Наименование на нормативния акт
ПМС за допълнение на Устройствения правилник на Министерството на енергетиката
Пореден номер в програмата
1
Вносител
Министерство на енергетиката
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Законово основание за приемане
Осигуряване на съответствие на правилника със Закона за киберсигурност, Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност и Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
12.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на повдигателни съоръжения
Пореден номер в програмата
2
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените произтичат от влязло в сила българско законодателство.
Актуализират се определения, въведени по силата на приложими, хармонизирани Български държавни стандарти, което ще доведе до регулиране на обема от съоръжения с повишена опасност, на които се извършва технически надзор.
Отразяват се промени в съответните разпоредби с разпоредбите на Закона за техническите изисквания към продуктите въведени (ДВ, бр. 12 от 06.02.2018 г.).
Подобрява се административното обслужване и се намалява административната тежест.
ГД ИДТН ще засили поддържане, ремонтиране и преустройване на повдигателните съоръженията.
- прецизират се предоставяните услуги по технически надзор в областта на повдигателните съоръжения.
Законово основание за приемане
Закон за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за освобождаване на генетично модифицирани организми в околната среда и пускането им на пазара
Пореден номер в програмата
3
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
В българското законодателство се въвеждат промените в законодателството на ЕС, направени с Директива (ЕС) 2018/350 на Комисията за изменение на Директива 2001/18/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на оценката на риска за околната среда от ГМО.
Законово основание за приемане
чл. 45 от Закона за генетично модифицирани организми
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
12.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за реда и начина за съхранение на опасни химични вещества и смеси и Наредбата за реда и начина за ограничаване на производството, употребата или пускането на пазара на определени опасни химични вещества, смеси и изделия от Приложение XVII на Регламент (ЕО) № 1907/2006 г. (REAСH)
Пореден номер в програмата
4
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
С предложеното изменение на наредбата за съхранение на опасни вещества се актуализират правилата за съвместимост на класовете на опасност, съгласно чл. 8, ал. 1 на наредбата. Допълват се общите изисквания към складовете и организацията на съхранение, със специфични изисквания за екологосъобразно временно съхранение на живак и/или живачни съединения за употреби, разрешени в страната, като се осигурява защита на човешкото здраве и опазване на околната среда от експозиция или изпускания на живак.
С предложеното изменение на наредбата относно рестрикциите се цели прецизиране на обхвата и разширяване на броя на ограниченията с предвидени дерогации, за които се прилагат разпоредбите на чл. 4 от наредбата, което от своя страна ще доведе до правна яснота за физическите лица/юридическите лица, които пускат на пазара или употребяват вещества, смеси или изделия в обхвата на Приложение XVII на Регламент REACH. Постига се по-високо ниво на защита на работещите с опасни химични вещества, на населението и на околната среда, посредством обмен на информация между операторите по веригата на доставки относно съответствието с условията по въведено изключение и уведомяване на контролните органи за пуснатите на пазара вещества и/или смеси и идентичността на потребителите надолу по веригата.
Законово основание за приемане
чл. 4б, ал. 1 и 2 от Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
09.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за публичния регистър на операторите, които извършват дейности по приложение №1 към чл.3, т.1 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети
Пореден номер в програмата
5
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Осигуряване преодоляването на проблемите от практическото прилагане на Наредбата за публичния регистър на операторите, които извършват дейности по приложение №1 към чл.3, т.1 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети (наредбата) и подобряване на прилагането ѝ, като се регламентира:
- упълномощаването на лица от министъра на околната среда и водите за даване на указания, съобразно чл.6, ал.3 от наредбата;
- депозирането и вида на декларация за достоверност на данните по чл.6, ал.4 от наредбата от операторите по чл.17 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети (ЗОПОЕЩ);
- условията, на които следва да отговаря публичният регистър на органите на изпълнителната власт по чл.16 от ЗОПОЕЩ, посочен в чл.7, ал.1, респ. в чл.8, ал.2 от наредбата.
От гледна точка на опита на прилагането на наредбата се правят допълнения/подобряване на текстове, в т.ч. и в регламентираните с §3 от Преходните и заключителни разпоредби на наредбата указания.
Законово основание за приемане
Не
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
10.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за допълнение на Устройствения правилник на Министерството на енергетиката
Пореден номер в програмата
1
Вносител
Министерство на енергетиката
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Законово основание за приемане
Осигуряване на съответствие на правилника със Закона за киберсигурност, Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност и Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
12.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на повдигателни съоръжения
Пореден номер в програмата
2
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените произтичат от влязло в сила българско законодателство.
Актуализират се определения, въведени по силата на приложими, хармонизирани Български държавни стандарти, което ще доведе до регулиране на обема от съоръжения с повишена опасност, на които се извършва технически надзор.
Отразяват се промени в съответните разпоредби с разпоредбите на Закона за техническите изисквания към продуктите въведени (ДВ, бр. 12 от 06.02.2018 г.).
Подобрява се административното обслужване и се намалява административната тежест.
ГД ИДТН ще засили поддържане, ремонтиране и преустройване на повдигателните съоръженията.
- прецизират се предоставяните услуги по технически надзор в областта на повдигателните съоръжения.
Законово основание за приемане
Закон за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за освобождаване на генетично модифицирани организми в околната среда и пускането им на пазара
Пореден номер в програмата
3
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
В българското законодателство се въвеждат промените в законодателството на ЕС, направени с Директива (ЕС) 2018/350 на Комисията за изменение на Директива 2001/18/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на оценката на риска за околната среда от ГМО.
Законово основание за приемане
чл. 45 от Закона за генетично модифицирани организми
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
12.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за реда и начина за съхранение на опасни химични вещества и смеси и Наредбата за реда и начина за ограничаване на производството, употребата или пускането на пазара на определени опасни химични вещества, смеси и изделия от Приложение XVII на Регламент (ЕО) № 1907/2006 г. (REAСH)
Пореден номер в програмата
4
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
С предложеното изменение на наредбата за съхранение на опасни вещества се актуализират правилата за съвместимост на класовете на опасност, съгласно чл. 8, ал. 1 на наредбата. Допълват се общите изисквания към складовете и организацията на съхранение, със специфични изисквания за екологосъобразно временно съхранение на живак и/или живачни съединения за употреби, разрешени в страната, като се осигурява защита на човешкото здраве и опазване на околната среда от експозиция или изпускания на живак.
С предложеното изменение на наредбата относно рестрикциите се цели прецизиране на обхвата и разширяване на броя на ограниченията с предвидени дерогации, за които се прилагат разпоредбите на чл. 4 от наредбата, което от своя страна ще доведе до правна яснота за физическите лица/юридическите лица, които пускат на пазара или употребяват вещества, смеси или изделия в обхвата на Приложение XVII на Регламент REACH. Постига се по-високо ниво на защита на работещите с опасни химични вещества, на населението и на околната среда, посредством обмен на информация между операторите по веригата на доставки относно съответствието с условията по въведено изключение и уведомяване на контролните органи за пуснатите на пазара вещества и/или смеси и идентичността на потребителите надолу по веригата.
Законово основание за приемане
чл. 4б, ал. 1 и 2 от Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
09.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за публичния регистър на операторите, които извършват дейности по приложение №1 към чл.3, т.1 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети
Пореден номер в програмата
5
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Осигуряване преодоляването на проблемите от практическото прилагане на Наредбата за публичния регистър на операторите, които извършват дейности по приложение №1 към чл.3, т.1 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети (наредбата) и подобряване на прилагането ѝ, като се регламентира:
- упълномощаването на лица от министъра на околната среда и водите за даване на указания, съобразно чл.6, ал.3 от наредбата;
- депозирането и вида на декларация за достоверност на данните по чл.6, ал.4 от наредбата от операторите по чл.17 от Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети (ЗОПОЕЩ);
- условията, на които следва да отговаря публичният регистър на органите на изпълнителната власт по чл.16 от ЗОПОЕЩ, посочен в чл.7, ал.1, респ. в чл.8, ал.2 от наредбата.
От гледна точка на опита на прилагането на наредбата се правят допълнения/подобряване на текстове, в т.ч. и в регламентираните с §3 от Преходните и заключителни разпоредби на наредбата указания.
Законово основание за приемане
Не
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
10.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
01.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за приемане на Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма
Пореден номер в програмата
6
Вносител
Министерство на туризма
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Привеждане на действащите към момента такси в съответствие с тяхното разходване, както и намаляване на административната тежест за бизнеса и гражданите.
Законово основание за приемане
Закон за туризма
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за Националния туристически регистър
Пореден номер в програмата
7
Вносител
Министерство на туризма
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Целта на регистъра е да предоставя на едно място наличната информация за различните видове туристически забележителности, съответно фестивали и събития, на територията на цялата страна – културни и природни обекти, религиозни храмове и др.
Законово основание за приемане
чл. 165, ал. 2, във връзка с чл.170в от Закона за туризма
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират от Патентното ведомство на Република България
Пореден номер в програмата
8
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
С проекта на акт се предлага да бъдат определени размерите на въведените със Закона за изменение и допълнение на Закона за патентите и регистрацията на полезните модели (ЗПРПМ) три нови такси: за образуване на производство по чл. 72л, за публикация на уведомлението в Официалния бюлетин на Патентното ведомство (ПВ) и за възстановяването на срок, пропуснат поради непредвидени обстоятелства, както и намаляване на таксата за поддържане действието на национален патент за 3-тата година.
Тарифата за таксите, които се събират от Патентното ведомство на Р България ще съответства на съществуващата и приложима съгласно чл. 15, ал. 3 от ЗНА уредба, определена в ЗПРПМ.
Ще се осигури правната сигурност за потребителите относно дължимите държавни такси в производствата по закрила на регулираните от ЗПРПМ обекти на индустриална собственост.
Ще бъде възможно прилагането на предвидения в чл. 72л от ЗПРПМ ред за подаване на уведомления и получаване на решение за съответствие на това уведомление, съответно ще може ефективно да бъде приложен редът за прилагане на изключенията от закрилата, която предоставя сертификат за допълнителна закрила.
Ще може да бъде приложен предвиденият в чл. 49 от ЗПРПМ ред за предоставяне на услугата за възстановяване на пропуснати срокове, поради особени непредвидени обстоятелства.
Ще бъде преодоляна възможността от объркване на потребителите и евентуално забавяне на процесите по регистрация вследствие на несъответствия в терминологията на ЗПРПМ и тарифата, настъпили в резултат от промяната на законодателството.
Законово основание за приемане
чл. 5, ал. 1 от Закона за патентите и регистрацията на полезните модели
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на съоръжения под налягане
Пореден номер в програмата
9
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените целят прецизиране на законодателството в областта на съоръженията под налягане, свързано с дейностите по технически надзор.
Технически прегледи на съоръжения под налягане (СН).
Въвеждане разпоредбите на Директива 2014/68/ЕС и настъпилите промени с влязлата в сила от 19 юли 2016 г. Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на съдовете под налягане по чл.7 от Закона за техническите изисквания към продуктите (ЗТИП).
Намаляване на административната тежест и подобряване на административното обслужване при провеждане на процедурите, свързани с регулаторни режими за дейностите по техническия надзор на СН.
Законово основание за приемане
Закон за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за приемане на Наредба за оформяне, подаване и експертиза на заявки за регистрация на марки и географски означения
Пореден номер в програмата
10
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Проектът на акт осигурява съответствие на подзаконовата нормативна уредба, касаеща подаването и разглеждането на заявките за регистрация на марки и географски означения, с действащата законодателна уредба, изменена със Закона за марките и географските означения (ЗМГО).
Привеждане в съответствие на подзаконовата нормативна уредба, касаеща оформянето, подаването и експертизата на заявки за регистрация на марки и географски означения с разпоредбите на ЗМГО.
Създаване на ясни и подробни правила относно съдържанието, оформянето, подаването и извършването на формална експертиза и експертиза по същество на заявки за марки и географски означения.
Преодоляване на правната несигурност относно начина на прилагане на правилата на раздел VI от глава втора и раздел II от глава трета на ЗМГО.
Постигане на прозрачност и предвидимост в дейността на административния орган.
Законово основание за приемане
§ 13 от ПЗР на Закона за марките и географските означения
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
12.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за приемане на Наредба за разглеждане на споровете по Закона за марките и географските означения
Пореден номер в програмата
11
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Проектът на акт осигурява съответствие на подзаконовата нормативна уредба, касаеща разглеждането на спорове от ПВ във връзка с регистрацията на марки и географски означения, с действащата законодателна уредба, изменена със Закона за марките и географските означения (ЗМГО) (Обн., ДВ, бр. 98 от 13 декември 2019 г., изм. и доп., ДВ, бр. 92 от 27 октомври 2020 г.).
Привеждане в съответствие на подзаконовата нормативна уредба, касаеща реда за разглеждане на спорове по ЗМГО, както и реда за образуване, провеждане и приключване на производството за служебно заличаване на регистрацията на марка с разпоредбите на ЗМГО (Обн., ДВ, бр. 98 от 13 декември 2019 г., изм. и доп., ДВ, бр. 92 от 27 октомври 2020г.).
Създаване на ясни и подробни правила относно съдържанието на жалбите и исканията по ЗМГО, процедурите по разглеждането им.
Преодоляване на правната несигурност относно начина на прилагане на правилата на раздел VIІІ от глава втора и чл. 36, ал. 6 от ЗМГО.
Постигане на прозрачност и предвидимост в дейността на административния орган при разглеждане на подадени жалби и искания.
Законово основание за приемане
Не§ 13 от ПЗР на Закона за марките и географските означения
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
12.2020
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение на Постановление № 46 на Министерския съвет от 2020 г. за определяне на минимални диференцирани размери на паричните средства за физическа активност, физическо възпитание, спорт и спортно-туристическа дейност на деца и учащи в институции в системата на предучилищното и училищното образование и във висшите училища
Пореден номер в програмата
12
Вносител
Министерство на младежта и спорта
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Постановление № 46 на Министерския съвет от 2020 г. определя минималните диференцирани размери на паричните средства за физическо възпитание и спорт на деца и учащи в институции в системата на предучилищното и училищното образование и във висшите училища съответно - 2 лв. на дете и 3 лв. на ученик, студент, курсант.
С предложеното изменение се очаква увеличаване на размера на минималните диференцирани размери на паричните средства на 3 и 5 лв., съответно, в резултат на което ще бъдат осигурени повече средства за дейностите, свързани с насърчаване на децата, учениците и младите хора към системни занимания със спорт, участие в учебно-тренировъчна и/или спортно-състезателна дейност и за материално-техническото обезпечаване на спортните занимания и дейности в образователните институции.
Законово основание за приемане
чл. 132, ал. 1 от ЗФВС
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за Единната информационна система за противодействие на престъпността
Пореден номер в програмата
13
Вносител
Министерство на правосъдието
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Необходимост от определяне на изискванията и реда за предоставяне на публичен достъп до обществена информация от ЕИСПП, достъпът, да която не е ограничен.
Законово основание за приемане
чл. 384, ал. 4 от Закона за съдебната власт
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
02.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за допълнение на Наредбата за реда за класифициране на растенията и веществата като наркотични
Пореден номер в програмата
14
Вносител
Министерство на здравеопазването
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Основните положения и очакваните резултати от прилагането на новата уредба са свързани с ограничаване на риска от злоупотреба и разпространение на предложеното за поставяне под контрол вещество, в т.ч. въвеждане на мерки за контрол над веществото и ограничаване на неговата наличност, както и с изпълнение на задълженията от международни договори, по които Република България е страна.
Законово основание за приемане
чл. 3, ал. 2 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Изпълнителната агенция по селекция и репродукция в животновъдството към министъра на земеделието и храните
Пореден номер в програмата
15
Вносител
Министерство на земеделието и храните
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
1. Привеждане на Устройствения правилник на Изпълнителна агенция по селекция и репродукция в животновъдството в съответствие с актуалното действащо законодателство;
2. По-ефективно и по-качествено изпълнение на функциите на финансовия контрольор;
3. По-ефективно спазване на изискванията за мрежова и информационна сигурност.
Законово основание за приемане
чл. 55 от Закона за администрацията
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на играчките
Пореден номер в програмата
16
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Целта на предлагания проект е да се въведат новите европейски изисквания по отношение на веществата алуминий, формалдехид и алергенните аромати в детските играчки.
Чрез изменението се осигурява по-висока степен на защита на децата срещу рисковете, причинени от химичните вещества и се повишава информираността по отношение на алергенните аромати в детските играчки.
Законово основание за приемане
чл. 7 от Закона за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки
Пореден номер в програмата
17
Вносител
Министерство на финансите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените целят привеждането на правилника в съответствие промените в Закона за обществените поръчки, предложени от Министерския съвет със законопроекта за изменение и допълнение на Закона за обществените поръчки (ЗОП) (№ 002-01-50 от 14.10.2020 г.), който е приет на първо гласуване от Народното събрание на 29.10.2020г.
Част от промените в правилника са свързани с използването от 01.01.2020 г. на електронната платформата, поддържана от АОП, като някои произтичат от функционалностите на платформата, а други се налагат поради изричното уреждане в ЗОП на действията, който задължително се извършват чрез платформата.
С проекта се предлагат и промени, с които се цели преодоляване на установени проблеми в практиката на възложителите и стопанските субекти.
С проекта се предлага и отмяната на Наредбата за външните експерти при предварителен контрол на обществени поръчки, приета с Постановление № 30 на Министерския съвет от 2019 г. (обн. ДВ, бр. 17 от 2019 г.). Предложението е свързано с отпадане участието на външни експерти при осъществявания от АОП контрол чрез случаен избор.
Законово основание за приемане
§ 45 от Преходните и заключителни разпоредби на проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за обществените поръчки
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за допълнение на Постановление №181 на Министерския съвет от 20 юли 2009г. за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност
Пореден номер в програмата
18
Вносител
Министерство на енергетиката
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Актуализиране на приложението към Постановление № 181 от 20 юли 2009 г. за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност.
Законово основание за приемане
Не
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
03.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии за осъществяване на технически надзор на съоръжения с повишена опасност и за реда за водене на регистър на съоръженията
Пореден номер в програмата
19
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените произтичат от влязла в сила нормативна уредба на европейското право и българското законодателство и целят да намалят административната тежест. С промяната ще се вменят задължения на лицата и структурно обособените части на предприятия, получили лицензии за това от Председателя на ДАМТН. ГД ИДТН ще намали обема на съоръженията с повишена опасност (СПО), на които извършва технически прегледи. Това ще позволи на ГД ИДТН да засили контролните си функции, включително и върху дейността на лицата, осъществяващи технически надзор на СПО. Ще се отразят промени в съответните с разпоредбите на Закона за техническите изисквания към продуктите.
Законово основание за приемане
Закон за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
03.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за организацията за осъществяване на граничен паспортен, митнически, здравен, ветеринарномедицински и фитосанитарен контрол, както и контрол на транспортните средства в пристанищата на Република България, обслужващи кораби от международно плаване
Пореден номер в програмата
20
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Въвеждане на изискванията на Директива (ЕС) 2019/883 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2019 г. относно пристанищните приемни съоръжения за предаване на отпадъци от кораби, за изменение на Директива 2010/65/ЕС и за отмяна на Директива 2000/59/ЕО.
Законово основание за приемане
чл. 101, ал. 2 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България
Пореден номер в програмата
21
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Периодичните изменения на наредбата са вследствие на ежегодно провежданите консултации с ползвателите на летището съгласно на чл. 122е, ал. 1, т. 2 от Закона за гражданското въздухоплаване (ЗГВ) относно размерите на летищните такси. С допълненията в наредбата се цели придаване на правнообвързваща сила на актуалните размери, определени от летищния оператор, като се изпълнява изискването на чл. 122, ал. 2 от ЗГВ.
Законово основание за приемане
чл. 122, ал. 2 от ЗГВ
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на въжени линии
Пореден номер в програмата
22
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените произтичат от приложното поле на Регламент (ЕС) 2016/424 на Европейския парламент и на Съвета от 9 март 2016 г. и Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на подсистемите и предпазните устройства за въжени линии. Въвеждат се промени в приложното поле на съоръженията за които е приложима Наредба за безопасната експлоатация и техническия надзор на въжени линии за превоз на хора, в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/424. С промените се въвеждат и прилагат определенията, посочени в чл.3 от Регламент (ЕС) 2016/424. Промените в наредбата ще намалят административната тежест. Ще се отразят промени в съответните с разпоредбите на Закона за техническите изисквания към продуктите.
Законово основание за приемане
Закон за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
05.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за ограничаване емисиите на летливи органични съединения при употребата на органични разтворители в определени бои, лакове и авторепаратурни продукти
Пореден номер в програмата
23
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Хармонизиране на националното законодателство с изискванията на Регламент (ЕС) 2019/1020 на Европейския парламент и на Съвета от 20 юни 2019 г. относно надзора на пазара и съответствието на продуктите и за изменение на Директива 2004/42/ЕО и регламенти (ЕО) № 765/2008 и (ЕС) № 305/2011.
Директива 2004/42/ЕО е транспонирана в националното законодателство в Наредбата за ограничаване емисиите на летливи органични съединения при употребата на органични разтворители в определени бои, лакове и авторепаратурни продукти, което налага отмяна на програмата за мониторинг и докладване до ЕК (Членове 6 и 7 от Директива 2004/42/ЕО).
Хармонизирането и прилагането на Регламент (ЕС) 2019/1020 ще доведе до гарантиране на качеството на пуснатите на пазара бои, лакове и авторепаратурни продукти от обхвата на наредбата, както и до развитие на устойчива бизнес среда чрез осигуряване на ефективен надзор в областта на контрола на посочените продукти.
Законово основание за приемане
чл. 11а от Закона за чистотата на атмосферния въздух
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Пореден номер в програмата
24
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Законово основание за приемане
чл. 1 от Закона за държавните такси, Закон за гражданското въздухоплаване
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите
Пореден номер в програмата
25
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
В настоящите разпоредби на наредбата липсва ясна и точна методика, по която да се разпределят предвидените в държавния бюджет средства за компенсации и субсидии и с оглед на прозрачност и конкретни правила, по които се извършва разпределението, като такава следва да бъде изготвена.
С въвеждането на методика в наредбата се цели по-оптимално и ефективно използване на определените в централния бюджет средства за компенсации и субсидии от общините в страната и съответно превозвачите, с които имат сключени договори и изпълняващи задължения за извършване на обществени услуги.
С предстоящото изменение на наредбата се предвижда прецизирането на населените места в планински и други райони, които подлежат на субсидиране със средства от държавния бюджет. Тази необходимост е във връзка с множество сигнали от общини, на чиято територия има населени места с много малък брой жители, а някои почти обезлюдени, превозите до които са изключително нерентабилни, но същевременно същите не фигурират в приложение № 2 към чл. 3, ал. 1 от Наредба № 14 от 01.04.2003 г. за определяне на населените места в селски и планински райони (Наредба № 14), което се използва за изчисляване на междуселищния пробег, подлежащ на субсидиране със средства от държавния бюджет. Наредба № 14 е издадена във връзка с одобряването на проекти по Специалната предприсъединителна програма на Европейския съюз за развитие на земеделието и селските райони в Република България, чийто период на действие изтече и са налице основания за практическото загубване на значението на разпоредбите на чл. 3 от наредбата, поради което чл. 49, т. 2 от настоящата наредба следва да бъде променен.
