Проектът на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за защита на класифицираната информация е предложен съвместно от председателите на Държавната комисия по сигурността на информацията и Държавната агенция „Национална сигурност”. С предложението се цели да бъде уредена процедурата по удължаване на сроковете по чл. 34, ал. 2 от Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ), както и избегнати формалните изисквания за изрично премахване нивото на класификация след изтичане на предвидените в чл. 34, ал. 3 от този закон срокове за защита на класифицираната информация.
Държавна агенция "Национална сигурност"
Адрес: София, гр.София; бул. Черни връх No 45; тел. 028147109;028147095 - връзки с обществеността;028147255-жалби, предложение и сигнали,028147951-мерки срещу изпирането на пари;факс 029632188;028147441
Електронна поща: dans@dans.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
11.05.2017
10.06.2017
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
15 години прилагане на ППЗЗКИ бяха нужни, за да се усетят най-после компетентните органи, че съществува тази празнина. Служители са наказвани дисциплинарно заради нея.
Теоретично погледнато, щом законът казва конкретно какви са сроковете за защита, то липсата на изричен текст в ППЗЗКИ (подзаконов нормативен акт) не би трябвало да е проблем и защитата да отпада автоматично с изтичането на срока. При тълкуване и прилагане на разпоредбите на закона и подзаконовия акт служителите във ведомствата би трябвало да се водят от общите принципи на правото, които предвиждат разпоредби на закон да са с предимство пред тези на подзаконов акт.
Тъй че, можехме да минем и без предлаганите промени, стига ДКСИ да беше издала задължителни указания за прилагане в същия смисъл.
Лошо е, че нормативна неуредица в по принцип толкова строго регулирана сфера като защитата на държавната тайна цели 15 години не е била отстранена.
Хубаво е, че все пак накрая някой служител е проявил инициативност, анализирал е негативната практика и е предложил въпросът най-после да бъде уреден.
15 години прилагане на ППЗЗКИ бяха нужни, за да се усетят най-после компетентните органи, че съществува тази празнина. Служители са наказвани дисциплинарно заради нея.
Теоретично погледнато, щом законът казва конкретно какви са сроковете за защита, то липсата на изричен текст в ППЗЗКИ (подзаконов нормативен акт) не би трябвало да е проблем и защитата да отпада автоматично с изтичането на срока. При тълкуване и прилагане на разпоредбите на закона и подзаконовия акт служителите във ведомствата би трябвало да се водят от общите принципи на правото, които предвиждат разпоредби на закон да са с предимство пред тези на подзаконов акт.
Тъй че, можехме да минем и без предлаганите промени, стига ДКСИ да беше издала задължителни указания за прилагане в същия смисъл.
Лошо е, че нормативна неуредица в по принцип толкова строго регулирана сфера като защитата на държавната тайна цели 15 години не е била отстранена.
Хубаво е, че все пак накрая някой служител е проявил инициативност, анализирал е негативната практика и е предложил въпросът най-после да бъде уреден.