Проектът на Закон за изменение и допълнение на Закона за социално подпомагане цели подобряване на нормативната уредба в областта на социалните услуги. Предлаганите промени са в няколко основни направления:
Промените в ЗСП по отношение на регистрацията на лица, които могат да предоставят социални услуги, целят съответствие със ЗОАРАКСД. Чрез законопроекта се предлагат и съответните изменения и допълнения в Закона за закрила на детето във връзка с лицензирането на доставчиците на социални услуги за деца. Освен че се прецизират процедурите за регистрация и лицензиране, те се и облекчават с цел стимулиране на доставчиците да предоставят социални услуги.
Предлаганите промени по отношение на събирането на таксите за социални услуги, финансирани от държавния бюджет, целят подобряване на събираемостта. Прецизират се ангажиментите във връзка със събирането на таксите и обмена на информация.
Особено важни са промените в ЗСП, които целят подобряване на достъпа до социални услуги, гарантиране на правата на потребителите, включително и правото на свободен избор, осигуряване на индивидуален подход и комплексна оценка на потребностите. Тази група промени са свързани основно с въвеждане на:
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
17.06.2015
30.06.2015
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
В ППнаЗСП е допусната явна несправедливост в прилагането на ЗСП.
Редно е с промените в новия ЗСП, да бъде коригирано това недоглеждане - чл. 10, ал,1, т.6 от ППнаЗСП засяга продажбата на имот, а чл.10, ал.1, т.6а се отнася за дарение на имот.
В същия чл.10, ал.11, на ППнаЗСП са изключени продажбите с малка стойност, но са пропуснати даренията с незначителен материален интерес.
Социално слаби възрастни хора, притежаващи земеделски имоти с много наследници, са принудени да продадат имотите си. Тъй като са наследници, обикновено са съсобственици с много други хора. При продажба по сега действащия закон са длъжни да предложат своя дял първо на всички сънаследници. Обикновено това е невъзможно, поради невъзможност да се открие някой от всичките. Тогава продажбата става невъзможна!
Затруднените материално съсобственици са принудени да оформят сделката като дарение, тъй като това е единствения начин да получат някакви пари за обикновено незначителния си дял от и без това маломерните имоти в България.
Предлагам, в изключенията в чл.10, ал.11 освен "т.6", да се добави "и 6а" и чл.10, ал.11, т.2 да се заменият думите "общата стойност" с "материалния интерес".
В ППнаЗСП е допусната явна несправедливост в прилагането на ЗСП.
Редно е с промените в новия ЗСП, да бъде коригирано това недоглеждане - чл. 10, ал,1, т.6 от ППнаЗСП засяга продажбата на имот, а чл.10, ал.1, т.6а се отнася за дарение на имот.
В същия чл.10, ал.11, на ППнаЗСП са изключени продажбите с малка стойност, но са пропуснати даренията с незначителен материален интерес.
Социално слаби възрастни хора, притежаващи земеделски имоти с много наследници, са принудени да продадат имотите си. Тъй като са наследници, обикновено са съсобственици с много други хора. При продажба по сега действащия закон са длъжни да предложат своя дял първо на всички сънаследници. Обикновено това е невъзможно, поради невъзможност да се открие някой от всичките. Тогава продажбата става невъзможна!
Затруднените материално съсобственици са принудени да оформят сделката като дарение, тъй като това е единствения начин да получат някакви пари за обикновено незначителния си дял от и без това маломерните имоти в България.
Предлагам, в изключенията в чл.10, ал.11 освен "т.6", да се добави "и 6а" и чл.10, ал.11, т.2 да се заменият думите "общата стойност" с "материалния интерес".