Законово основание за приемане
§4, ал. 3 от Заключителните разпоредби на Закона за автомобилните превози
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за постигане на сигурността на корабите, пристанищата и пристанищните райони
Пореден номер в програмата
26
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Привеждане на подзаконовия нормативен акт в съответствие с последните промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.
Законово основание за приемане
чл. 60, ал. 2 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за филмовата индустрия
Пореден номер в програмата
27
Вносител
Министерство на културата
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Привеждане на Правилника за прилагане на Закона за филмовата индустрия в съответствие със Закона за филмовата индустрия. Регламентиране на необходими изменения в схемите за държавна помощ, действали до края на 2020 г., както и регламентиране на нови схеми за държавна помощ, свързани с възстановяване на разходи за филмопроизводство и производство на сериали.
Законово основание за приемане
§ 40, ал. 1 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за филмовата индустрия (обн., ДВ, бр. 18 от 2021г.).
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Постановление № 79 на Министерския съвет от 13.04.2016 г. за осигуряване за безвъзмездно ползване на познавателни книжки, учебници и учебни комплекти
Пореден номер в програмата
28
Вносител
Министерство на образованието и науката
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Осигуряване на равен достъп до предучилищно образование на всички деца, записани във втора възрастова група;
Подобряване на условията за формиране на познавателни и социално-емоционални умения, за повишаване грамотността и придобиването на умения и нагласи за учене през целия живот;
Насърчаване приобщаването и предотвратяване на социалното изключване, а впоследствие и отпадането от училище.
Законово основание за приемане
Закон за предучилищното и училищното образование;
Постановление №79 на Министерския съвет от 13.04.2016 г. за осигуряване за безвъзмездно ползване на познавателни книжки, учебници и учебни комплекти
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони
Пореден номер в програмата
29
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Срещу Република България е стартирана процедура за нарушение № 2008/4461 по описа на Европейката комисия (ЕК), свързана с практиката на Република България за разрешаване на икономически дейности в места от Натура 2000, която не е в съответствие със задълженията по чл. 6, параграф 3, във връзка с чл. 7 от Директива 92/43/ЕИО относно опазването на естествените местообитания и на дивата флора и фауна (по-долу само “Директивата за местообитанията“ или „Директивата“).
В отговора на Мотивираното становище Република България потвърди, че ще продължи да полага усилия чрез законодателството и неговото прилагане за изпълнение на целите на мрежата Натура 2000, както и същото да е в съответствие с разпоредбите и изискванията на Директивата за местообитанията. В този смисъл Република България се ангажира да изпълни допълнителни мерки за подобряване прилагането на законодателството, чрез изменение и допълнение на наредбата.
Основната цел на настоящото предложение е да бъде усъвършенствана наредбата чрез прецизиране на отделни разпоредби с оглед подобряване прилагането на изискванията на чл. 6, параграф 3 от Директива 92/43/ЕИО относно опазването на естествените местообитания и на дивата флора и фауна.
С приемането на проект на постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на наредбата ще бъде усъвършенствана нормативната уредба с оглед подобряване прилагането на изискванията на чл. 6, параграф 3 от Директива 92/43/ЕИО относно опазването на естествените местообитания и на дивата флора и фауна като:
Плановете, програмите, проектите и инвестиционните предложения или техни изменения, или разширения извън обхвата на глава шеста от ЗООС, които не попадат в границите на защитени зони и са свързани с промяна на начина на трайно ползване на ливади, пасища и мери или с промяна на предназначението на земеделски земи и горски територии, ще се подлагат задължително на процедура по оценка за съвместимост по реда на глава втора от наредбата.
Процедурата по чл. 2, ал. 2 от наредбата ще се извършва въз основа на подробен контролен лист с описание на етапите, подходите и критериите за извършване на процедурата, което ще гарантира по-прецизното й прилагане.
Прецизират се и се добавят хипотези, при които министърът на околната среда и водите е компетентен орган за издаване на административни актове по реда на наредбата.
Критериите по чл. 16 от наредбата се допълват с оглед по-прецизно определяне на вероятността от значително отрицателно въздействие върху защитените зони въз основа на подробен контролен лист с критериите за извършване на преценката за вероятната степен на отрицателно въздействие върху защитените зони, с което наличието на приоритетни местообитания, както и заплахите, посочени в СФД, ще се отчитат по-прецизно.
С предложените изменения и допълнения се осигурява отчитането на кумулативния ефект да бъде ясно документирано.
Законово основание за приемане
Чл. 31а от Закона за биологичното разнообразие
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 1 към Закона за държавните такси за таксите, събирани от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и Министерството на правосъдието
Пореден номер в програмата
30
Вносител
Министерство на правосъдието
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Предлаганата правна уредба е свързана с предстоящите нови административни услуги, които ще се предоставят от Министерството на правосъдието и съдилищата, с което ще се осигурят достъпни административни услуги на гражданите и юридическите лица.
Законово основание за приемане
чл. 1 от Закона за държавните такси
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за определяне на нов размер на социалната пенсия за старост
Пореден номер в програмата
31
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Повишаване размера на социалната пенсия за старост, на пенсиите, несвързани с трудова дейност и добавките, които се определят в процент от социалната пенсия за старост.
Законово основание за приемане
чл. 89а от Кодекса за социално осигуряване
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
06.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност
Пореден номер в програмата
32
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Осигуряване на съответствие с разпоредбите на Закона за чужденците в Република България и Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност.
Законово основание за приемане
ЗИД на Закона за чужденците в Република България (обн., ДВ, бр. 21 от 2021г.), Закон за трудовата миграция и трудовата мобилност
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
06.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение на Методиката за извършване на оценка на потребностите от подкрепа за хората с увреждания
Пореден номер в програмата
33
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Привеждане на подзаконовия нормативен акт в съответствие със Закона за личната помощ (обн. ДВ, бр. 103 от 2020 г., в сила от 01.01.2021 г.).
Законово основание за приемане
§ 36 от Преходните и заключителни разпоредби към ЗИД на Закона за личната помощ (обн. ДВ, бр. 103 от 2020 г.)
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за определяне на условията, критериите, реда и размера на проценти от оборота на средствата, които се предоставят на лица, извършващи туроператорска дейност съгласно чл.26а, ал. 3 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците (Загл. доп. ДВ, бр. 44 от 2020 г., в сила от 14.05.2020 г.)
Пореден номер в програмата
34
Вносител
Министерство на туризма
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Определят се условия, критерии и размер на проценти от оборота, в рамките на неусвоените средства по схемата за държавна помощ по чл. 26а, ал. 1 от ЗМДВИПОРНСПП, редакцията на нормата в сила до 05.04.2021 г. Подзаконовият акт обезпечава процедурата по чл. 26а, ал.3 за предоставяне на безвъзмездни средства на лица, извършващи туроператорска дейност, безвъзмездни средства в размер до 15 на сто от оборота им без ДДС през 2019 г., но не повече от дължимата сума по туристическите пакети за неосъществени пътувания, които се използват единствено за възстановяване на дължимите суми на клиенти за неосъществени пътувания в периода от 1 март 2020 г. до 31 декември 2020 г., поради възникналата пандемия от COVID-19.
Законово основание за приемане
чл. 26а, ал. 4 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за допълнение на Наредбата за реда за класифициране на растенията и веществата като наркотични
Пореден номер в програмата
14
Вносител
Министерство на здравеопазването
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Основните положения и очакваните резултати от прилагането на новата уредба са свързани с ограничаване на риска от злоупотреба и разпространение на предложеното за поставяне под контрол вещество, в т.ч. въвеждане на мерки за контрол над веществото и ограничаване на неговата наличност, както и с изпълнение на задълженията от международни договори, по които Република България е страна.
Законово основание за приемане
чл. 3, ал. 2 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Изпълнителната агенция по селекция и репродукция в животновъдството към министъра на земеделието и храните
Пореден номер в програмата
15
Вносител
Министерство на земеделието и храните
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
1. Привеждане на Устройствения правилник на Изпълнителна агенция по селекция и репродукция в животновъдството в съответствие с актуалното действащо законодателство;
2. По-ефективно и по-качествено изпълнение на функциите на финансовия контрольор;
3. По-ефективно спазване на изискванията за мрежова и информационна сигурност.
Законово основание за приемане
чл. 55 от Закона за администрацията
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на играчките
Пореден номер в програмата
16
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Целта на предлагания проект е да се въведат новите европейски изисквания по отношение на веществата алуминий, формалдехид и алергенните аромати в детските играчки.
Чрез изменението се осигурява по-висока степен на защита на децата срещу рисковете, причинени от химичните вещества и се повишава информираността по отношение на алергенните аромати в детските играчки.
Законово основание за приемане
чл. 7 от Закона за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки
Пореден номер в програмата
17
Вносител
Министерство на финансите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените целят привеждането на правилника в съответствие промените в Закона за обществените поръчки, предложени от Министерския съвет със законопроекта за изменение и допълнение на Закона за обществените поръчки (ЗОП) (№ 002-01-50 от 14.10.2020 г.), който е приет на първо гласуване от Народното събрание на 29.10.2020г.
Част от промените в правилника са свързани с използването от 01.01.2020 г. на електронната платформата, поддържана от АОП, като някои произтичат от функционалностите на платформата, а други се налагат поради изричното уреждане в ЗОП на действията, който задължително се извършват чрез платформата.
С проекта се предлагат и промени, с които се цели преодоляване на установени проблеми в практиката на възложителите и стопанските субекти.
С проекта се предлага и отмяната на Наредбата за външните експерти при предварителен контрол на обществени поръчки, приета с Постановление № 30 на Министерския съвет от 2019 г. (обн. ДВ, бр. 17 от 2019 г.). Предложението е свързано с отпадане участието на външни експерти при осъществявания от АОП контрол чрез случаен избор.
Законово основание за приемане
§ 45 от Преходните и заключителни разпоредби на проекта на Закона за изменение и допълнение на Закона за обществените поръчки
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
03.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за допълнение на Постановление №181 на Министерския съвет от 20 юли 2009г. за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност
Пореден номер в програмата
18
Вносител
Министерство на енергетиката
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Актуализиране на приложението към Постановление № 181 от 20 юли 2009 г. за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност.
Законово основание за приемане
Не
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
03.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии за осъществяване на технически надзор на съоръжения с повишена опасност и за реда за водене на регистър на съоръженията
Пореден номер в програмата
19
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените произтичат от влязла в сила нормативна уредба на европейското право и българското законодателство и целят да намалят административната тежест. С промяната ще се вменят задължения на лицата и структурно обособените части на предприятия, получили лицензии за това от Председателя на ДАМТН. ГД ИДТН ще намали обема на съоръженията с повишена опасност (СПО), на които извършва технически прегледи. Това ще позволи на ГД ИДТН да засили контролните си функции, включително и върху дейността на лицата, осъществяващи технически надзор на СПО. Ще се отразят промени в съответните с разпоредбите на Закона за техническите изисквания към продуктите.
Законово основание за приемане
Закон за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
03.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за организацията за осъществяване на граничен паспортен, митнически, здравен, ветеринарномедицински и фитосанитарен контрол, както и контрол на транспортните средства в пристанищата на Република България, обслужващи кораби от международно плаване
Пореден номер в програмата
20
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Въвеждане на изискванията на Директива (ЕС) 2019/883 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2019 г. относно пристанищните приемни съоръжения за предаване на отпадъци от кораби, за изменение на Директива 2010/65/ЕС и за отмяна на Директива 2000/59/ЕО.
Законово основание за приемане
чл. 101, ал. 2 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за таксите за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в Република България
Пореден номер в програмата
21
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Периодичните изменения на наредбата са вследствие на ежегодно провежданите консултации с ползвателите на летището съгласно на чл. 122е, ал. 1, т. 2 от Закона за гражданското въздухоплаване (ЗГВ) относно размерите на летищните такси. С допълненията в наредбата се цели придаване на правнообвързваща сила на актуалните размери, определени от летищния оператор, като се изпълнява изискването на чл. 122, ал. 2 от ЗГВ.
Законово основание за приемане
чл. 122, ал. 2 от ЗГВ
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
02.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
04.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на въжени линии
Пореден номер в програмата
22
Вносител
Министерство на икономиката и индустрията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Промените произтичат от приложното поле на Регламент (ЕС) 2016/424 на Европейския парламент и на Съвета от 9 март 2016 г. и Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на подсистемите и предпазните устройства за въжени линии. Въвеждат се промени в приложното поле на съоръженията за които е приложима Наредба за безопасната експлоатация и техническия надзор на въжени линии за превоз на хора, в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/424. С промените се въвеждат и прилагат определенията, посочени в чл.3 от Регламент (ЕС) 2016/424. Промените в наредбата ще намалят административната тежест. Ще се отразят промени в съответните с разпоредбите на Закона за техническите изисквания към продуктите.
Законово основание за приемане
Закон за техническите изисквания към продуктите
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
05.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за ограничаване емисиите на летливи органични съединения при употребата на органични разтворители в определени бои, лакове и авторепаратурни продукти
Пореден номер в програмата
23
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Да
Основни положения и очаквани резултати
Хармонизиране на националното законодателство с изискванията на Регламент (ЕС) 2019/1020 на Европейския парламент и на Съвета от 20 юни 2019 г. относно надзора на пазара и съответствието на продуктите и за изменение на Директива 2004/42/ЕО и регламенти (ЕО) № 765/2008 и (ЕС) № 305/2011.
Директива 2004/42/ЕО е транспонирана в националното законодателство в Наредбата за ограничаване емисиите на летливи органични съединения при употребата на органични разтворители в определени бои, лакове и авторепаратурни продукти, което налага отмяна на програмата за мониторинг и докладване до ЕК (Членове 6 и 7 от Директива 2004/42/ЕО).
Хармонизирането и прилагането на Регламент (ЕС) 2019/1020 ще доведе до гарантиране на качеството на пуснатите на пазара бои, лакове и авторепаратурни продукти от обхвата на наредбата, както и до развитие на устойчива бизнес среда чрез осигуряване на ефективен надзор в областта на контрола на посочените продукти.
Законово основание за приемане
чл. 11а от Закона за чистотата на атмосферния въздух
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Пореден номер в програмата
24
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
за изменение и допълнение на Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Законово основание за приемане
чл. 1 от Закона за държавните такси, Закон за гражданското въздухоплаване
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
01.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите
Пореден номер в програмата
25
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
В настоящите разпоредби на наредбата липсва ясна и точна методика, по която да се разпределят предвидените в държавния бюджет средства за компенсации и субсидии и с оглед на прозрачност и конкретни правила, по които се извършва разпределението, като такава следва да бъде изготвена.
С въвеждането на методика в наредбата се цели по-оптимално и ефективно използване на определените в централния бюджет средства за компенсации и субсидии от общините в страната и съответно превозвачите, с които имат сключени договори и изпълняващи задължения за извършване на обществени услуги.
С предстоящото изменение на наредбата се предвижда прецизирането на населените места в планински и други райони, които подлежат на субсидиране със средства от държавния бюджет. Тази необходимост е във връзка с множество сигнали от общини, на чиято територия има населени места с много малък брой жители, а някои почти обезлюдени, превозите до които са изключително нерентабилни, но същевременно същите не фигурират в приложение № 2 към чл. 3, ал. 1 от Наредба № 14 от 01.04.2003 г. за определяне на населените места в селски и планински райони (Наредба № 14), което се използва за изчисляване на междуселищния пробег, подлежащ на субсидиране със средства от държавния бюджет. Наредба № 14 е издадена във връзка с одобряването на проекти по Специалната предприсъединителна програма на Европейския съюз за развитие на земеделието и селските райони в Република България, чийто период на действие изтече и са налице основания за практическото загубване на значението на разпоредбите на чл. 3 от наредбата, поради което чл. 49, т. 2 от настоящата наредба следва да бъде променен.
Законово основание за приемане
§4, ал. 3 от Заключителните разпоредби на Закона за автомобилните превози
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за постигане на сигурността на корабите, пристанищата и пристанищните райони
Пореден номер в програмата
26
Вносител
Министерство на транспорта и съобщенията
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Привеждане на подзаконовия нормативен акт в съответствие с последните промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.
Законово основание за приемане
чл. 60, ал. 2 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за филмовата индустрия
Пореден номер в програмата
27
Вносител
Министерство на културата
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Привеждане на Правилника за прилагане на Закона за филмовата индустрия в съответствие със Закона за филмовата индустрия. Регламентиране на необходими изменения в схемите за държавна помощ, действали до края на 2020 г., както и регламентиране на нови схеми за държавна помощ, свързани с възстановяване на разходи за филмопроизводство и производство на сериали.
Законово основание за приемане
§ 40, ал. 1 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за филмовата индустрия (обн., ДВ, бр. 18 от 2021г.).
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Постановление № 79 на Министерския съвет от 13.04.2016 г. за осигуряване за безвъзмездно ползване на познавателни книжки, учебници и учебни комплекти
Пореден номер в програмата
28
Вносител
Министерство на образованието и науката
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Осигуряване на равен достъп до предучилищно образование на всички деца, записани във втора възрастова група;
Подобряване на условията за формиране на познавателни и социално-емоционални умения, за повишаване грамотността и придобиването на умения и нагласи за учене през целия живот;
Насърчаване приобщаването и предотвратяване на социалното изключване, а впоследствие и отпадането от училище.
Законово основание за приемане
Закон за предучилищното и училищното образование;
Постановление №79 на Министерския съвет от 13.04.2016 г. за осигуряване за безвъзмездно ползване на познавателни книжки, учебници и учебни комплекти
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони
Пореден номер в програмата
29
Вносител
Министерство на околната среда и водите
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Срещу Република България е стартирана процедура за нарушение № 2008/4461 по описа на Европейката комисия (ЕК), свързана с практиката на Република България за разрешаване на икономически дейности в места от Натура 2000, която не е в съответствие със задълженията по чл. 6, параграф 3, във връзка с чл. 7 от Директива 92/43/ЕИО относно опазването на естествените местообитания и на дивата флора и фауна (по-долу само “Директивата за местообитанията“ или „Директивата“).
В отговора на Мотивираното становище Република България потвърди, че ще продължи да полага усилия чрез законодателството и неговото прилагане за изпълнение на целите на мрежата Натура 2000, както и същото да е в съответствие с разпоредбите и изискванията на Директивата за местообитанията. В този смисъл Република България се ангажира да изпълни допълнителни мерки за подобряване прилагането на законодателството, чрез изменение и допълнение на наредбата.
Основната цел на настоящото предложение е да бъде усъвършенствана наредбата чрез прецизиране на отделни разпоредби с оглед подобряване прилагането на изискванията на чл. 6, параграф 3 от Директива 92/43/ЕИО относно опазването на естествените местообитания и на дивата флора и фауна.
С приемането на проект на постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на наредбата ще бъде усъвършенствана нормативната уредба с оглед подобряване прилагането на изискванията на чл. 6, параграф 3 от Директива 92/43/ЕИО относно опазването на естествените местообитания и на дивата флора и фауна като:
Плановете, програмите, проектите и инвестиционните предложения или техни изменения, или разширения извън обхвата на глава шеста от ЗООС, които не попадат в границите на защитени зони и са свързани с промяна на начина на трайно ползване на ливади, пасища и мери или с промяна на предназначението на земеделски земи и горски територии, ще се подлагат задължително на процедура по оценка за съвместимост по реда на глава втора от наредбата.
Процедурата по чл. 2, ал. 2 от наредбата ще се извършва въз основа на подробен контролен лист с описание на етапите, подходите и критериите за извършване на процедурата, което ще гарантира по-прецизното й прилагане.
Прецизират се и се добавят хипотези, при които министърът на околната среда и водите е компетентен орган за издаване на административни актове по реда на наредбата.
Критериите по чл. 16 от наредбата се допълват с оглед по-прецизно определяне на вероятността от значително отрицателно въздействие върху защитените зони въз основа на подробен контролен лист с критериите за извършване на преценката за вероятната степен на отрицателно въздействие върху защитените зони, с което наличието на приоритетни местообитания, както и заплахите, посочени в СФД, ще се отчитат по-прецизно.
С предложените изменения и допълнения се осигурява отчитането на кумулативния ефект да бъде ясно документирано.
Законово основание за приемане
Чл. 31а от Закона за биологичното разнообразие
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Тарифа № 1 към Закона за държавните такси за таксите, събирани от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и Министерството на правосъдието
Пореден номер в програмата
30
Вносител
Министерство на правосъдието
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Предлаганата правна уредба е свързана с предстоящите нови административни услуги, които ще се предоставят от Министерството на правосъдието и съдилищата, с което ще се осигурят достъпни административни услуги на гражданите и юридическите лица.
Законово основание за приемане
чл. 1 от Закона за държавните такси
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за определяне на нов размер на социалната пенсия за старост
Пореден номер в програмата
31
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Повишаване размера на социалната пенсия за старост, на пенсиите, несвързани с трудова дейност и добавките, които се определят в процент от социалната пенсия за старост.
Законово основание за приемане
чл. 89а от Кодекса за социално осигуряване
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
06.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност
Пореден номер в програмата
32
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Осигуряване на съответствие с разпоредбите на Закона за чужденците в Република България и Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност.
Законово основание за приемане
ЗИД на Закона за чужденците в Република България (обн., ДВ, бр. 21 от 2021г.), Закон за трудовата миграция и трудовата мобилност
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
06.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за изменение на Методиката за извършване на оценка на потребностите от подкрепа за хората с увреждания
Пореден номер в програмата
33
Вносител
Министерство на труда и социалната политика
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Привеждане на подзаконовия нормативен акт в съответствие със Закона за личната помощ (обн. ДВ, бр. 103 от 2020 г., в сила от 01.01.2021 г.).
Законово основание за приемане
§ 36 от Преходните и заключителни разпоредби към ЗИД на Закона за личната помощ (обн. ДВ, бр. 103 от 2020 г.)
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
05.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021
Наименование на нормативния акт
ПМС за определяне на условията, критериите, реда и размера на проценти от оборота на средствата, които се предоставят на лица, извършващи туроператорска дейност съгласно чл.26а, ал. 3 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците (Загл. доп. ДВ, бр. 44 от 2020 г., в сила от 14.05.2020 г.)
Пореден номер в програмата
34
Вносител
Министерство на туризма
Включен в Плана за действие с мерките, произтичащи от членството на РБ в ЕС
Не
Основни положения и очаквани резултати
Определят се условия, критерии и размер на проценти от оборота, в рамките на неусвоените средства по схемата за държавна помощ по чл. 26а, ал. 1 от ЗМДВИПОРНСПП, редакцията на нормата в сила до 05.04.2021 г. Подзаконовият акт обезпечава процедурата по чл. 26а, ал.3 за предоставяне на безвъзмездни средства на лица, извършващи туроператорска дейност, безвъзмездни средства в размер до 15 на сто от оборота им без ДДС през 2019 г., но не повече от дължимата сума по туристическите пакети за неосъществени пътувания, които се използват единствено за възстановяване на дължимите суми на клиенти за неосъществени пътувания в периода от 1 март 2020 г. до 31 декември 2020 г., поради възникналата пандемия от COVID-19.
Законово основание за приемане
чл. 26а, ал. 4 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с Решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците
Изготвяне на цялостна оценка на въздействието (да/не)
Не
Месец на публикуване за обществени консултации
Месец на изпращане за предварително съгласуване
04.2021
Месец на внасяне в Министерския съвет
06.2021