от 04.05.2018 г.) подзаконовите актове се привеждат в съответствие с разпоредбите на този закон в 6-месечен срок от влизането му в сила.

Съгласно законовата делегация на чл.121, ал. 5 от Закона за туризма с наредба се определят изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и за реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията.  


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

02.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

03.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за реда за оправомощаване на лица за проверка на средства за измерване, които подлежат на метрологичен контрол


Пореден номер в програмата

9


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 

Подобряване, допълване и актуализиране на определени разпоредби на наредбата в резултат на натрупания  опит и практика по прилагането й и във връзка с настъпили изменения в уредбата.

Очакваните резултати са свързани с намаляване на  административната тежест и съкращаване на срокове при изпълнение на административната услуга и на сроковете за получаване на административния акт, който може да бъде получен и по електронен път.


Законово основание за приемане

Закон за измерванията; Решение № 704 от 5 октомври 2018 г. на Министерския съвет за приемане на мерки за трансформация на модела на административно обслужване 


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за плаването и граничния режим във вътрешните морски води, в териториалното море и във вътрешните водни пътища на Република България на български и чуждестранни яхти, лодки и други плавателни средства за спорт, туризъм и развлечение, както и извършване на водноатракционни услуги с тях


Пореден номер в програмата

10


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Усъвършенстване на нормативната уредба на обществените отношения, свързани с предоставяне на водноатракционни услуги с плавателни средства, в това число чрез: - намаляване на случаите, в които се извършва съгласуване на местоположението и границите на зоните за водноатракционни услуги (премахване на изискването за ежегодно съгласуване); - прецизиране и допълване на техническите и организационни изисквания с оглед повишаване безопасността при предоставяне на водноатракционни услуги с плавателни съдове; - унифициране на документацията за зоните за водноатракционни услуги (дневници и декларации за инструктаж за безопасност) и промяна на реда за нейното заверяване и съхраняване (в съответната дирекция "Морска администрация" вместо в съответното звено на Главна дирекция "Гранична полиция"); - създаване на нормативна възможност за откриване на зони за водноатракционни услуги на плажове, чиято дължина е по-малка от 300 m.


Законово основание за приемане

чл. 5, ал. 4 и чл. 76а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Глава шеста Такси за издаване на лицензии и други документи, събирани от Изпълнителна агенция Железопътна администрация)


Пореден номер в програмата

11


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Въвеждане на такси и актуализиране на съществуващи такси, събирани от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ във връзка с издаването на лицензии, сертификати, свидетелства, удостоверения и разрешения по Закона за железопътния транспорт, на такси за издаване на документи за правоспособност, на документи за признаване на професионални квалификации в областта на железопътния транспорт, придобити в други държави - членки на ЕС, или в трети държави, и на свидетелства за сертифициране на машинисти, управляващи локомотиви и влакове, в рамките на железопътната система на ЕС.

 


Законово основание за приемане

чл. 7, ал. 1, т. 3 от Закона за железопътния транспорт и чл.1 от Закона за държавните такси


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

03.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

04.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензия за осъществяване на технически надзор на съоръжения с повишена опасност и за реда за водене на регистър на съоръженията


Пореден номер в програмата

12


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Предвижда се да бъде намален обемът на съоръженията с повишена опасност, на които се извършват технически прегледи, което ще позволи да се засилят контролните функции, включително и върху дейността на лицата, осъществяващи технически надзор.

Промените произтичат от влязла в сила нормативна уредба на европейското право и целят да намалят административната тежест.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на въжени линии


Пореден номер в програмата

13


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

С промените в наредбата се въвеждат и прилагат определенията, посочени в чл.3 от  Регламент (ЕС) 2016/424. Промените ще намалят административната тежест.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на повдигателни съоръжения


Пореден номер в програмата

14


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Предвижда се да се засилят контролните функции, включително и върху дейността на лицата, осъществяващи технически надзор на повдигателни съоръжения и лицата, получили удостоверения за поддържане, ремонтиране и преустройване на повдигателните съоръженията.

Прецизират се предоставяните услуги по технически надзор  в областта на повдигателните съоръжения. Подобрява се административното обслужване и се намалява административната тежест.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на съоръжения под налягане


Пореден номер в програмата

15


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Промените целят прецизиране на законодателството в областта на съоръженията под налягане, свързано с дейностите по технически надзор. Очакванията са за намаляване на административната тежест и подобряване на административното обслужване при провеждане на процедурите, свързани с регулаторни режими за дейностите по техническия надзор на съоръжения под налягане.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове


Пореден номер в програмата

16


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Промените произтичат от влязло в сила българско и европейско  законодателство.

Определенията в наредбата ще бъдат актуализирани в съответствие с приложимите европейски хармонизирани стандарти. Промените ще доведат до регулиране на обема от СПО, на които се извършва технически надзор.

Промените целят намаляване на административната тежест и засилване на контролните функции, върху дейността по технически надзор.


Законово основание за приемане

Закон за техническите изисквания към продуктите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

17


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Настоящата редакция на Тарифа № 5 не е напълно в съответствие с разпоредбите на Закона за движението по пътищата (ЗДвП), Закона за автомобилните превози (ЗАП) и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане. Основните проблеми са свързани с липсата на нормативно определен размер на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за всички, предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ административни услуги.

С чл. 138г, ал. 13 от Закона за движението по пътищата е предвидено за дейностите по оценка, периодичен надзор и повторна оценка на технически служби Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ да събира такси в размер, определен с тарифа, приета от Министерския съвет.  В действащата Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Тарифа № 5) не е определен размерът на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за изпълняваните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ дейности по оценка, периодичен надзор и повторна оценка на технически служби. В чл. 5, ал. 3 от Методиката по чл. 7а от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност разходите по изпълнение на обичайно планираните дейности за контрол, надзор и мониторинг се включват в стойността на последния етап от оценката съобразно срока на валидност на издадения административен акт и в тази връзка таксата за надзор ще бъде включена в последния етап от оценката на техническата служба. Съгласно чл. 138г, ал.3 от ЗДвП процедурата по чл. 138г, ал.2 от закона се провежда и за определяне на техническата служба по чл. 138в, ал.4 от закона, когато тя кандидатства за разширяван на обхвата, посочен в представения от нея оценъчен доклад. Разширяването на обхвата се счита за дейност по оценка и поради това е необходимо също да се събира такса, като тя ще бъде съобразена с броя на регулаторните актове или части от него, свързани с разширяването на обхвата на техническата служба.

В действащата Тарифа № 5 е определен размерът на таксите, които се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за предоставяните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ услуги по издаване на разрешения за извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, но не и за услугата удължаване срока на валидност на разрешенията.    

С изменението на чл. 24, ал. 4 от Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 32 от 2016г.) е въведен срок на валидност на удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил. Това предполага извършването на нова административна услуга по преиздаване на удостоверенията след изтичане срокът им на валидност и изисква изразходването на допълнителен административен капацитет. В действащата Тарифа № 5 е определен размерът на таксата, която се събира от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за услугите, предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ за издаване на разрешения за извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, но не и за удължаване срока на валидност на разрешенията. Със Закона за изменение  и допълнение на Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 32 от 2016г.) се въвежда изискване неразделна част от удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници да бъде освен списък на превозните средства, с които ще се осъществява дейността, така също и списък с данни на водачите, които ще извършват дейността от имот на регистрирания превозвач, но за своя сметка -  чл. 12, ал. 5. За извършването на посочената административна услуга към момента не е предвидена държавна такса, въпреки че за предоставянето й е необходимо изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддържка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 не е предвидена държавна такса за издаване на документи в съкратени срокове (бърза услуга) – за издаване на лиценз на Общността и/или заверени копия и/или лиценз за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България и/или удостоверение за обществен превоз на моторни превозни средства; дубликат на удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници; издаване на заверено копие на лиценз на Общността за международен превоз на пътници и товари или удостоверение на лиценз за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България. Извършването на посочените услуги в съкратени срокове изисква допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.

С Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 33 от 3 ноември 1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България (Наредба № 33) (обн., ДВ, бр. 86 от 2016 г.), в съответствие с разпоредбата на чл. 22, ал. 4 от Закона за автомобилните превози е въведено изискването за задължителна категоризация на автогарите в страната. Това е нова административна услуга, за която до момента не е предвидена държавна такса, като за предоставяне на същата е необходимо изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за явяване на изпит за професионална компетентност на превозвач на пътници и товари. Когато кандидатът не се яви на изпит, заплатената от него държавна такса му се възстановява, въпреки че  е изразходван административен ресурс за обработката на документите и организирането на изпита. Това налага да се предвиди заплащането на държавна такса за организирането и провеждането на изпита, а не за явяването на кандидата.

С изменението на чл. 152, ал. 4 от Закона за движението по пътищата, влязло в сила на 26.01.2017 г., се въведе нова административна услуга – удължаване на срока на валидност на разрешението за теоретично и практическо обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство. В действащата Тарифа № 5 не е предвидено заплащането на държавна такса за извършването на тази административна услуга.

Предоставянето на посочените административни услуги изисква изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответните документи и за поддръжка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за провеждане на изпит в одобрен кабинет на учебен център, за всяка група за изпит – 100 лв. Тъй като с изменението на чл. 11, ал. 3 от Наредба № 38 от 16 април 2004 г. за условията и реда за провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и реда за провеждане на проверочните изпити (Наредба № 38) (ДВ, бр. 64 от 2016 г.) се предвиди теоретичният изпит да се провежда само в кабинети на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", предвидената в Тарифа № 5 държавна такса следва да отпадне.

Очаква се с въвеждането на новите такси да се постигне съответствие с действащото законодателство (Закона за движението по пътищата, Закона за автомобилните превози, Наредба № 33, Наредба № 34, Наредба № 38, Регламент (ЕС) № 168/2013), създаване на по-благоприятна бизнес среда, за лицата, които използват услугите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

С въвеждането на новите държавни такси се очаква да се  постигне съответствието им с разходите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ за извършване на услугите, в това число - необходимите материално-технически разходи и всички административни разходи за изпълнение на задълженията на длъжностните лица, с оглед на тяхната квалификация и изразходвано работно време.


Законово основание за приемане

Закон за движението по пътищата Закон за автомобилните превози  


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

05.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Правилника за приютите за временно настаняване и центровете за закрила и помощ на жертвите на трафика на хора


Пореден номер в програмата

18


Вносител

Министерство на отбраната


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Синхронизация на разпоредбите на правилника с българското законодателство и международната регламентация в областта на предоставянето на период за възстановяване, възможност за последваща интеграция; изменение във връзка с мониторинга върху приютите, отстраняване на противоречиви, неясни и/или неприложими текстове.


Законово основание за приемане

чл. 8, ал. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация 


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за изискванията за качеството на течните горива, условията, реда и начина за техния контрол


Пореден номер в програмата

19


Вносител

Министерство на икономиката и индустрията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Актуализиране на Приложенията за изискванията към различни видове течни горива по чл. 6 на действащата наредба по отношение на  наименования на характеристики, нормирани гранични стойности, както и допълнение и изменение на стандартизирани методи за изпитване в съответствие с БДС за бензин, несъдържащ олово и за гориво за дизелови двигатели.

Очакваният резултат е осъществяване на ефективен контрол на качеството на течните горива, съобразен с изискванията на европейските и нормативните стандарти.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

01.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за предотвратяване на големи аварии с опасни вещества и ограничаване на последствията от тях


Пореден номер в програмата

20


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Проектът на постановление е в съответствие с изискванията на европейското и международното законодателство и има за цел: да бъде определен по ясен подход към действията на компетентния орган, които предприема, след голяма авария в предприятия с нисък и висок рисков потенциал, разработване на процедура по уведомяване на засегнатите държави, в случай на предприятие с висок рисков потенциал с трансграничен контекст, оптимизиране на информацията в публичния електронен регистър за предприятията/съоръженията с нисък и висок рисков потенциал и оптимизиране на процедурите по последваща актуализация на документите при планирани изменения/разширения в предприятия, класифицирани с висок и нисък рисков потенциал.

Очаква се направените промени да доведат до намаляване на административната тежест за операторите по отношение на процедурите по последваща актуализация на документите по реда на глава седма, раздел първи от ЗООС чрез приоритизиране на причините за актуализация на документите от Наредбата по Севезо за случаите на планирани изменения/разширения в предприятия с нисък и висок рисков потенциал. Ще се улесни работата на компетентния орган относно събирането, обобщаването и извличането на поуки, в случай на голяма авария в предприятие с нисък или висок рисков потенциал, в това число - и последващото докладване на събраната информация към електронната база данни на ЕК (e-MARS); ще бъде уреден начинът на действие и на уведомяване на засегнатите държави, в случай на предприятие с висок рисков потенциал с трансграничен контекст; формата на публичния регистър ще бъде в съответствие с определената му в наредбата.


Законово основание за приемане

 Решение № 704 от 05.10.2018 г. на Министерския съвет за приемане на мерки за трансформация на модела за административно обслужване.

Закон за опазване на околната среда - чл. 94, ал. 1, т. 9 – обща процедура по ОВОС.

Наредба за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда – чл. 2, ал.2 във връзка с чл. 23 и чл. 25, ал. 2.


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

04.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за детските и ученическите туристически пътувания с обща цена, инициирани от институциите в системата на предучилищното и училищното образование


Пореден номер в програмата

21


Вносител

Министерство на туризма


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 

Действащата наредба регламентира в чл. 1, ал. 1 условията и редът за извършване на детски, ученически туристически пътувания с обща цена в страната и чужбина, инициирани от институциите в системата на предучилищното образование, наричани „туристически пътувания”. Наредбата урежда условията и изискванията, които трябва да се спазват при предоставяне на  туристически услуги на деца и ученици, под формата на детски лагер. Редица норми от наредбата се отнасят директно към норми в Закона за туризма, които са претърпели изменение в контекста на транспонираната Директива и в тази връзка е необходимо синхронизиране между двата нормативни акта.

Нормативната промяна цели изменение и допълнение на действащата наредба, с която ще се регламентират, условията и редът за осъществяване на детски и ученически пакети или свързани туристически услуги инициирани от институции от системата на училищното и предучилищното образование, а също така и извън системата. Това ще допринесе да се защити в достатъчна степен интересът на децата, учениците и потребителите на туристическата услуга. Допълнително ще се разшири правната закрила върху детските и ученическите туристически пакети или свързани туристически услуги, инициирани от лица, извън системата на предучилищното и училищното образование.


Законово основание за приемане

 Съгласно § 120 от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за туризма (ЗТ) (обн. ДВ, бр. 37 от 04.05.2018 г., в сила от 04.05.2018 г.) подзаконовите актове се привеждат в съответствие с разпоредбите на законa в 6 -месечен срок от влизането му в сила.

 

Със Закона за туризма са въведени мерки, касаещи туристическите пакети, с оглед необходимостта в националното ни законодателство да бъде транспонирана Директива (ЕС) 2015/2302 на Европейския парламент и на Съвета за пакетните туристически пътувания и свързаните пътнически услуги (Директивата). С нея се прилагат общи правила за формиране на туристически пакети и за организиране на туристически пътувания в рамките на ЕС, като се гарантира на търговци и туристи спазването на техните права и задължения, независимо от националното право.

Съгласно чл. 79, ал. 5 от ЗТ (обн. ДВ, бр. 37 от 04.05.2018 г., в сила от 04.05.2018 г.) превозите на деца и/или ученици при детски и ученически туристически пакети или свързани туристически услуги се осъществяват при спазване на разпоредбите на Закона за автомобилните превози, като в договорите по ал. 3, т. 2 се съдържа задължение за туроператора или туристическия агент за извършване на пътуването в светлата част на денонощието и осигуряване на най-малко 10 часа почивка за едно денонощие в категоризирано място за настаняване. Конкретните условия и редът за осъществяване на детски и ученически туристически пакети или свързани туристически услуги, инициирани от съответната институция по смисъла на Закона за предучилищното и училищното образование, се определят с наредба, приета от Министерския съвет по съвместно предложение на министъра на туризма и министъра на образованието и науката.

Нормата на чл.79, ал. 6 предвижда предмет на наредбата да бъде и провеждането на детските и ученическите туристически пакети или свързани туристически услуги, инициирани от лица извън системата на предучилищното и училищното образование.

Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Националните счетоводни стандарти


Пореден номер в програмата

22


Вносител

Министерство на финансите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Разработването на нови Национални стандарти се налага от необходимостта да бъдат актуализирани досега действащите счетоводни стандарти, като се съобразят с изискванията на Счетоводна директива (Директива 2013/34/ЕС), да бъдат хармонизирани с Международните счетоводни стандарти, да отчетат икономическата обстановка в страната и влиянието на редица фактори (развитие на бизнеса, ползватели на финансовите отчети, чужди капитали). 

Очаква се чрез новите счетоводни стандарти да се постигне повишаване качеството на представяне на счетоводната информация и да се гарантира вярното и честното представяне на имущественото и финансовото състояние на предприятията.


Законово основание за приемане

чл. 36, ал. 1 от Закона за счетоводството


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

06.2020


Моля изчакайте