Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за допълнение на Наредба № Н-18 от 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

02.02.2015 г. 16.02.2015 г. Неактивна

Номер на консултация

1514-K

Област на политика

Финанси и данъчна политика

Тип консултация

Акт на министър

Тип вносител

Национално

Предложеният проект на Наредба за допълнение на Наредба № Н-18 от 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства е свързан с необходимостта от привеждане на наредбата в съответствие с приетите промени в чл. 118 от Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС), в сила от 1 януари 2015 г. (обн., ДВ, бр. 107 от 2014 г.) за осъществяване на ефективен контрол от приходните агенции върху целия процес, свързан с доставките и движението на течни горива от производител и вносител до краен потребител, и за предотвратяване укриването и невнасянето на данъци и недопускане за продажба течни горива с неясен произход и качество в бензиностанциите и другите обекти за съхранение на горива. С проекта на наредба  се предвижда всички лица, които извършват зареждане на превозни средства, машини, съоръжения и друга техника за собствени нужди с течни горива, да подават по електронен път с квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код в приложение на интернет страницата на Националната агенция за приходите следните данни: 1. идентификационни данни за задълженото лице (пълно наименование/трите имена, ЕИК от Търговския регистър/ЕИК по регистър БУЛСТАТ/ЕГН/ЛНЧ); 2. адрес на управление/постоянен адрес; 3. код и наименование на икономическата дейност по КИД-2008; 4. вид на съдовете/съоръженията за зареждане и/или съхранение на горива; 5. обем/вместимост на съдовете по т. 4; 6. вид на горивото и мерна единица; 7. местонахождение на обекта/обектите за зареждане/съхранение на горива; 8. предназначение на горивото; 9. вид, брой и средногодишно потребление на количеството гориво на превозните средства, машините, съоръженията и друга техника, които се зареждат от съдовете по т. 4; 10. регистрационен номер на собствена мобилна цистерна за зареждане. Предвижда се всяка промяна в данните за наличните съдове/съоръжения за съхранение и/или зареждане с течни горива за собствени нужди или коригиране на подадена информация да се извършва с подаване на нови данни в 7-дневен срок от настъпване на промяната. Целта на предложението за предоставяне на данни в НАП от задължените лица е да се идентифицират обектите и съдовете от които се извършва зареждане за собствени нужди на превозни средства, машини, съоръжения и друга техника за осъществяване на ефективен превантивен и последващ контрол от приходната администрация. Предвиден е 14-дневен срок от влизане в сила на наредбата лицата, които извършват зареждане за собствени нужди да подадат първоначални данни в Националната агенция за приходите.  

Отговорна институция

Министерство на финансите
Адрес: София, ул. Г. С. Раковски № 102
Електронна поща: feedback@minfin.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Корекция на чл.51
При тази итерация на промяна може да се възползвате да промените и чл.53 по отношение на броя изискуеми обекти за изграждане на ИАСУТД. Текущото изискване от 500 обекта е по-скоро дискриминиращо и следва да се намали значително. Примерно на 100. Живеем във време когато предприятията разполагат с централизирани системи, които са напълно способни да се отчитат директно в НАП. Промяната в нормативния акт следва да отчете и промените и развитието на нивото на информационно осигуряване, а не да бъде възпрепятсваща оптимизацията на бизнеса. Вярвам, че директното отчитане чрез ИАСУТД е в полза и на НАП, като се има предвид по-високото ниво на коректност на търговците, изградили подобна свързаност.
Промяната следва да се направи в чл.53, ал.1, т.3
Корекция на чл.51
При тази итерация на промяна може да се възползвате да промените и чл.53 по отношение на броя изискуеми обекти за изграждане на ИАСУТД. Текущото изискване от 500 обекта е по-скоро дискриминиращо и следва да се намали значително. Примерно на 100. Живеем във време когато предприятията разполагат с централизирани системи, които са напълно способни да се отчитат директно в НАП. Промяната в нормативния акт следва да отчете и промените и развитието на нивото на информационно осигуряване, а не да бъде възпрепятсваща оптимизацията на бизнеса. Вярвам, че директното отчитане чрез ИАСУТД е в полза и на НАП, като се има предвид по-високото ниво на коректност на търговците, изградили подобна свързаност.
Промяната следва да се направи в чл.53, ал.1, т.3

История

  • Начало на обществената консултация

    02.02.2015

  • Приключване на консултацията

    16.02.2015

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте