Основните предложения за изменение и допълнение в проекта на Наредба са следните:
Министерство на земеделието и храните
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,
От името на Асоциация „Лидер мрежа” си позволяваме да направим следния коментар и предложение за отпадане на текстове в предложените промени.
Коментарите и предложенията ни са по отношение на отпадане и неприемане на предложените промени в § 13. чл. 28, ал. 1 и § 17. В Приложение № 7 към чл. 29, ал. 2 в раздел А. Общи документи, в които е добавено изискването да се прилагат, документи, удостоверяващи състояние на юридически лица при положение, че тези обстоятелства са публично достъпни и всеки може да ги провери.
Нямa дa e пpeyвeличeнo, aĸo ĸaжeм, чe чecтo ce злoyпoтpeбявa c изиcĸвaнeтo зa пpeдcтaвянe нa yдocтoвepeниe зa aĸтyaлнo cъcтoяниe пpeд paзлични инcтитyции. Нашето виждaнe пo въпpoca e, чe нaличиeтo нa Tъpгoвcĸи peгиcтъp нaпълнo oбeзcмиcля cъщecтвyвaнeтo нa тoзи дoĸyмeнт. Cмятaме така, защото инфopмaциятa, ĸoятo ce cъдъpжa в eднo aĸтyaлнo cъcтoяниe e нaличнa имeннo нa caйтa нa TP и тaм всеки мoжe дa ce зaпoзнae дocтaтъчнo пoдpoбнo c oбcтoятeлcтвaтa нa вcяĸo eднo тъpгoвcĸo дpyжecтвo или eднoличeн тъpгoвец.
Oчeвиднo зaĸoнoдaтeлят e нa нaшeтo мнeниe, зaщoтo чл. 23, aл. 6 oт Зaĸoнa зa Tъpгoвcĸия peгиcтъp ĸaзвa, чe ниĸaĸвa дъpжaвнa инcтитyция, oбщинa и дopи бaнĸa нe мoгaт дa изиcĸвaт oт коготи да било yдocтoвepeниe зa aĸтyaлнo cъcтoяниe във вpъзĸa c oбcтoятeлcтвa, ĸoитo ca впиcaни в Aгeнциятa. Цитирам:
„Чл. 23. (Изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) …ал. (6) Ако е посочен идентификационен код, съдът, държавните органи, органите на местното самоуправление и местната администрация и лицата, на които е възложено упражняването на публична функция, организации, предоставящи обществени услуги, включително банките, нямат право да изискват доказването на обстоятелства, вписани в търговския регистър и в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, и представянето на актове, обявени в търговския регистър. Забраната се прилага и за възложителите по чл. 5 от Закона за обществените поръчки, които са извън тези, изброени в изречение първо.”
Кому и защо е нужно да нарушава българското законодателство, да изисква тези документи, да разкарва всички членове на Колективния Управителен орган, почти на всеки три месеца /така се очертава да се подават Заявки за плащане/ до съдилищата, да харчат средства, да губят време и да се увеличава бумащината, като спокойно може да си провери обстоятелствата, които го интересуват по интернет ?
Още повече, че в ПРСР 2014 – 2020 г., България е поела ангажимент при прилагането й да оптимизира и намали на административната тежест в рамките на процеса по прилагането. Цитирам:
„С цел оптимизиране и намаляване на административната тежест в рамките на процеса, свързан с координация и управление на средствата по ПРСР, а именно изпълнение, разплащане, мониторинга и контрол ще бъде осигурена стабилна и предсказуема среда за изпълнение на Програмата чрез оптимизиране на административните процедури, унифициране на правилата за прилагане и електронизация на определени нива от комуникацията между бенефициентите и УО/РА. В тази връзка се предвиждат следните конкретни мерки за намаляване на административната тежест по отделните елементи, при съобразяване със спецификата на съответната мярка:
…………….Оптимизирането на документооборота в рамките на Програмата ще бъде постигнато посредством:
· Преустановяване подаването на хартиен носител на документи, издавани от публични институции, при наличието на публично достъпни електронни регистри за справка на обстоятелства и/или наличието на регламентиран служебен достъп до такава информация;………..”
Надяваме се да бъдат взети предвид нашите аргументи, да бъде спазвано българското законодателство и тези текстове и изискуемите според тях документи да отпаднат, с оглед намаляване на административните тежести.
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,
От името на Асоциация „Лидер мрежа” си позволяваме да направим следния коментар и предложение за отпадане на текстове в предложените промени.
Коментарите и предложенията ни са по отношение на отпадане и неприемане на предложените промени в § 13. чл. 28, ал. 1 и § 17. В Приложение № 7 към чл. 29, ал. 2 в раздел А. Общи документи, в които е добавено изискването да се прилагат, документи, удостоверяващи състояние на юридически лица при положение, че тези обстоятелства са публично достъпни и всеки може да ги провери.
Нямa дa e пpeyвeличeнo, aĸo ĸaжeм, чe чecтo ce злoyпoтpeбявa c изиcĸвaнeтo зa пpeдcтaвянe нa yдocтoвepeниe зa aĸтyaлнo cъcтoяниe пpeд paзлични инcтитyции. Нашето виждaнe пo въпpoca e, чe нaличиeтo нa Tъpгoвcĸи peгиcтъp нaпълнo oбeзcмиcля cъщecтвyвaнeтo нa тoзи дoĸyмeнт. Cмятaме така, защото инфopмaциятa, ĸoятo ce cъдъpжa в eднo aĸтyaлнo cъcтoяниe e нaличнa имeннo нa caйтa нa TP и тaм всеки мoжe дa ce зaпoзнae дocтaтъчнo пoдpoбнo c oбcтoятeлcтвaтa нa вcяĸo eднo тъpгoвcĸo дpyжecтвo или eднoличeн тъpгoвец.
Oчeвиднo зaĸoнoдaтeлят e нa нaшeтo мнeниe, зaщoтo чл. 23, aл. 6 oт Зaĸoнa зa Tъpгoвcĸия peгиcтъp ĸaзвa, чe ниĸaĸвa дъpжaвнa инcтитyция, oбщинa и дopи бaнĸa нe мoгaт дa изиcĸвaт oт коготи да било yдocтoвepeниe зa aĸтyaлнo cъcтoяниe във вpъзĸa c oбcтoятeлcтвa, ĸoитo ca впиcaни в Aгeнциятa. Цитирам:
„Чл. 23. (Изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) …ал. (6) Ако е посочен идентификационен код, съдът, държавните органи, органите на местното самоуправление и местната администрация и лицата, на които е възложено упражняването на публична функция, организации, предоставящи обществени услуги, включително банките, нямат право да изискват доказването на обстоятелства, вписани в търговския регистър и в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, и представянето на актове, обявени в търговския регистър. Забраната се прилага и за възложителите по чл. 5 от Закона за обществените поръчки, които са извън тези, изброени в изречение първо.”
Кому и защо е нужно да нарушава българското законодателство, да изисква тези документи, да разкарва всички членове на Колективния Управителен орган, почти на всеки три месеца /така се очертава да се подават Заявки за плащане/ до съдилищата, да харчат средства, да губят време и да се увеличава бумащината, като спокойно може да си провери обстоятелствата, които го интересуват по интернет ?
Още повече, че в ПРСР 2014 – 2020 г., България е поела ангажимент при прилагането й да оптимизира и намали на административната тежест в рамките на процеса по прилагането. Цитирам:
„С цел оптимизиране и намаляване на административната тежест в рамките на процеса, свързан с координация и управление на средствата по ПРСР, а именно изпълнение, разплащане, мониторинга и контрол ще бъде осигурена стабилна и предсказуема среда за изпълнение на Програмата чрез оптимизиране на административните процедури, унифициране на правилата за прилагане и електронизация на определени нива от комуникацията между бенефициентите и УО/РА. В тази връзка се предвиждат следните конкретни мерки за намаляване на административната тежест по отделните елементи, при съобразяване със спецификата на съответната мярка:
…………….Оптимизирането на документооборота в рамките на Програмата ще бъде постигнато посредством:
· Преустановяване подаването на хартиен носител на документи, издавани от публични институции, при наличието на публично достъпни електронни регистри за справка на обстоятелства и/или наличието на регламентиран служебен достъп до такава информация;………..”
Надяваме се да бъдат взети предвид нашите аргументи, да бъде спазвано българското законодателство и тези текстове и изискуемите според тях документи да отпаднат, с оглед намаляване на административните тежести.
03.11.2016
03.12.2016
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Уважаеми Дами и Господа,
Предлагам да се направи промяна в текста на чл.28, ал.1, т.7, тъй като сега действащият текст повтаря обхвата на декларираните обстоятелства – и двете цитирани декларации представляват приложение № 6 от Наредба № 22 от 2015 г., доколкото декларацията по по чл. 24, ал. 1, т. 9 (приложение №7) е отменена (Отм. - ДВ, бр. 38 от 2016 г., в сила от 20.05.2016 г.).
Сегашен текст:
Чл. 28. (1) 7. (изм. - ДВ, бр. 53 от 2016 г.) декларация съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 и декларация по чл. 24, ал. 1, т. 9 от Наредба № 22 от 2015 г., попълнена и подписана от всеки член на колективния управителен орган и контролния орган на МИГ, от персонала на МИГ, както и временно изпълняващ такава длъжност, а когато член на управителния или контролния орган е юридическо лице, декларацията се подписва от неговия представляващ.
Предложение за промяна:
7. (изм. - ДВ, бр. 53 от 2016 г.) декларация съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба № 22 от 2015 г., попълнена и подписана от всеки член на колективния управителен орган и контролния орган на МИГ, от персонала на МИГ, както и временно изпълняващ такава длъжност, а когато член на управителния или контролния орган е юридическо лице, декларацията се подписва от неговия представляващ.
Уважаеми Дами и Господа,
Предлагам да се направи промяна в текста на чл.28, ал.1, т.7, тъй като сега действащият текст повтаря обхвата на декларираните обстоятелства – и двете цитирани декларации представляват приложение № 6 от Наредба № 22 от 2015 г., доколкото декларацията по по чл. 24, ал. 1, т. 9 (приложение №7) е отменена (Отм. - ДВ, бр. 38 от 2016 г., в сила от 20.05.2016 г.).
Сегашен текст:
Чл. 28. (1) 7. (изм. - ДВ, бр. 53 от 2016 г.) декларация съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 и декларация по чл. 24, ал. 1, т. 9 от Наредба № 22 от 2015 г., попълнена и подписана от всеки член на колективния управителен орган и контролния орган на МИГ, от персонала на МИГ, както и временно изпълняващ такава длъжност, а когато член на управителния или контролния орган е юридическо лице, декларацията се подписва от неговия представляващ.
Предложение за промяна:
7. (изм. - ДВ, бр. 53 от 2016 г.) декларация съгласно приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба № 22 от 2015 г., попълнена и подписана от всеки член на колективния управителен орган и контролния орган на МИГ, от персонала на МИГ, както и временно изпълняващ такава длъжност, а когато член на управителния или контролния орган е юридическо лице, декларацията се подписва от неговия представляващ.