Министерски съвет Портал за обществени консултации

Актове на Министерския съвет

Наименование на нормативния акт

ПМС за допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

1


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Целта на предложението е да се определи размерът на таксите, събирани от МТИТС, при предоставяне на информация от Единната информационна точка (ЕИТ), разработена в изпълнение на изискванията на Закона за електронните съобщителни мрежи и физическа инфраструктура (ЗЕСМФИ, обн., ДВ бр. 21 от 2018 г.) и въвеждащ в националното законодателство изискванията на Директива 2014/61/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 15 май 2014  година относно мерките за намаляване на разходите за разгръщане на високоскоростни електронни съобщителни мрежи. Съгласно чл. 6, ал. 1 от ЗЕСМФИ информацията, предоставяна от ЕИТ до мрежовите оператори за съществуваща физическа инфраструктура за разполагане на мрежи, включително високоскоростни електронни съобщителни мрежи,  по чл. 4, ал. 2, т. 2 се предоставя след заплащането на такса, определена съгласно чл. 7а от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност с тарифа, приета от Министерския съвет, по предложение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

За изпълнението на електронната административна услуга за предоставяне на информация за съществуваща физическа  инфраструктура за разполагане на мрежи, включително високоскоростни електронни съобщителни мрежи, се заплаща такса и потребителят на ЕИТ избира пространствен обхват, за който иска да получи информация, като резултатът от услугата се дефинира посредством картни листа по разграфки, а системата автоматично изчислява на кои и колко картни листа попада заявената територия. Предвидената такса в проекта  цели покриване на разходите на МТИТС с оглед ефективно предоставяне на заявена информация за съществуваща физическа инфраструктура за разполагане на мрежи, включително високоскоростни електронни съобщителни мрежи, чрез една от електронните административни услуги на ЕИТ. 


Законово основание за приемане

чл. 6, ал. 1 от ЗЕСМФИ  


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

05.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

07.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за предоставяне на речни информационни услуги по вътрешните водни пътища на Република България


Пореден номер в програмата

2


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

С приемането на проекта на акт се цели усъвършенстване на нормативната уредба за предоставяне на речни информационни услуги по вътрешните водни пътища на Република България чрез привеждане на текстовете на нормативния акт в съответствие с изискванията на вторичното право на ЕС – Регламент за изпълнение (ЕС) 2019/838 на Комисията от 20 февруари 2019 година относно технически спецификации за системите за проследяване и локализиране на корабите и за отмяна на Регламент (ЕО) № 415/2007 (ОВ, L 138 от 24 май 2019 г.), Регламент за изпълнение (ЕС) 2018/2032 на Комисията от 20 ноември 2018 година за изменение на Регламент (ЕО) № 416/2007 на Комисията относно техническите спецификации за известия до корабните водачи (ОВ,  L 332/1 от 28 декември 2018 г.), Регламент за изпълнение (ЕС) 2018/1973 на Комисията от 7 декември 2018 година за изменение на Регламент за изпълнение (ЕС) № 909/2013 за определяне на техническите спецификации на системата за изобразяване на електронни карти и информация за корабоплаването по вътрешните водни пътища (ECDIS за вътрешните водни пътища) в съответствие с Директива 2005/44/ЕО на Европейския парламент и на Съвета (ОВ,  L 324 от 19 декември 2018 г.). 


Законово основание за приемане

Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България и чл.244а от Кодекса на търговското корабоплаване 


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

07.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

07.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

3


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Съобразяване с предложените изменения и допълнения в чл. 120, ал. 4 от предвидения проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за гражданското въздухоплаване (ЗГВ).

Съобразяване с приложими регламенти на ЕС, в които се съдържат административни услуги, които не са обхванати в настоящата уредба, като например издаване на атестации на кабинен екипаж и др. Постигане на синхронизация със законовата уредба и правото на ЕС. Съобразяване с Решение № 704 на Министерския съвет от 2018 г. за приемане на мерки за трансформация на модела на административното обслужване, в което се съдържат констатации, че редица административни услуги, осъществявани от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ и съдържащи се в подзаконовата уредба, не са отразени като основания за събиране на такси по чл. 120, ал.  4 от ЗГВ. 


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

07.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

08.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за защита на класифицираната информация


Пореден номер в програмата

4


Вносител

Министерство на отбраната


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Основни положения и очаквани резултати: Привеждане на правилника в съответствие с новите законови положения и синхронизирането му с уредбата на подзаконово ниво; Подобряване на уредбата във връзка с идентифицирани затруднения при прилагане на действащите разпоредби, включително такива, свързани с административната тежест за лицата, спрямо които се извършва процедура по проучване за надеждност, както и определени празноти в съществуващата подзаконова уредба в областта на класифицираната информация.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

08.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

09.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за допълнение на Постановление №181 на Министерския съвет от 20 юли 2009г. за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност


Пореден номер в програмата

5


Вносител

Министерство на енергетиката


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Актуализиране на приложението към Постановление № 181 от 20 юли 2009 г. за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност.  


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

08.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

09.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за допълнение на Наредбата за реда за класифициране на растенията и веществата като наркотични


Пореден номер в програмата

6


Вносител

Министерство на здравеопазването


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Основните положения и очакваните резултати от прилагането на новата уредба са свързани с ограничаване на риска от злоупотреба и разпространение на предложените за поставяне под контрол вещества, в това число, въвеждане на мерки за контрол над веществата и ограничаване на тяхната наличност, както и с изпълнение на задължения от международни договори, по които Република България е страна. 


Законово основание за приемане

чл. 3, ал. 2 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

08.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

09.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

7


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

С проекта се предвижда въвеждането на нови и актуализирането на съществуващи такси, събирани от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ във връзка с издаването на лицензии, сертификати, свидетелства, удостоверения и разрешения по Закона за железопътния транспорт, на такси за издаване на документи за правоспособност, на документи за признаване на професионални квалификации в областта на железопътния транспорт, придобити в други държави членки на ЕС, или в трети държави, и на свидетелства за сертифициране на машинисти, управляващи локомотиви и влакове, в рамките на железопътната система на ЕС. 


Законово основание за приемане

чл. 7, ал. 1, т. 3 от Закона за железопътния транспорт и чл.1 от Закона за държавните такси


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

09.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

09.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор


Пореден номер в програмата

8


Вносител

Министерство на финансите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Актуализиране на нормативната уредба с оглед постигане на съответствие с последните изменения в Закона за вътрешния одит в публичния сектор. Намаляване на предпоставките за възникване на конфликт на интереси при изпълнение на правомощията и задълженията на членовете на одитните комитети. По-голяма ефективност и ефикасност в дейността на одитните комитети.


Законово основание за приемане

чл. 18, ал. 11 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

08.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

09.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Постановление №267 от 2012 г. на Министерския съвет за създаване на Съвет за защита на интелектуалната собственост


Пореден номер в програмата

9


Вносител

Министерство на културата


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Проектът има за цел дейността на Съвета да бъде организирана и провеждана по по-целесъобразен и икономичен от гледна точка на административния капацитет начин, осигуряване на по-тясна връзка между задачите на органа и специфичната компетентност на членовете. В частност, промяната в правилата ще предвиди естествената периодичност и начин на планиране на дейността на Съвета. Проектът предвижда и осъвременяването на длъжностния състав на органа, с оглед успешното взаимодействие по актуални за авторско-правната общност предизвикателства на средата.


Законово основание за приемане

чл. 22а от Закона за администрацията


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

09.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

10.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за реда и начина за съхранение на опасни химични вещества и смеси и Наредбата за реда и начина за ограничаване на производството, употребата или пускането на пазара на определени опасни химични вещества, смеси и изделия от Приложение XVII на Регламент (ЕО) № 1907/2006 (REAСH)


Пореден номер в програмата

10


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Да


Основни положения и очаквани резултати

 С предложеното изменение на Наредбата за реда и начина за съхранение на опасни химични вещества и смеси се актуализират правилата за съвместимост на класовете на опасност, съгласно чл. 8, ал. 1 на наредбата. Допълват се общите изисквания към складовете и организацията на съхранение, със специфични изисквания за екологосъобразно временно съхранение на живак и/или живачни съединения за употреби, разрешени в страната, като се осигурява защита на човешкото здраве и опазване на околната среда от експозиция или изпускания на живак.

С предложеното изменение на наредбата относно рестрикциите се цели прецизиране на обхвата и разширяване на броя на ограниченията с предвидени дерогации, за които се прилагат разпоредбите на чл.4 от наредбата, което от своя страна ще доведе до правна яснота за физическите лица/юридическите лица, които пускат на пазара или употребяват вещества, смеси или изделия в обхвата на Приложение XVII на Регламент REACH. Постига се по-високо ниво на защита на работещите с опасни химични вещества, на населението и на околната среда, посредством обмен на информация между операторите по веригата на доставки относно съответствието с условията по въведено изключение и уведомяване на контролните органи за пуснатите на пазара вещества и/или смеси и идентичността на потребителите надолу по веригата.


Законово основание за приемане

чл. 4б, ал. 1 и 2 от Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

10.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

11.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за ползването на повърхностните води


Пореден номер в програмата

11


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Постигане на съответствие с приетия през 2018 г. ЗИД на Закона за водите - ЗВ (обн. ДВ, бр. 98 от 2018 г., в сила от 27.11.2018 г.), приет във връзка с изпълнение на Протоколно Решение № 28 от 28 юни 2017 г. на Министерския съвет във връзка с намаляване на административната и регулаторната тежест върху гражданите и бизнеса.


Законово основание за приемане

§ 144, ал. 2 от ПЗР на ЗИД на ЗВ и във връзка с чл.135, ал.1, т.1а от ЗВ.


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

10.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

11.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията


Пореден номер в програмата

12


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Настоящата редакция на Тарифа № 5 не е напълно в съответствие с разпоредбите на Закона за движението по пътищата (ЗДвП), Закона за автомобилните превози (ЗАП) и подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане. Основните проблеми са свързани с липсата на нормативно определен размер на таксите, които да се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за всички, предоставяни от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИА АА), административни услуги.

С чл. 138г, ал. 13 от ЗДвП е предвидено за дейностите по оценка, надзор и повторна оценка на техническите служби ИА АА да събира такси в размер, определен с тарифа, приета от Министерския съвет.  В действащата Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (Тарифа № 5) не е определен размерът на таксите за изпълняваните от ИА АА дейности, посочени по-горе. В чл. 5, ал. 3 от Методиката по чл. 7а от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност разходите по изпълнение на обичайно планираните дейности за контрол, надзор и мониторинг се включват в стойността на последния етап от оценката, съобразно срока на валидност на издадения административен акт и в тази връзка таксата за надзор ще бъде включена в последния етап от оценката на техническата служба. Освен това, съгласно чл. 138г, ал.3 от ЗДвП, процедурата по чл.138г, ал.2 от закона се провежда и за определяне на техническа служба по чл.138в, ал.4 от закона, когато тя кандидатства за разширяване на обхвата, посочен в представения от нея оценъчен доклад. Разширяването на обхвата се счита за дейност по оценка и поради това е необходимо също да се събира такса, като тя бъде съобразена с броя на регулаторните актове или съответните части, свързани с разширяването на обхвата на техническата служба.

В действащата Тарифа № 5 е определен размерът на таксите, които се събират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за предоставяните от ИА АА услуги по издаване на разрешения за извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, но не и за услугата удължаване на  срока на валидност на разрешенията.    

С изменението на чл. 24, ал. 4 от Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 32 от 2016г.) е въведен срок на валидност на удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил. Това предполага извършването на нова административна услуга по преиздаване на удостоверенията след изтичане на срока им на валидност и изисква разходването на допълнителен административен капацитет.

В действащата Тарифа № 5 не е предвидена също държавна такса за издаване на документи в съкратени срокове (бърза услуга) – за издаване на лиценз на Общността, и/или заверени копия, и/или лиценз за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България, и/или удостоверения за обществен превоз на моторни превозни средства; дубликат на удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници; издаване на заверено копие на лиценз на Общността за международен превоз на пътници и товари или удостоверение на лиценз за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България. Извършването на посочените услуги в съкратени срокове изисква допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддържане на информационните системи.

С Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 33 от 3 ноември 1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България (Наредба № 33, обн., ДВ, бр. 86 от 2016г.), в съответствие с разпоредбата на чл. 22, ал. 4 от Закона за автомобилните превози, е въведено изискването за задължителна категоризация на автогарите в страната. Това е нова административна услуга, за която до момента не е предвидена държавна такса, като за предоставяне на услугата е необходимо предоставянето на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответния документ и за поддръжка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за явяване на изпит за професионална компетентност на превозвач на пътници и товари. Когато кандидатът не се яви на изпит, заплатената от него държавна такса му се възстановява, въпреки че е изразходван административен капацитет за обработката на документите и организирането на изпита. Това налага да се предвиди заплащането на държавна такса за организирането и провеждането на изпита, а не за явяването на кандидата.

С изменението на чл. 152, ал.4 от Закона за движението по пътищата, влязло в сила на 26 януари 2017 г., се въведе нова административна услуга – удължаване на срока на валидност на разрешението за теоретично и практическо обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство. В действащата Тарифа № 5 не е предвидено заплащането на държавна такса за извършването на тази административна услуга.

Предоставянето на посочените административни услуги изисква изразходването на допълнителен административен капацитет и допълнителни разходи за изработването на съответните документи и за поддръжка на информационните системи.

В действащата Тарифа № 5 е предвидена държавна такса за провеждане на изпит в одобрен кабинет на учебен център, за всяка група за изпит – 100 лева. Тъй като с изменението на чл. 11, ал. 3 от Наредба № 38 от 16 април 2004 г. за условията и реда за провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и реда за провеждане на проверовъчните изпити (обн., ДВ, бр. 64 от 2016 г.) се предвиди теоретичните изпити да се провеждат само в кабинети на ИА АА, предвидената в тарифата държавна такса следва да отпадне.

Очаква се с въвеждането на новите такси да се постигне съответствие с действащото законодателство (Закона за движението по пътищата, Закона за автомобилните превози, Наредба № 33, Наредба № 34, Наредба №38, Регламент (ЕС) № 168/2013 г.) и създаване на по-благоприятна бизнес среда за лицата, които използват услугите на ИА АА.

С въвеждането на новите държавни такси се очаква да се постигне съответствието им с разходите на агенцията за извършване на услугите, в това число, необходимите материално-технически разходи и всички административни разходи за изпълнение на задълженията на длъжностните лица с оглед на тяхната квалификация и изразходвано работно време. 


Законово основание за приемане

Закон за автомобилните превози

Закон за движението по пътищата


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

10.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

11.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите


Пореден номер в програмата

13


Вносител

Министерство на транспорта и съобщенията


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 В настоящите разпоредби на наредбата липсва ясна и точна методика, по която да се разпределят предвидените в държавния бюджет средства за компенсации и субсидии и с оглед на прозрачност и конкретни правила, по които се извършва - такава следва да бъде изготвена. С въвеждането на методика в наредбата се цели по-оптимално и ефективно използване на определените в централния бюджет средства за компенсации и субсидии от общините в страната и съответно превозвачите, с които имат сключени договори и изпълняващи задължения за извършване на обществени услуги. С предстоящото изменение на наредбата се предвижда прецизирането на населените места в планински и други райони, които подлежат на субсидиране със средства от държавния бюджет. В резултат на постъпили жалби от общини и превозвачи, които заявяват голям недостиг от средства за покриване на загубите от изпълнение на задължението за обществени услуги по вътрешноградски автобусни линии и междуселищни автобусни линии и предвид немалкия размер на средствата, отпускани от държавния бюджет, който обаче е недостатъчен, следва нормативно да се регламентира начин, по който общините, които са възложили превози, да субсидират превозвачите със средства от бюджета на съответната община. Тези промени се налагат във връзка с обществения интерес, оптимизиране на превозите и предоставяне на по-качествена транспортна услуга, както и привеждане на разпоредбите на наредбата в съответствие със Закона за автомобилните превози. Изготвен е проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, който е постъпил в Народното събрание на Република България на 8 януари 2020 г. и е приет на първо гласуване на 23 януари 2020 г. В законопроекта е предвидено, че средствата за компенсиране и субсидиране при превоз на пътници в автомобилния транспорт се включват не само в държавния бюджет на Република България, а и в общинските бюджети, а също и че се субсидира превозът на пътници по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в слабо населени райони. 


Законово основание за приемане

Закон за автомобилните превози 


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

10.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

11.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за държавната финансова инспекция


Пореден номер в програмата

14


Вносител

Министерство на финансите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 С проекта на акт се цели да се развие дейността на държавната финансова инспекция като независим, обективен и ефективен инструмент за осъществяване на последващ контрол за законосъобразност с цел подобряване на бюджетната, финансово-стопанската и отчетната дейност и дейността по възлагането на обществени поръчки на проверяваните организации и лица, както и защита на публичните финансови интереси, с оглед:

Гарантиране на законосъобразно приключване на процедурите по чл. 17 и чл. 22 от Закона за държавната финансова инспекция (ЗДФИ) и обезпечаване на принципа за обективност и законосъобразност;

Прецизиране и актуализиране на условията и реда за извършване на допълнителната проверка по основателността на направените от начетените лица възражения и приложените доказателства, и на съставеното от финансовия инспектор заключение по акт за начет, чрез определяне на състава на комисията и сроковете за приключване на нейната работа.


Законово основание за приемане

Не


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

10.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

11.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за публичния регистър на операторите, които извършват дейности по приложение №1 към чл.3, т.1 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети


Пореден номер в програмата

15


Вносител

Министерство на околната среда и водите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

 Осигуряване преодоляването на проблемите от практическото прилагане на Наредбата за публичния регистър на операторите, които извършват дейности по приложение №1 към чл.3, т.1 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети и подобряване на прилагането й, като се  регламентира:

- упълномощаването на лица от министъра на околната среда и водите за даване на указания, съобразно чл.6, ал.3 от наредбата;

- депозирането и вида на декларация за достоверност на данните по чл.6, ал.4 от наредбата от операторите по чл.17 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети (ЗОПОЕЩ);

- условията, на които следва да отговаря публичният регистър на органите на изпълнителната власт по чл.16 от ЗОПОЕЩ, посочен в чл.7, ал.1, респ. в чл.8, ал.2 от наредбата.

 От гледна точка на опита на прилагането на наредбата се правят допълнения/подобряване на текстове, в това число и в регламентираните с §3 от Преходните и заключителни разпоредби на наредбата указания.


Законово основание за приемане

чл. 19 от ЗОПОЕЩ 


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

11.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

12.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Наредба за националните курорти


Пореден номер в програмата

16


Вносител

Министерство на туризма


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Наредбата ще урежда: критериите, на които следва да отговарят курортите, за да бъдат обявени за национални курорти; редът за заявяване за обявяване за национален курорт; организацията и управлението на туристическите дейности на територията на националните курорти и др.


Законово основание за приемане

чл. 56б, ал. 1 от Глава четвърта „а“ „Национални курорти“ от Закона за туризма


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

11.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

12.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за приемане на Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма


Пореден номер в програмата

17


Вносител

Министерство на туризма


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Привеждане на действащите към момента такси в съответствие с тяхното разходване, както и намаляване на административната тежест за бизнеса и гражданите.


Законово основание за приемане

Закон за туризма


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

11.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

12.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за Националния туристически регистър


Пореден номер в програмата

18


Вносител

Министерство на туризма


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Целта на регистъра е да предоставя на едно място наличната информация за различните видове туристически забележителности, съответно фестивали и събития, на територията на цялата страна – културни и природни обекти, религиозни храмове и др.


Законово основание за приемане

чл. 165, ал. 2, във връзка с чл. 170в от Закона за туризма


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

11.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

12.2020


Наименование на нормативния акт

ПМС за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2021 г.


Пореден номер в програмата

19


Вносител

Министерство на финансите


Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС

Не


Основни положения и очаквани резултати

Конкретизиране показателите по отделните бюджетни програми по бюджетите на бюджетните организации, които прилагат програмен формат на бюджет, с изключение на бюджета на Народното събрание, в рамките на утвърдените с годишния закон за държавния бюджет разходи по области на политики и/или бюджетни програми.


Законово основание за приемане

чл. 92, ал. 1 от Закона за публичните финанси


Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)

Не


Месец на публикуване за обществени консултации


Месец на изпращане за предварително съгласуване

12.2020


Месец на внасяне в Министерския съвет

12.2020


Моля изчакайте