Природен парк „Българка“ е защитена територия по смисъла на чл. 5, т. 5 от Закона за защитените територии (ЗЗТ). Съгласно чл. 55, ал. 1 от ЗЗТ, за защитените територии се разработват планове за управление при условия и по ред, определени с наредба, утвърдена от Министерския съвет.
Планът за управление на Природен парк "Българка" се приема с Решение на Министерския съвет на основание чл. 60, ал. 1 от Закона за защитените територии.
Проектът на План за управление на ПП "Българка" е публикуван на интернет страницата на МОСВ на следния адрес http://www.moew.government.bg/?show=top&cid=643
Очакваме писмени становища от заинтересованите лица на следните електронни адреси: dstoev@moew.government.bg, bbechev@moew.government.bg и valeriaangelova@moew.government.bg
Министерство на околната среда и водите
Адрес: София, София 1000, бул. Княгиня Мария Луиза № 22
Електронна поща: edno_gishe@moew.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Планът е остарял още преди да бъде приет, защото съвсем повърхностно, а не както е необходимо - детаилно трябва да бъде анализиран и отразен за въздействието върху околната среда и местообитанията на тунела под връх "Шипка" и прилежащия път, които навлизат в територията на парк "Българка". В този смисъл е от особена бажност да се изработи Екологична оценка и Оценка за съвместимост на плана. Липсата на такива оценки ще нанесе непоправими вреди поради факта, че не са отразени въздействията от такова мащабно строителство. Категорично Планът на ПП Българка да се отхвърли.
Планът е остарял още преди да бъде приет, защото съвсем повърхностно, а не както е необходимо - детаилно трябва да бъде анализиран и отразен за въздействието върху околната среда и местообитанията на тунела под връх "Шипка" и прилежащия път, които навлизат в територията на парк "Българка". В този смисъл е от особена бажност да се изработи Екологична оценка и Оценка за съвместимост на плана. Липсата на такива оценки ще нанесе непоправими вреди поради факта, че не са отразени въздействията от такова мащабно строителство. Категорично Планът на ПП Българка да се отхвърли.
Преобладаващата част от ПП Българка са горски територии и те се стопанисват по горскостопански планове - 3 за 3-те попадащи в границите му горски стопанства, а има и недържавни собственици. Значи плана не е сведен до нивото, на непосредствено управление. Плановете за горите трябва да съдържат забраните и условията отнасящи се за горите в описанията, за да могат да се прилагат от горските. Без това да е направено - Планът за управление не трябва да се приема.
Преобладаващата част от ПП Българка са горски територии и те се стопанисват по горскостопански планове - 3 за 3-те попадащи в границите му горски стопанства, а има и недържавни собственици. Значи плана не е сведен до нивото, на непосредствено управление. Плановете за горите трябва да съдържат забраните и условията отнасящи се за горите в описанията, за да могат да се прилагат от горските. Без това да е направено - Планът за управление не трябва да се приема.
Туристическата зона от около 7% е изключително голяма, като в сравнение с други паркове е в пъти. Няма анализ и мотиви защо е необходимо цели 1605 ха да се допуснат за застрояване на вилни селища, хотели, почивни станции. Друго обезпокоително е че, че не се говори почти нищо за ски-зона "Узана" и плановете за нейното разширение, както колко и какви гори ще се изсичат. Няма данни да е извършвана екологина оценка или оценка за съвместимост на проектите за строителство и разширение на ски зоната. Моето становище е категорично против приемането на план с толкова неизяснени въпроси и без отразени законови процедури за екологични оценки, оценки за съвместимост и техните резултати. Никъде в целия план не е отразено и кумулативният ефект от развитието на тази огромна туристическа зона от развитието и строителството в тази огромна зона.
Туристическата зона от около 7% е изключително голяма, като в сравнение с други паркове е в пъти. Няма анализ и мотиви защо е необходимо цели 1605 ха да се допуснат за застрояване на вилни селища, хотели, почивни станции. Друго обезпокоително е че, че не се говори почти нищо за ски-зона "Узана" и плановете за нейното разширение, както колко и какви гори ще се изсичат. Няма данни да е извършвана екологина оценка или оценка за съвместимост на проектите за строителство и разширение на ски зоната. Моето становище е категорично против приемането на план с толкова неизяснени въпроси и без отразени законови процедури за екологични оценки, оценки за съвместимост и техните резултати. Никъде в целия план не е отразено и кумулативният ефект от развитието на тази огромна туристическа зона от развитието и строителството в тази огромна зона.
По съвсем елементарен и повърхностен начин е отразен огромният проект за нов тунел и път под Шипка, които засягат парк "Българка". Проектът не е представен никъде в плана. Не е изследвано задълбочено неговото влияние върху екосистемите и биоразнообразието. Никъде няма посочени мерки за ограничаване на евентоалното негативно въздействие в следствие на огромното строителство и участие на специализирана техника.
И Аз съм против приемането на плана.
По съвсем елементарен и повърхностен начин е отразен огромният проект за нов тунел и път под Шипка, които засягат парк "Българка". Проектът не е представен никъде в плана. Не е изследвано задълбочено неговото влияние върху екосистемите и биоразнообразието. Никъде няма посочени мерки за ограничаване на евентоалното негативно въздействие в следствие на огромното строителство и участие на специализирана техника.
И Аз съм против приемането на плана.
Присъединявам се към горният коментар като добавям, че в същата част Норми и режими са въведени нови 18 забрани и 9 ограничителни норми, които надхвърлят допустимите със Закона за горите, Закона за лова и опазване на дивеча и Закона за биоразнообразие. Да се отхвърли приемането на плана на ПП Българка.
Присъединявам се към горният коментар като добавям, че в същата част Норми и режими са въведени нови 18 забрани и 9 ограничителни норми, които надхвърлят допустимите със Закона за горите, Закона за лова и опазване на дивеча и Закона за биоразнообразие. Да се отхвърли приемането на плана на ПП Българка.
Категорично плана на ПП Българка трябва да се отхвърли и да се спре плащането. Изработен е повърхностно и некачествено. Един от десетките примери е следния: В часта Норми и режими са наложени повече от 100 забрани, които съвсем своеволно са интерпретирали действащата законова и нормативна уредба. Хаусът, който ще се създаде обесмисля въобще изпълнението на целия план.
Категорично плана на ПП Българка трябва да се отхвърли и да се спре плащането. Изработен е повърхностно и некачествено. Един от десетките примери е следния: В часта Норми и режими са наложени повече от 100 забрани, които съвсем своеволно са интерпретирали действащата законова и нормативна уредба. Хаусът, който ще се създаде обесмисля въобще изпълнението на целия план.
Обявавам се против приемането на плана за управление на ПП Българка, защото от самото започване на разработването на плана СИСТЕМНО СЕ НАРУШАВАТ "НАСОКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ НА ПРОЕКТИ, ФИНАНСИРАНИ ПО ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА "ОКОЛНА СРЕДА 2007 - 2013 Г." , документ утвърден от МОСВ и УО на ОП "Околна среда". Този документ е задължителен за спазване и изпълнение от страна на възложител и изпълнител наравно със Заданието за изработване на плана.
Настоявам също така Изпълнителет и Възложителят да бъдат финансово санкционирани, т.к. това е задължително, когато не са спазени насоките за информация и публичност, както и ОП "Околна среда 2007-2013 г." да се самосезира, за това че е позволила такова грубо нарушение в процеса на разработване на плана.
Обявавам се против приемането на плана за управление на ПП Българка, защото от самото започване на разработването на плана СИСТЕМНО СЕ НАРУШАВАТ "НАСОКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ НА ПРОЕКТИ, ФИНАНСИРАНИ ПО ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА "ОКОЛНА СРЕДА 2007 - 2013 Г." , документ утвърден от МОСВ и УО на ОП "Околна среда". Този документ е задължителен за спазване и изпълнение от страна на възложител и изпълнител наравно със Заданието за изработване на плана.
Настоявам също така Изпълнителет и Възложителят да бъдат финансово санкционирани, т.к. това е задължително, когато не са спазени насоките за информация и публичност, както и ОП "Околна среда 2007-2013 г." да се самосезира, за това че е позволила такова грубо нарушение в процеса на разработване на плана.
Не се предвиждат мерки за възстановяване на нормалното (природно определеното) водно количество на р. Плачковска, в горното си течение - от извора, през с. Гръбчево и с. Радевци, до гр. Плачковци.В края на миналия век, голяма част от естествения воден дебит е отклонен, което е довело до нарушаване на нормално функциониращата речна екосистема. В реката, в границите на с. Гръбчево и с. Радевци, в момента няма нито риба, нито раци, което е било нормалното местообитание за някои речни видове, преди това. В резултат се намалява и популацията на защитените животински видове в природния парк. Нормалният воден дебит трябва да се възстанови. За необходимото възстановяване на дебита на р. Плачковска, в посочения участък, не са посочени никакви мерки.
Моля, проектът на план за управление на Природен парк "Българка", да бъде върнат за доработване в частта, касаеща гореописания проблем.
Не се предвиждат мерки за възстановяване на нормалното (природно определеното) водно количество на р. Плачковска, в горното си течение - от извора, през с. Гръбчево и с. Радевци, до гр. Плачковци.В края на миналия век, голяма част от естествения воден дебит е отклонен, което е довело до нарушаване на нормално функциониращата речна екосистема. В реката, в границите на с. Гръбчево и с. Радевци, в момента няма нито риба, нито раци, което е било нормалното местообитание за някои речни видове, преди това. В резултат се намалява и популацията на защитените животински видове в природния парк. Нормалният воден дебит трябва да се възстанови. За необходимото възстановяване на дебита на р. Плачковска, в посочения участък, не са посочени никакви мерки.
Моля, проектът на план за управление на Природен парк "Българка", да бъде върнат за доработване в частта, касаеща гореописания проблем.
29.08.2016
16.09.2016
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Не може лице, което оказва влияние върху МОСВ и правителство, чрез редовните организирани от него обществени прояви на недоволство и натиск по въпроси касаещи биоразнообразие и околна среда, в същото време да се явява изпълнител на План за управление и на други задачи. Това е конфликт на интереси и Възложителят трябва да бъде санкциониран, че го е избрал за изпълнител и/или да си понесе отговорността. Ще отнесем въпроса пред Европейската комисия, че МОСВ редовно избира зелените за изпълнители на поръчки, за да не бъде критикувано от тях. А всъщност те са едни от най-некадърните изпълнители, както се вижда от този план на ПП Българка. МОСВ пуска плана с толкова много пропуски, само и само за да не бъде атакувано от зелените човечета и организации, и лично от Тома Белев.
Планът да бъде върнат за доработване съгласно изискванията на Задание, наредби и закони.
Не може лице, което оказва влияние върху МОСВ и правителство, чрез редовните организирани от него обществени прояви на недоволство и натиск по въпроси касаещи биоразнообразие и околна среда, в същото време да се явява изпълнител на План за управление и на други задачи. Това е конфликт на интереси и Възложителят трябва да бъде санкциониран, че го е избрал за изпълнител и/или да си понесе отговорността. Ще отнесем въпроса пред Европейската комисия, че МОСВ редовно избира зелените за изпълнители на поръчки, за да не бъде критикувано от тях. А всъщност те са едни от най-некадърните изпълнители, както се вижда от този план на ПП Българка. МОСВ пуска плана с толкова много пропуски, само и само за да не бъде атакувано от зелените човечета и организации, и лично от Тома Белев.
Планът да бъде върнат за доработване съгласно изискванията на Задание, наредби и закони.