Предложеният законопроект е във връзка с проблемните моменти в практическото прилагане на публично-частното партньорство /ПЧП/ и необходимостта от оптимизиране на националния режим.
Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Адрес: София, ул. Св. Св. Кирил и Методий 17-19
Електронна поща: e-mrrb@mrrb.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
12.02.2014
26.02.2014
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Много слаби мотиви. От една страна се признава в Мотивите, че Законът изпълнява европейските изисквания, но все пак ще се отмени, защото е сложен. Недопустимо е некомпетентността да се като мотив. Няма нито един конкретен пример за потвърждение на мотивите. Това води до извода, че Мотивите са поръчани. В същото време Правителството не пожела да се направи поне един пилотен проект, по проблеми, за които ЕК ни критикува - препълнени затвори ( значителна практик ав Австрия, Германия), построяването на липсващите депа ( практика в Полша ), социални домове ( практик ав Германия) и т. и т.н. Само на практик аможе да се провери дали един закон функционира или не, респ. как взаимодейства с другите нормативни актове. Отмяната на ЗПЧП ще затрудни усвояването на средствата по Структурните фондове, ще затрудни усвояването на средства по Европейската програмата за научни изследвания Хоризонт 2020. Може би и това е целта - да продължи потъването на икономиката на България и най-вече да засегне местния бизнес, привличането на мощни инвеститори. А изменението в чл. 18 в Закона на концесиите позволява да се предоставя публична собственост на търговски дружества с участието в капитала на частен партньор и такъв на държавата или общината. Очевидно е желанието да се облагоделстват предварително определени частни компании от приемането на този закон. Жалко за България!
Много слаби мотиви. От една страна се признава в Мотивите, че Законът изпълнява европейските изисквания, но все пак ще се отмени, защото е сложен. Недопустимо е некомпетентността да се като мотив. Няма нито един конкретен пример за потвърждение на мотивите. Това води до извода, че Мотивите са поръчани. В същото време Правителството не пожела да се направи поне един пилотен проект, по проблеми, за които ЕК ни критикува - препълнени затвори ( значителна практик ав Австрия, Германия), построяването на липсващите депа ( практика в Полша ), социални домове ( практик ав Германия) и т. и т.н. Само на практик аможе да се провери дали един закон функционира или не, респ. как взаимодейства с другите нормативни актове. Отмяната на ЗПЧП ще затрудни усвояването на средствата по Структурните фондове, ще затрудни усвояването на средства по Европейската програмата за научни изследвания Хоризонт 2020. Може би и това е целта - да продължи потъването на икономиката на България и най-вече да засегне местния бизнес, привличането на мощни инвеститори. А изменението в чл. 18 в Закона на концесиите позволява да се предоставя публична собственост на търговски дружества с участието в капитала на частен партньор и такъв на държавата или общината. Очевидно е желанието да се облагоделстват предварително определени частни компании от приемането на този закон. Жалко за България!