Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-18/2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

24.07.2017 г. 23.08.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2771-K

Област на политика

Финанси и данъчна политика

Тип консултация

Акт на министър

Тип вносител

Национално

Наредба № Н-18/2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства е издадена на основание чл. 118 от Закона за данък върху добавената стойност и чл. 9, ал. 1 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица.

Първата група от предложените промени касае изискванията към лицата, съответно обектите, от които се осъществяват продажби на течни горива, както и производителите/вносители на електронни системи с фискална памет (ЕСФП) и сервизните фирми, гарантиращи забраната на нерегламентиран достъп до ЕСФП, заедно с нейните компоненти.

Втората група промени са по отношение на специфичните изисквания към ЕСФП и по-конкретно регламентиране на случаите, в които при прекъсване на връзката между отделни компоненти на ЕСФП се блокира работата им и съответно данните се изпращат към Националната агенция за приходите (НАП). Конкретните случаи са уредени с допълнение в раздел VІ „Специфични изисквания към ЕСФП“ в  Приложение № 2 към чл. 8, ал. 1, т. 2 от Наредбата. 

Третата група промени са свързани с въвеждане на задължение към лицата, регистриращи и отчитащи продажби в търговските обекти да подават данни в реално време към НАП за всяка отпечатана фискална касова бележка, посредством изградената дистанционна връзка със системата на НАП. За целите на тази промяна при блокиране на връзката на фискалното устройство с НАП, както и при извършване на ремонт на фискалното устройство работата му се възстановява от сервизния техник.

Отговорна дирекция: "Данъчна политика"E-mail: taxpolicy@minfin.bg

 

Отговорна институция

Министерство на финансите
Адрес: София, ул. Г. С. Раковски № 102
Електронна поща: feedback@minfin.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Отпадане на QR-кода - оскъпява с изискване за нови касови апарати
 
Така предложените изменения могат да дадат желания ефект и с по-малко разходи за обект. При сегашното положение, разходите за въвеждане на измененията са 122 000 000лв за около 30 000 обекта - тоест по 4066лв на обект без включено възнаграждението за техниците. Това ново бреме е непосилно за обектите с нисък месечен оборот под 30000лв месечно. В същото време очаквания ефект за бюджета е 150 000 000лв. Тоест - напълно логично е държавата да инвестира с очакваната печалба от първата година за да подпомогне обектите. По този начин няма да се загубят работни места и няма да се спъва стопанския живот.
 
QR-кода е напълно излишен. Заради него трябва да се закупят нови касови апарати, а да се изхвърлят старите (работещи) такива. Това оскъпява неимоверно а няма връзка с целта на промените. Директна връзка с НАП в реално време за всяка продажба може да се извърши софтуерно без да се подменят още веднъж(справка 2009г.) работещи касови апарати. 
 
Крайния срок за въвеждане на промените не е удачен. Летния сезон не е подходящ за извършване на ремотни деиности на тези търговски обекти, тъй като летния сезон има завишена търговска активност и това ще доведе до допълни загуби за тези обекти. По подходящ срок би бил 31.12.2018г. Става дума за огромно количество обекти. Може да се направи справка и колко са лицензираните техници, за да се илюстрира, че сегашния срок е неудачен - кратък и ненавременен.
 
Отпадане на QR-кода - оскъпява с изискване за нови касови апарати
 
Така предложените изменения могат да дадат желания ефект и с по-малко разходи за обект. При сегашното положение, разходите за въвеждане на измененията са 122 000 000лв за около 30 000 обекта - тоест по 4066лв на обект без включено възнаграждението за техниците. Това ново бреме е непосилно за обектите с нисък месечен оборот под 30000лв месечно. В същото време очаквания ефект за бюджета е 150 000 000лв. Тоест - напълно логично е държавата да инвестира с очакваната печалба от първата година за да подпомогне обектите. По този начин няма да се загубят работни места и няма да се спъва стопанския живот.
 
QR-кода е напълно излишен. Заради него трябва да се закупят нови касови апарати, а да се изхвърлят старите (работещи) такива. Това оскъпява неимоверно а няма връзка с целта на промените. Директна връзка с НАП в реално време за всяка продажба може да се извърши софтуерно без да се подменят още веднъж(справка 2009г.) работещи касови апарати. 
 
Крайния срок за въвеждане на промените не е удачен. Летния сезон не е подходящ за извършване на ремотни деиности на тези търговски обекти, тъй като летния сезон има завишена търговска активност и това ще доведе до допълни загуби за тези обекти. По подходящ срок би бил 31.12.2018г. Става дума за огромно количество обекти. Може да се направи справка и колко са лицензираните техници, за да се илюстрира, че сегашния срок е неудачен - кратък и ненавременен.
 

История

  • Начало на обществената консултация

    24.07.2017

  • Приключване на консултацията

    23.08.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте