Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Уважаеми дами и господа, няма ли най-после в тази държава да има един център на ИТ управление. Защо създадохте ДАЕУ, като сега виждам че отново се прави разграничение между информационни технологии и електронно управление. Управлението на информационните технологии остава в МТИТС, управлението на електронното управление в ДАЕУ. Ама ние сме наистина много богата държава и се чудим как да си раздуваме администрацията. Електронното управление не се ли базира на информационните технологии?!? Стига вече с тази "разкрачена" ситуация. Предлагам цялото управление на ИТ процесите в държавната администрация да се съсредоточи в ДАЕУ и държавното предприятие ЕСО към нея. Но заедно с това и цялата отговорност за ИТ и ЕУ да е на председателя на ДАЕУ. Не може да има два центъра на власт и да очакваме "ефективно съвместно управление". Разберете, че изкуственото разделение на информационни технологии и електронно управление води само до създаване на предпоставки за размиване и замитане на отговорност. Или въведете ясни критерии кога информационните технологии в едно ведомство се превръщат в електронно управление и обратното, за да няма място за лавиране и каканижене.
Уважаеми дами и господа, няма ли най-после в тази държава да има един център на ИТ управление. Защо създадохте ДАЕУ, като сега виждам че отново се прави разграничение между информационни технологии и електронно управление. Управлението на информационните технологии остава в МТИТС, управлението на електронното управление в ДАЕУ. Ама ние сме наистина много богата държава и се чудим как да си раздуваме администрацията. Електронното управление не се ли базира на информационните технологии?!? Стига вече с тази "разкрачена" ситуация. Предлагам цялото управление на ИТ процесите в държавната администрация да се съсредоточи в ДАЕУ и държавното предприятие ЕСО към нея. Но заедно с това и цялата отговорност за ИТ и ЕУ да е на председателя на ДАЕУ. Не може да има два центъра на власт и да очакваме "ефективно съвместно управление". Разберете, че изкуственото разделение на информационни технологии и електронно управление води само до създаване на предпоставки за размиване и замитане на отговорност. Или въведете ясни критерии кога информационните технологии в едно ведомство се превръщат в електронно управление и обратното, за да няма място за лавиране и каканижене.
Браво на този чиновник, който "прозря", че във века на ИТ технологиите на държавната администрация са й нужни ИТ длъжности. Наистина браво!
На кой беше този "хубавец" дето свърши работата, колкото да отбие номера, т.е. в типичния стил на чиновника на държавна ясла. Как е възможно да се дефинират само ИТ длъжности на най-ниските длъжностни нива. Как е възможно да се очаква че за тези длъжности ще кандидатстват хора с добра клалификация и опит. Предлагам да се дефинира цялата административта стълбица на предлаганите длъжности, т.е. освен тези да се добавят старши-, главен- и държавен-, освен това да се въведат и управленски ИТ длъжности.
Нивата на заплащане да са средно на 85% от нивата, които се плащат в частния сектор. Но да не вземете една стравка от НСИ и да излезе, че средно квалифициран ИТ специалист в ИТ бранша взема между 600 и 900 лева заплата. Ориентирайте се по длъжности в банки, фирми от фармацефтичния бизнес, водещи ИТ фирми или браншви организации. Публично известно е, че един реален фирмен човеко/месец е около 7500-8000 лева, т.е. нормалната заплата за един ИТ специалист в държавната администрация би следвало да бъде между 3000-3500 лева, а на р ъководител на ИТ дирекция в държавна агенция между 5500 до 8000 лева в зависимост от класа на ИТ системите на ведомството. Подобни са заплатите в частния сектор само че в евро. Тук коментара от сорта, ама той ще взема повече от премиера не вървят, защото държавата трябва да създаде условия за електронното управление, ама истински, а не такива като в момента, иначе ще е сегашната ситуация ще се харчат милиони за електронно управление, а то все повече ще се отдалечава като реализация.
И да не създадете условия за "топли държавни местенца" за ИТ кадри дето управляват две системки на Аксес. Сложете критерии за приложимост за ИТ длъжностите според мащабите и сложността на ИТ процесите във ведомството.
Дано обърнете сериозно внимание на кадровото обезпечаване на ИТ длъжностите в държавната администрация.
Браво на този чиновник, който "прозря", че във века на ИТ технологиите на държавната администрация са й нужни ИТ длъжности. Наистина браво!
На кой беше този "хубавец" дето свърши работата, колкото да отбие номера, т.е. в типичния стил на чиновника на държавна ясла. Как е възможно да се дефинират само ИТ длъжности на най-ниските длъжностни нива. Как е възможно да се очаква че за тези длъжности ще кандидатстват хора с добра клалификация и опит. Предлагам да се дефинира цялата административта стълбица на предлаганите длъжности, т.е. освен тези да се добавят старши-, главен- и държавен-, освен това да се въведат и управленски ИТ длъжности.
Нивата на заплащане да са средно на 85% от нивата, които се плащат в частния сектор. Но да не вземете една стравка от НСИ и да излезе, че средно квалифициран ИТ специалист в ИТ бранша взема между 600 и 900 лева заплата. Ориентирайте се по длъжности в банки, фирми от фармацефтичния бизнес, водещи ИТ фирми или браншви организации. Публично известно е, че един реален фирмен човеко/месец е около 7500-8000 лева, т.е. нормалната заплата за един ИТ специалист в държавната администрация би следвало да бъде между 3000-3500 лева, а на р ъководител на ИТ дирекция в държавна агенция между 5500 до 8000 лева в зависимост от класа на ИТ системите на ведомството. Подобни са заплатите в частния сектор само че в евро. Тук коментара от сорта, ама той ще взема повече от премиера не вървят, защото държавата трябва да създаде условия за електронното управление, ама истински, а не такива като в момента, иначе ще е сегашната ситуация ще се харчат милиони за електронно управление, а то все повече ще се отдалечава като реализация.
И да не създадете условия за "топли държавни местенца" за ИТ кадри дето управляват две системки на Аксес. Сложете критерии за приложимост за ИТ длъжностите според мащабите и сложността на ИТ процесите във ведомството.
Дано обърнете сериозно внимание на кадровото обезпечаване на ИТ длъжностите в държавната администрация.
предлагам текстът в чл.17, т.10
10. управлява и осъществява координация на вътрешните за агенцията проекти и дейности, както и на проекти на агенцията със значение за всички администрации;
да се промени
10. управлява и осъществява координация на вътрешните за агенцията проекти и дейности, както и на проекти на агенцията със значение за повече от една администрации;
защото ако проектът има значение за всички администрации, без една не би трябвало да се координира.
предлагам текстът в чл.17, т.10
10. управлява и осъществява координация на вътрешните за агенцията проекти и дейности, както и на проекти на агенцията със значение за всички администрации;
да се промени
10. управлява и осъществява координация на вътрешните за агенцията проекти и дейности, както и на проекти на агенцията със значение за повече от една администрации;
защото ако проектът има значение за всички администрации, без една не би трябвало да се координира.
05.10.2016
19.10.2016
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Господин Желязков представи концепцията си за развитие на ДАЕУ, обръщайки внимание на факта, че приоритет ще бъде Мрежовата и Информационна Сгурност (МИС).
Прави впечатление обаче, че новите дейности на дирекция МИС увеличават досегашните задължения на съществуващата дирекция МИС от ИА ЕСМИС, с нови 5 (пет), за сметка на съкращаване броя на служителите работещи там.
Става дума, че от досегашните 21 специалисти, ще трабва да останат САМО 15 и те да изпъляват и старите и новите дейности вменени на дирекцията.
В крайна сметка обезпечаването на МИС приоритет ли е?
Господин Желязков представи концепцията си за развитие на ДАЕУ, обръщайки внимание на факта, че приоритет ще бъде Мрежовата и Информационна Сгурност (МИС).
Прави впечатление обаче, че новите дейности на дирекция МИС увеличават досегашните задължения на съществуващата дирекция МИС от ИА ЕСМИС, с нови 5 (пет), за сметка на съкращаване броя на служителите работещи там.
Става дума, че от досегашните 21 специалисти, ще трабва да останат САМО 15 и те да изпъляват и старите и новите дейности вменени на дирекцията.
В крайна сметка обезпечаването на МИС приоритет ли е?