Списъкът се изготвя на основание чл. 13а, ал. 1 от Закона за държавния служител (ЗДСл) и чл. 2, ал. 1 от Наредбата за стипендиантската програма в държавната администрация (НСПДА) и се приема с Решение на Министерския съвет.
Списъкът включва специалности, които са необходими на съответната администрация и за които в продължение на повече от 18 месеца не са намерени подходящи кандидати чрез конкурс или по реда на чл. 81а от ЗДСл. В решението се посочват броят и размерът на стипендиите за всяка от включените специалности. Списъкът се актуализира ежегодно по предложение на администрациите, не по-късно от 30 септември на текущата година.
За участие в стипендиантската програма могат да кандидатстват студенти – български граждани, които се обучават в български или чуждестранни висши училища и са завършили трети курс по специалност, включена в Списъка от специалности, за които в отделните администрации има недостиг на експерти и за които могат да се предоставят стипендии.
Процедурата по подбор се провежда от комисия от съответната администрация на три етапа – подбор по документи, писмен изпит и интервю. Размерът на месечната стипендия се определя от съответната администрация и не може да надхвърля 330 лв. Стипендията се изплаща до края на месеца, в който приключва първата сесия за държавен изпит (защита на дипломна работа) съгласно учебния план на студента. Срокът, за който стипендиантът се задължава да работи в съответната администрация след завършване на висшето си образование, е най-малко 3 години.
Провеждането на стипендиантската програма ще позволи на административните структури да привличат бъдещи служители с конкретна специалност, необходима за осъществяване на дейността им, още преди завършване на тяхната образователно-квалификационна степен, като в същото време привлечените по този начин могат да започнат работа по служебно правоотношение веднага след завършването на образованието си.
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
08.08.2017
07.09.2017
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Няма яснота за финансовото изражения на положения от наставника труд, защото се знае,че след оценяване увеличаване на заплатата има само ако има средства, а от тези същите средства/за заплати/ ще се дава на стажанта. Какво се случва ако одобрения кандидат "Х" не премине успешно събеседването/например при смяна на ръководството или комисиата/ или ако е прекратен в изпитателния срок? И както прави администрацията като трябва да чака още 1 или 2 години, за да завърши този студента, кой ще изпълнява работата за тази длъжност?С каква заплата ще започне, като може да кандидаства само да позиции без опит, например младши експерт,заплата 460-1100? Финансови санкции са предвидени ,и то големи, само за стажанта, а за администрацията в случая, че с промените в устройствения правилник съкрати тази бройка?
Няма яснота за финансовото изражения на положения от наставника труд, защото се знае,че след оценяване увеличаване на заплатата има само ако има средства, а от тези същите средства/за заплати/ ще се дава на стажанта. Какво се случва ако одобрения кандидат "Х" не премине успешно събеседването/например при смяна на ръководството или комисиата/ или ако е прекратен в изпитателния срок? И както прави администрацията като трябва да чака още 1 или 2 години, за да завърши този студента, кой ще изпълнява работата за тази длъжност?С каква заплата ще започне, като може да кандидаства само да позиции без опит, например младши експерт,заплата 460-1100? Финансови санкции са предвидени ,и то големи, само за стажанта, а за администрацията в случая, че с промените в устройствения правилник съкрати тази бройка?