Министерски съвет Портал за обществени консултации

Закон за изменение и допълнение на Закона за измерванията

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

12.06.2017 г. 12.07.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2677-K

Област на политика

Бизнес среда

Тип консултация

Закон

Тип вносител

Национално
Основен мотив за предлаганите изменения и допълнения в законопроекта е борба с укриването на приходи от продажби на течни горива в търговските обекти, респективно предотвратяване на злоупотребите с ДДС.

 

Отговорна институция

Министерство на икономиката
Адрес: София, гр. София, ул. Славянска № 8
Електронна поща: e-docs@mi.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Непропорционално завишени глоби; допълнителна административна тежест за обект продаващ течни горива
Така описаните изменения имат силно негативен характер, тъй като има множество субективни причини, които могат да покажат резултат леко извън нормите. Тези причини варират от плътност на горивото, температура, скорост на помпата за зареждане и други. Включително и факта, че повреден разходомер е сравнително доста честа повреда, която не винаги се забелязва веднага. 
 
Увеличаването на паричните санкции срещу бензиностанциите, ще ги направи уязвими на още една увеличена санкция, риска от която е много голям поради описаните по-горе причини. Това от своя страна ще затрудни обектите, които желаят да бъдат лоялни и да спазват закона. Именно за тях подобни санкции са непосилни и пресилени. 
 
Що се отнася до член 44 и 45 е абсурдно последващата проверка да бъде заявявана и от ремонтирания обект, и от лицето извършило ремонта. Това създава дублиране за подаването на една и съща информация. Достатъъчно е последващата проверка да бъде заявена от лицето извършващо ремонта. В противен случай се рискува работата на ДАМТН да бъде допълнително обременена с обработка на две заявления, които са идентични по съдържание.
Непропорционално завишени глоби; допълнителна административна тежест за обект продаващ течни горива
Така описаните изменения имат силно негативен характер, тъй като има множество субективни причини, които могат да покажат резултат леко извън нормите. Тези причини варират от плътност на горивото, температура, скорост на помпата за зареждане и други. Включително и факта, че повреден разходомер е сравнително доста честа повреда, която не винаги се забелязва веднага. 
 
Увеличаването на паричните санкции срещу бензиностанциите, ще ги направи уязвими на още една увеличена санкция, риска от която е много голям поради описаните по-горе причини. Това от своя страна ще затрудни обектите, които желаят да бъдат лоялни и да спазват закона. Именно за тях подобни санкции са непосилни и пресилени. 
 
Що се отнася до член 44 и 45 е абсурдно последващата проверка да бъде заявявана и от ремонтирания обект, и от лицето извършило ремонта. Това създава дублиране за подаването на една и съща информация. Достатъъчно е последващата проверка да бъде заявена от лицето извършващо ремонта. В противен случай се рискува работата на ДАМТН да бъде допълнително обременена с обработка на две заявления, които са идентични по съдържание.

История

  • Начало на обществената консултация

    12.06.2017

  • Приключване на консултацията

    12.07.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте