С проекта на постановление се предлага да бъдат приети промени, свързани с актуализацията на състава на съвета съобразно настоящата структура на Министерския съвет и прецизиране и оптимизиране на неговите функции с оглед координацията на управленските политики на правителството.
Съветът за развитие при Министерския съвет има важната функция да координира единна позиция по стратегически въпроси, свързани с устойчивото развитие на страната - въпроси в областта на икономическите и социалните отношения, здравеопазването, културата и спорта, образователната и пенсионната система, развитие на малкия и средния бизнес, земеделието и храните и други въпроси в тяхната взаимна обвързаност.
Разглеждането на основни документи – стратегии, програми, планове, концепции и законопроекти в Съвета за развитие подпомага Министерския съвет при тяхното приемане.
В проекта на постановление са включени изменения и допълнения в следните насоки:
1. Относно ръководството и състава на съвета:
1.1. За председател на Съвета за развитие се определя министър-председателя на Република България.
1.2. Членове на съвета са заместник министър-председателите и всички министри, в съответствие с новата структурата на Министерския съвет на Република България, приета с Решение на Народното събрание от 04.05.2017 г.
1.3. Секретар на съвета е началникът на политическия кабинет на министърпредседателя.
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
19.06.2017
03.07.2017
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Според нас срокът на обществената консултация по проекта на нормативен акт следва да е 30 дни, защото в конкретната хипотеза не е налице позоваване изключителен случай по смисъла на чл. 26, ал. 4, изр. второ от ЗНА като в същото време липсва обосновка относно необходимостта срокът на обществената консултация да бъде съкратен до 14 дни. Под „изрично посочване на причините” за по-краткия срок на обществените консултации в мотивите, съответно докладите към законопроектите следва да се разбира, че ЗНА изисква не простото изреждане на списъка на фактите или факторите, наложили това. От съставителите следва да се изисква детайлно описание и позоваване на конкретни обективно обосновани обстоятелства, накарали ги да считат, че е налице изключителен случай. В това е смисълът на законовото изискване за „изрично” посочване на причините за по-краткия срок на консултиране.
В доклада не е посочен никакъв аргумент, налагащ намаляване на срока на обществената консултация на 14 дни. От съдържанието на доклада дори не става ясно дали вносителят му изобщо е имал намерението да обоснове причините за прилагане на съкратения срок, тъй като необходимостта от обществени консултации в съкратен срок дори не е спомената, а единствената направена препратка е към общата норма на ЗНА за обществените консултации - чл. 26, ал. 2.
Център за оценка на въздействието на законодателството
Според нас срокът на обществената консултация по проекта на нормативен акт следва да е 30 дни, защото в конкретната хипотеза не е налице позоваване изключителен случай по смисъла на чл. 26, ал. 4, изр. второ от ЗНА като в същото време липсва обосновка относно необходимостта срокът на обществената консултация да бъде съкратен до 14 дни. Под „изрично посочване на причините” за по-краткия срок на обществените консултации в мотивите, съответно докладите към законопроектите следва да се разбира, че ЗНА изисква не простото изреждане на списъка на фактите или факторите, наложили това. От съставителите следва да се изисква детайлно описание и позоваване на конкретни обективно обосновани обстоятелства, накарали ги да считат, че е налице изключителен случай. В това е смисълът на законовото изискване за „изрично” посочване на причините за по-краткия срок на консултиране.
В доклада не е посочен никакъв аргумент, налагащ намаляване на срока на обществената консултация на 14 дни. От съдържанието на доклада дори не става ясно дали вносителят му изобщо е имал намерението да обоснове причините за прилагане на съкратения срок, тъй като необходимостта от обществени консултации в съкратен срок дори не е спомената, а единствената направена препратка е към общата норма на ЗНА за обществените консултации - чл. 26, ал. 2.
Център за оценка на въздействието на законодателството