Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за приемане на Наредба за Административния регистър

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

03.10.2014 г. 17.10.2014 г. Неактивна

Номер на консултация

1382-K

Област на политика

Държавна администрация
Административният регистър съществува по силата на Закона за администрацията и осигурява откритост и достъпност в работата на администрацията. В регистъра се вписва информация за административните структури и ръководните им органи, административните услуги и регистрационните, лицензионните, разрешителните и съгласувателните режими, за незаетите длъжности в администрацията и обявленията за конкурсите за държавни служители. Административният регистър функционира от 2000 г. и оттогава няколко пъти е надграждан. С цел осигуряване на единен източник на информация за органите на изпълнителна власт, функциите, организацията на работа, предоставяните административни услуги, човешките ресурси и състоянието на държавната администрация и за повишаване на ефективността при предоставянето на публична информация, в администрацията на Министерския съвет се реализира проект „Интегрирана информационна система на държавната администрация - гаранция за прозрачност и ефективност“, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд, регистрационен номер К 12-11–1/26.02.2013 г. за създаване на Интегрирана информационна система, чрез която да се поддържа Административния регистър. Системата ще гарантира: • Осигуряване на единен източник на информация за органите на изпълнителната власт, функциите, организацията на работа, предоставяните административни услуги, човешките ресурси и състоянието на държавната администрация.  • Повишаване на ефективността на централните и териториални органи при предоставянето на публична информация и информация за нуждите на политиките на управлението на държавната администрация.  • Осигуряване стандартизираното, навременно и качествено предоставяне информация от централните и териториални органи. • Осигуряване на възможност за многократно използване на информацията, която ще се поддържа в Административния регистър. Това ще се постигне чрез обединяване на Административния регистър, Системата за самооценка на административното обслужване, Информационната система за попълване на отчетите за дейността и състоянието на администрацията и Списъка с унифицираните наименования на административните услуги в единна Интегрирана информационна система на държавната администрация и нейната интегрирана работа с Единната информационна система за управление на човешките ресурси в държавната администрация. С проекта на наредба се определят обстоятелствата, които се вписват в Административния регистър, условията и редът за воденето, поддържането и ползването му. Административният регистър ще продължи да се поддържа от Администрацията на Министерския съвет по начин, който осигурява необходимата информация за формиране и провеждане на държавната политика в областта на държавната администрация, свободен достъп до данните в публичната част на регистъра, предоставяне на информацията по ясен и разбираем начин и защита на данните в регистъра от неправомерен или случаен достъп.  

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Боян Юруков 17.10.2014 16:07
Предложения за гарантиране на реалната прозрачност на АР
Предложенията ми за промени в този план ще намерите систематизирани на този адрес:
https://drive.google.com/file/d/0B8OyuStyvkMHWW9CdzdjazVoc1k/view?usp=sharing
Предложения за гарантиране на реалната прозрачност на АР
Предложенията ми за промени в този план ще намерите систематизирани на този адрес:
https://drive.google.com/file/d/0B8OyuStyvkMHWW9CdzdjazVoc1k/view?usp=sharing
iglika miteva 17.10.2014 15:24
списък на услугите на доставчиците на обществени услуги
Още коментари от коментатор бг
http://komentator.bg/35785/
БСК, 2006 казва:
17.10.2014 в 13:00
1. Моля, дайте дефиниция за „стандартна“ услуга. Този термин е използван в чл.22 от наредбата.
2. В чл.22, ал.3 насотяваме да се създаде точка 6 „услуги предоставяни от доставчиците на обществени услуги“. Защо досега всички атакуват бизнеса, а никой не си дава труда да регламентира услугите на доставчиците, наричани от някои политици, знаете как. В подкрепа на тази теза вижте какво е административно обслужване, според Закона за устройството на администрацията: „Административно обслужване“ е всяка дейност по извършване на административни услуги от структурите на администрацията и от организации, предоставящи обществени услуги

Благолюб казва:
15.10.2014 в 16:01
Обосновано е в чл.23,т.7. текстът „образците на документи, които се попълват за предоставянето на административната услуга;“ да се допълни с посочване и на органите, които издават съответните документи. Крайно време е СУНАУ да позволява да се реализират по-сериозни възможности за търсене и моделиране на услугите.
Моля министърът да обърне внимание!!!
списък на услугите на доставчиците на обществени услуги
Още коментари от коментатор бг
http://komentator.bg/35785/
БСК, 2006 казва:
17.10.2014 в 13:00
1. Моля, дайте дефиниция за „стандартна“ услуга. Този термин е използван в чл.22 от наредбата.
2. В чл.22, ал.3 насотяваме да се създаде точка 6 „услуги предоставяни от доставчиците на обществени услуги“. Защо досега всички атакуват бизнеса, а никой не си дава труда да регламентира услугите на доставчиците, наричани от някои политици, знаете как. В подкрепа на тази теза вижте какво е административно обслужване, според Закона за устройството на администрацията: „Административно обслужване“ е всяка дейност по извършване на административни услуги от структурите на администрацията и от организации, предоставящи обществени услуги

Благолюб казва:
15.10.2014 в 16:01
Обосновано е в чл.23,т.7. текстът „образците на документи, които се попълват за предоставянето на административната услуга;“ да се допълни с посочване и на органите, които издават съответните документи. Крайно време е СУНАУ да позволява да се реализират по-сериозни възможности за търсене и моделиране на услугите.
Моля министърът да обърне внимание!!!
iglika miteva 17.10.2014 15:22
БСК
Изпращаме коментари, постъпили на Коментатор бг
http://komentator.bg/35785/
БСК, 2006 казва:
17.10.2014 в 11:11
Концепция за развитие на Административния регистър в
частта за регулаторните режими
5.1. Да се създаде изчерпателен списък на регулативните режими,
провеждани от централната администрация и териториалните
администрации.
5.2. В регистъра трябва да се създаде възможност за
задължителна публична регистрация на входящите номера и
дата на подаване на всички заявления, подадени до
администрацията за издаване на акт по определен вид режим.
5.3. Да се разработи и въведе задължително унифициран софтуер
за режимите, администрирани от общинските и областните
администрации. Софтуерът не трябва да допуска въвеждане
на регулативни режими от областните и общинските
администрации.
5.4. За всички лицензионни режими да се въведе автоматичен
маркер, че срокът на действие е безсрочен.
5.5. В регистъра да се посочат отделно документите, които се
изискват по отделните режими и в случай, че те фигурират в
публичните регистри, такива да не се изискват, а да се изисква
само попълване на декларация за верността, актуалността на
данните по тях и посочи мястото, където са подадени.
5.6. Да се въведе възможност за отразяване на санкционните и
наказателните разпоредби, в случай на неспазване на
сроковете по процедурите и по самото издаване на документа
по режима.20
5.7. В случай на неспазване на изискванията и процедурите по
издаване на акт по режим, да се посочи към кого и как могат
физически и юридически лица да подадат сигнали и жалби.
5.8. Да се проведе целенасочено обучение на администрацията от
централните и териториалните власти, в съответствие на
принципите, заложени в ЗОРАКСД, и новата структура на
регистъра.
5.9. Да се предвиди форум за обратна връзка и получаване на
коментар с предложения за облекчаване на регулацията по
всеки регулаторен режим. Предложенията да се изпращат
чрез регистъра до съответния орган, които администрира
режима.
5.10. Администрирането на регистъра в частта за регулаторните
режими да се предостави за обслужване на основата на
публично-частното партньорство. По този начин ще се
постигне по-голяма ефективност от дейността на регистъра.
БСК
Изпращаме коментари, постъпили на Коментатор бг
http://komentator.bg/35785/
БСК, 2006 казва:
17.10.2014 в 11:11
Концепция за развитие на Административния регистър в
частта за регулаторните режими
5.1. Да се създаде изчерпателен списък на регулативните режими,
провеждани от централната администрация и териториалните
администрации.
5.2. В регистъра трябва да се създаде възможност за
задължителна публична регистрация на входящите номера и
дата на подаване на всички заявления, подадени до
администрацията за издаване на акт по определен вид режим.
5.3. Да се разработи и въведе задължително унифициран софтуер
за режимите, администрирани от общинските и областните
администрации. Софтуерът не трябва да допуска въвеждане
на регулативни режими от областните и общинските
администрации.
5.4. За всички лицензионни режими да се въведе автоматичен
маркер, че срокът на действие е безсрочен.
5.5. В регистъра да се посочат отделно документите, които се
изискват по отделните режими и в случай, че те фигурират в
публичните регистри, такива да не се изискват, а да се изисква
само попълване на декларация за верността, актуалността на
данните по тях и посочи мястото, където са подадени.
5.6. Да се въведе възможност за отразяване на санкционните и
наказателните разпоредби, в случай на неспазване на
сроковете по процедурите и по самото издаване на документа
по режима.20
5.7. В случай на неспазване на изискванията и процедурите по
издаване на акт по режим, да се посочи към кого и как могат
физически и юридически лица да подадат сигнали и жалби.
5.8. Да се проведе целенасочено обучение на администрацията от
централните и териториалните власти, в съответствие на
принципите, заложени в ЗОРАКСД, и новата структура на
регистъра.
5.9. Да се предвиди форум за обратна връзка и получаване на
коментар с предложения за облекчаване на регулацията по
всеки регулаторен режим. Предложенията да се изпращат
чрез регистъра до съответния орган, които администрира
режима.
5.10. Администрирането на регистъра в частта за регулаторните
режими да се предостави за обслужване на основата на
публично-частното партньорство. По този начин ще се
постигне по-голяма ефективност от дейността на регистъра.
цялостна актуализация на СУНАУ
В практиката ми като консултант съм имал възможност да се запозная с някои от разделите на СУНАУ. Ужасен е, повярвайте - сбъркани нормативни основания, нормативни основания, които в повечето случаи не се отнасят до самата услуга, наименования на услугите, различни от нормативното основание и т.н.
Не бихте ли могли да заложите пълно актуализиране на списъка, особено в частта за общините. Мога да дам десетки предложения. Да не говорим, че някой е вписал достъпа до обществена информация като административна услуга.
цялостна актуализация на СУНАУ
В практиката ми като консултант съм имал възможност да се запозная с някои от разделите на СУНАУ. Ужасен е, повярвайте - сбъркани нормативни основания, нормативни основания, които в повечето случаи не се отнасят до самата услуга, наименования на услугите, различни от нормативното основание и т.н.
Не бихте ли могли да заложите пълно актуализиране на списъка, особено в частта за общините. Мога да дам десетки предложения. Да не говорим, че някой е вписал достъпа до обществена информация като административна услуга.
Повече внимание към СУНАУ
Относно текстовете, засягащи вписването за Списъка на унифицираните наименования на административните услуги бих искал да призова за повече внимание. В чл.22 се казва какво съдържа СУНАУ.
По принцип текстовете са коректни, но има колизия с Наредбата за административното обслужване. В чл.17 от Наредбата се казва какво представлява СУНАУ, но не се регламентира неговото съдържание. получава се така, че наредбата за АР дописва Наредбата за АО, където е основната реграментация. Преценете дали част от съдържащите се в проекта текстове, свързани със СУНАУ да не бъдат уредени в НАО. Там е мястото за регламентацията на статута и съдържанието на СУНАУ.
Повече внимание към СУНАУ
Относно текстовете, засягащи вписването за Списъка на унифицираните наименования на административните услуги бих искал да призова за повече внимание. В чл.22 се казва какво съдържа СУНАУ.
По принцип текстовете са коректни, но има колизия с Наредбата за административното обслужване. В чл.17 от Наредбата се казва какво представлява СУНАУ, но не се регламентира неговото съдържание. получава се така, че наредбата за АР дописва Наредбата за АО, където е основната реграментация. Преценете дали част от съдържащите се в проекта текстове, свързани със СУНАУ да не бъдат уредени в НАО. Там е мястото за регламентацията на статута и съдържанието на СУНАУ.
DESISLAVA NIKOLOVA 17.10.2014 09:15
Предложение към проекта на Наредбата за Административния регистър
В Проекта на Наредбата за Административния регистър към чл.35(1) би могло да се добави т.13 - дисциплинарни наказания.
Предложение към проекта на Наредбата за Административния регистър
В Проекта на Наредбата за Административния регистър към чл.35(1) би могло да се добави т.13 - дисциплинарни наказания.
Павел Иванов 08.10.2014 15:06
Отговор на email
Може да публикувате коменатарите си тук или да изпратите файл на администраторите, които ще го публикуват от Ваше име.
Отговор на email
Може да публикувате коменатарите си тук или да изпратите файл на администраторите, които ще го публикуват от Ваше име.
Боян Юруков 08.10.2014 14:40
email
На кой мейл адрес да изпращаме становищата? Този сайт няма платформа за качване на становища.
email
На кой мейл адрес да изпращаме становищата? Този сайт няма платформа за качване на становища.

История

  • Начало на обществената консултация

    03.10.2014

  • Приключване на консултацията

    17.10.2014

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте