Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Закон за държавните помощи

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

12.05.2017 г. 11.06.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2622-K

Област на политика

Финанси и данъчна политика

Тип консултация

---

Проектът е изготвен с цел усъвършенстване и и прецизиране на процедурите и практиките в националното законодателство по държавните помощи във връзка с модернизираните от ЕК правила по държавните помощи в периода 2012 – 2014 г., развитието в практиката на ЕК и тълкуванията на Съда на ЕК в областта на държавните помощи. Законопроектът е приет на първо четене на 1 март 2016 г. от 43-то НС, като в настоящия документ са отразени и всички бележки, постъпили между първо и второ четене в НС.

 

Отговорна дирекция:"Държавни помощи и реален сектор"
E-mail:stateaid@minfin.bg

 

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Ivelina Karahristova 09.06.2017 14:27
Отговорност на МИГ при прилагане на ЗДП

При прилагане на мерки от Стратегиите за Водено от общностите местно развитие, Местните инициативни групи следва да спазват правилата за предоставяне на държавни помощи. В тази връзка предложеният проект на Закон за държавните помощи  е по - добре  и по - подробно разписан, като разширяването на  обхвата на понятието „администратор на помощ” улеснява определянето на  лицата предоставящи държавни помощи. Съгласно подписаните Споразумения за изпълнение на Стратегия за Водено от общностите местно развитие Управляващите органи на програмите финансиращи стратегията делегират на МИГ правомощията си по съгласуване на Насоките за кандидатстване с Министъра на финансите за съответствие с приложимите правила за държавни помощи.

Предвид текста включен в  чл.9, ал.5 „В случаите по ал. 1-4 администраторът на помощ може да възложи част от функциите си по този закон на публичноправна организация или на публично предприятие, което носи отговорност като администратор на помощ за възложените функции и изпълнява свързаните с тях задължения спрямо получателя на помощта“, искам да направя следното уточнение:

Съгласно възложените й функции в споразумението МИГ единствено може да подготви и съгласува Насоки за кандидатстване съобразени с правилата за държавни помощи.               Местните инициативни групи не могат да осъществяват контрол при предоставяне на държавна и минимална помощ спрямо получателя на помощта тъй като, Управляващите органи на финансиращите стратегията програми подписват административните договори с бенефициентите и съответно осъществяват последващи плащания. Следователно МИГ би следвало да носят отговорност само в рамките на делегираните им правомощия в Споразумението за изпълнение на Стратегията за Водено от общностите местно развитие.

 

Отговорност на МИГ при прилагане на ЗДП

При прилагане на мерки от Стратегиите за Водено от общностите местно развитие, Местните инициативни групи следва да спазват правилата за предоставяне на държавни помощи. В тази връзка предложеният проект на Закон за държавните помощи  е по - добре  и по - подробно разписан, като разширяването на  обхвата на понятието „администратор на помощ” улеснява определянето на  лицата предоставящи държавни помощи. Съгласно подписаните Споразумения за изпълнение на Стратегия за Водено от общностите местно развитие Управляващите органи на програмите финансиращи стратегията делегират на МИГ правомощията си по съгласуване на Насоките за кандидатстване с Министъра на финансите за съответствие с приложимите правила за държавни помощи.

Предвид текста включен в  чл.9, ал.5 „В случаите по ал. 1-4 администраторът на помощ може да възложи част от функциите си по този закон на публичноправна организация или на публично предприятие, което носи отговорност като администратор на помощ за възложените функции и изпълнява свързаните с тях задължения спрямо получателя на помощта“, искам да направя следното уточнение:

Съгласно възложените й функции в споразумението МИГ единствено може да подготви и съгласува Насоки за кандидатстване съобразени с правилата за държавни помощи.               Местните инициативни групи не могат да осъществяват контрол при предоставяне на държавна и минимална помощ спрямо получателя на помощта тъй като, Управляващите органи на финансиращите стратегията програми подписват административните договори с бенефициентите и съответно осъществяват последващи плащания. Следователно МИГ би следвало да носят отговорност само в рамките на делегираните им правомощия в Споразумението за изпълнение на Стратегията за Водено от общностите местно развитие.

 

История

  • Начало на обществената консултация

    12.05.2017

  • Приключване на консултацията

    11.06.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте