Министерски съвет Портал за обществени консултации

Закон за изменение и допълнение на Гражданския процесуален кодекс

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

04.08.2014 г. 18.08.2014 г. Неактивна

Номер на консултация

1317-K

Област на политика

Правосъдие и вътрешни работи

Тип консултация

Закон

Тип вносител

Национално

Предложеният законопроект предвижда няколко основни групи изменения в Гражданския процесуален кодекс (ГПК), а именно:

1.      Промени в изпълнителното производство.

2.      Промени в част седма „Особени правила относно производството по граждански дела при действие на правото на Европейския съюз“, свързани с необходимостта от въвеждането във вътрешното ни законодателство на три регламента на Европейския съюз.

3.      Промени в производството за поставяне под запрещение.

 

Отговорна институция

Министерство на правосъдието
Адрес: София, София, ул. Славянска 1
Електронна поща: priemna@justice.government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Пакет основни документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

grluf Stalev 06.08.2014 15:08
Предлагам § 115 и § 116 от ЗИД на ЗСВ да бъдат преместени в проекта на ЗИД на ГПК
Предлагам § 115 и § 116 от ЗИД на ЗСВ да бъдат преместени в проекта на ЗИД на ГПК, защото в един и същ период тече срокът за обсъждане на промените в ГПК, а цитираните параграфи касаят материя именно от ГПК. Погрешна правна техника е при наличието на проект на ЗИД на ГПК, промени в него да се правят чрез ПЗР на ЗИД на ЗСВ.
Предлагам § 115 и § 116 от ЗИД на ЗСВ да бъдат преместени в проекта на ЗИД на ГПК
Предлагам § 115 и § 116 от ЗИД на ЗСВ да бъдат преместени в проекта на ЗИД на ГПК, защото в един и същ период тече срокът за обсъждане на промените в ГПК, а цитираните параграфи касаят материя именно от ГПК. Погрешна правна техника е при наличието на проект на ЗИД на ГПК, промени в него да се правят чрез ПЗР на ЗИД на ЗСВ.
Становище на БАЛИЗ относно проект на Закон за изменение и допълнение на ГПК
Българска асоциация за лица с интелектуални затруднения ( БАЛИЗ ) подкрепя проекта на Закон за изменение и допълнение на ГПК относно Глава двадесет и осем - "Поставяне под запрещение", като първа крачка за изпълнение на чл. 12 от Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания. Приветстваме предлагането на конкретни подкрепящи мерки, така че да се гарантира пълното признаване на правоспособността и дееспособността на хората с увреждания във всички житейски сфери.
Становище на БАЛИЗ относно проект на Закон за изменение и допълнение на ГПК
Българска асоциация за лица с интелектуални затруднения ( БАЛИЗ ) подкрепя проекта на Закон за изменение и допълнение на ГПК относно Глава двадесет и осем - "Поставяне под запрещение", като първа крачка за изпълнение на чл. 12 от Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания. Приветстваме предлагането на конкретни подкрепящи мерки, така че да се гарантира пълното признаване на правоспособността и дееспособността на хората с увреждания във всички житейски сфери.
Georgi Dimitrov 06.08.2014 10:31
Предложение за промяна в чл. 310, ал. 1, т. 1 от ГПК
Предлагам чл. 310, ал. 1, т. 1 от ГПК, да се измени по следния начин:
„1. за трудово възнаграждение, за признаване на уволнението за незаконно и неговата отмяна, за възстановяване на предишната работа, за обезщетение за времето, през което работникът е останал без работа поради уволнението и лихвите върху него, и за поправка на основанието за уволнение, вписано в трудовата книжка или в други документи;“
Мотиви:
Съгласно чл. 310, ал. 2 от ГПК при обективно съединяване на иск, предвиден в чл. 310, ал. 1 от ГПК, с иск, който подлежи на разглеждане по общия исков ред, не се допуска бързо производство. Така формирана разпоредбата, преклудира възможността за водене на бързо производство, при наличие на предявена претенция за лихва при обективно съединени искове по чл. 344, ал. 1, т. 1, т. 2 и т. 3 от Кодекса на труда, тъй като претенцията за лихва е акцесорен иск и не попада в обхвата на разпоредбите на чл. 310, ал. 1 от ГПК. Исковете по чл. 344, ал. 1, т. 1, т. 2 и т. 3 от КТ, по съществото си са трудови искове и следва да бъдат разглеждани именно по реда на бързото производство, дори и при наличието на акцесорен иск за лихва върху претендираното обезщетение.
Предложение за промяна в чл. 310, ал. 1, т. 1 от ГПК
Предлагам чл. 310, ал. 1, т. 1 от ГПК, да се измени по следния начин:
„1. за трудово възнаграждение, за признаване на уволнението за незаконно и неговата отмяна, за възстановяване на предишната работа, за обезщетение за времето, през което работникът е останал без работа поради уволнението и лихвите върху него, и за поправка на основанието за уволнение, вписано в трудовата книжка или в други документи;“
Мотиви:
Съгласно чл. 310, ал. 2 от ГПК при обективно съединяване на иск, предвиден в чл. 310, ал. 1 от ГПК, с иск, който подлежи на разглеждане по общия исков ред, не се допуска бързо производство. Така формирана разпоредбата, преклудира възможността за водене на бързо производство, при наличие на предявена претенция за лихва при обективно съединени искове по чл. 344, ал. 1, т. 1, т. 2 и т. 3 от Кодекса на труда, тъй като претенцията за лихва е акцесорен иск и не попада в обхвата на разпоредбите на чл. 310, ал. 1 от ГПК. Исковете по чл. 344, ал. 1, т. 1, т. 2 и т. 3 от КТ, по съществото си са трудови искове и следва да бъдат разглеждани именно по реда на бързото производство, дори и при наличието на акцесорен иск за лихва върху претендираното обезщетение.

История

  • Начало на обществената консултация

    04.08.2014

  • Приключване на консултацията

    18.08.2014

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте