Министерски съвет Портал за обществени консултации

Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

23.03.2017 г. 23.04.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2545-K

Област на политика

Регионална политика

Основният мотив за изготвяне на проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (Наредба № 3 от 2003 г.) е актуализиране, усъвършенстване и прецизиране на действащите разпоредби на наредбата.

Отговорна институция

Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Адрес: София, ул. Св. Св. Кирил и Методий 17-19
Електронна поща: e-mrrb@mrrb.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Пакет основни документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

коментар от името на "Геострой" АД

С § 2 от проекта за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, се предвижда създаване на нова ал.4 към чл. 5 със следния текст:

„(4) За съставяне на протокола по чл. 157, ал. 4 ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, или техническият ръководител - за строежите от пета категория, подава искане по чл.157, ал.5 ЗУТ в общинската администрация в 7-дневен срок преди датата за съставянето му. Служителят по чл. 223, ал. 2 ЗУТ е длъжен да се яви на определената в искането дата, като неявяването му не препятства съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.“

Съгласно чл. 7, ал.2 от Закона за нормативните актове, Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.

Предложения от авторите на проекта за изменение и допълнение на  Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството нов текст на ал.4 към чл. 5 от Наредбата напълно покрива текста на чл. 157, ал.5 и ал.6, поради което включването му в Наредбата е абсолютно безпредметно и несъответстващо на определението за подзаконов нормативен акт, дадено в чл. 7, ал.2 от ЗНА.

 

коментар от името на "Геострой" АД

С § 2 от проекта за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, се предвижда създаване на нова ал.4 към чл. 5 със следния текст:

„(4) За съставяне на протокола по чл. 157, ал. 4 ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, или техническият ръководител - за строежите от пета категория, подава искане по чл.157, ал.5 ЗУТ в общинската администрация в 7-дневен срок преди датата за съставянето му. Служителят по чл. 223, ал. 2 ЗУТ е длъжен да се яви на определената в искането дата, като неявяването му не препятства съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.“

Съгласно чл. 7, ал.2 от Закона за нормативните актове, Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.

Предложения от авторите на проекта за изменение и допълнение на  Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството нов текст на ал.4 към чл. 5 от Наредбата напълно покрива текста на чл. 157, ал.5 и ал.6, поради което включването му в Наредбата е абсолютно безпредметно и несъответстващо на определението за подзаконов нормативен акт, дадено в чл. 7, ал.2 от ЗНА.

 

коментар от името на "Геострой" АД

С § 2 от проекта за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, се предвижда създаване на нова ал.4 към чл. 5 със следния текст:

„(4) За съставяне на протокола по чл. 157, ал. 4 ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, или техническият ръководител - за строежите от пета категория, подава искане по чл.157, ал.5 ЗУТ в общинската администрация в 7-дневен срок преди датата за съставянето му. Служителят по чл. 223, ал. 2 ЗУТ е длъжен да се яви на определената в искането дата, като неявяването му не препятства съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.“

Съгласно чл. 7, ал.2 от Закона за нормативните актове, Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.

Предложения от авторите на проекта за изменение и допълнение на  Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството нов текст на ал.4 към чл. 5 от Наредбата напълно покрива текста на чл. 157, ал.5 и ал.6, поради което включването му в Наредбата е абсолютно безпредметно и несъответстващо на определението за подзаконов нормативен акт, дадено в чл. 7, ал.2 от ЗНА.

 

коментар от името на "Геострой" АД

С § 2 от проекта за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, се предвижда създаване на нова ал.4 към чл. 5 със следния текст:

„(4) За съставяне на протокола по чл. 157, ал. 4 ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, или техническият ръководител - за строежите от пета категория, подава искане по чл.157, ал.5 ЗУТ в общинската администрация в 7-дневен срок преди датата за съставянето му. Служителят по чл. 223, ал. 2 ЗУТ е длъжен да се яви на определената в искането дата, като неявяването му не препятства съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.“

Съгласно чл. 7, ал.2 от Закона за нормативните актове, Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.

Предложения от авторите на проекта за изменение и допълнение на  Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството нов текст на ал.4 към чл. 5 от Наредбата напълно покрива текста на чл. 157, ал.5 и ал.6, поради което включването му в Наредбата е абсолютно безпредметно и несъответстващо на определението за подзаконов нормативен акт, дадено в чл. 7, ал.2 от ЗНА.

 

коментар от името на "Геострой" АД

С § 2 от проекта за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, се предвижда създаване на нова ал.4 към чл. 5 със следния текст:

„(4) За съставяне на протокола по чл. 157, ал. 4 ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, или техническият ръководител - за строежите от пета категория, подава искане по чл.157, ал.5 ЗУТ в общинската администрация в 7-дневен срок преди датата за съставянето му. Служителят по чл. 223, ал. 2 ЗУТ е длъжен да се яви на определената в искането дата, като неявяването му не препятства съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.“

Съгласно чл. 7, ал.2 от Закона за нормативните актове, Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.

Предложения от авторите на проекта за изменение и допълнение на  Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството нов текст на ал.4 към чл. 5 от Наредбата напълно покрива текста на чл. 157, ал.5 и ал.6, поради което включването му в Наредбата е абсолютно безпредметно и несъответстващо на определението за подзаконов нормативен акт, дадено в чл. 7, ал.2 от ЗНА.

 

коментар от името на "Геострой" АД

С § 2 от проекта за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, се предвижда създаване на нова ал.4 към чл. 5 със следния текст:

„(4) За съставяне на протокола по чл. 157, ал. 4 ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор, или техническият ръководител - за строежите от пета категория, подава искане по чл.157, ал.5 ЗУТ в общинската администрация в 7-дневен срок преди датата за съставянето му. Служителят по чл. 223, ал. 2 ЗУТ е длъжен да се яви на определената в искането дата, като неявяването му не препятства съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.“

Съгласно чл. 7, ал.2 от Закона за нормативните актове, Наредбата е нормативен акт, който се издава за прилагане на отделни разпоредби или подразделения на нормативен акт от по-висока степен.

Предложения от авторите на проекта за изменение и допълнение на  Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството нов текст на ал.4 към чл. 5 от Наредбата напълно покрива текста на чл. 157, ал.5 и ал.6, поради което включването му в Наредбата е абсолютно безпредметно и несъответстващо на определението за подзаконов нормативен акт, дадено в чл. 7, ал.2 от ЗНА.

 

Добавен документ

Благодарим Ви за сигнала. Станало е дублиране на документа с мотивите. Наредбата вече е публикувана. 

Добавен документ

Благодарим Ви за сигнала. Станало е дублиране на документа с мотивите. Наредбата вече е публикувана. 

Грешка

Не е публикувана наредбата.

Грешка

Не е публикувана наредбата.

История

  • Начало на обществената консултация

    23.03.2017

  • Приключване на консултацията

    23.04.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте