Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Закона за изменение и допълнение на Закона за устройство на Черноморското крайбрежие

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

28.08.2017 г. 29.09.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2888-K

Област на политика

Туризъм

Тип консултация

Закон

Тип вносител

Национално
Министерството на туризма публикува за обществено обсъждане Проект на Закона за изменение и допълнение на Закона за устройство на Черноморското крайбрежие. Предложения може да изпращате до 29 септември 2017 г. на следния електронен адрес: m.uzunova@tourism.government.bg

Отговорна институция

Министерство на туризма
Адрес: София, гр. София, ул. „Съборна“ № 1
Електронна поща: tourism@tourism.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

RIA 05.09.2017 15:10
Липсва оценка на въздействието

Към проекта не е приложена предварителна оценка на въздействието, чието извършване съгласно ЗНА е задължително считано от 4 ноември 2016 г.

Център за оценка на въздействието на законодателството

Липсва оценка на въздействието

Към проекта не е приложена предварителна оценка на въздействието, чието извършване съгласно ЗНА е задължително считано от 4 ноември 2016 г.

Център за оценка на въздействието на законодателството

неразумни ограничения върху ползването на частни парцели определени за Дюни е много лоша идея!

Член 28(2) и Чл.30 ограничават правото на собственост и това може да доведе до лавина от дела срещу България в Страсбург. Абсурдно е да се поставя такова ограничение, когато в класификатора липсва НТП "Дюни", и всички помнят как миналата година на крак се реши кой парцел е дюна и кой не. Силно препоръчително е този текст да отпадне. Ако дивото къмпингуване е чак такъв проблем е по-удачно да се въведе обща забрана. Иначе ще станем свидетели на правен резил, платен с парите на данъкоплатеца!

неразумни ограничения върху ползването на частни парцели определени за Дюни е много лоша идея!

Член 28(2) и Чл.30 ограничават правото на собственост и това може да доведе до лавина от дела срещу България в Страсбург. Абсурдно е да се поставя такова ограничение, когато в класификатора липсва НТП "Дюни", и всички помнят как миналата година на крак се реши кой парцел е дюна и кой не. Силно препоръчително е този текст да отпадне. Ако дивото къмпингуване е чак такъв проблем е по-удачно да се въведе обща забрана. Иначе ще станем свидетели на правен резил, платен с парите на данъкоплатеца!

Противоконституционен текст.

Текстът на § 4 от проекта е противоконституционен и трябва да отпадне от предложения проект.

Предложеното изменение на чл. 7, ал. 5 и ал. 6 противоречи на идеята на Конституцията на Република България за максималната степен на защита, предвидена в българското законодателство. Не случайно, при разписване и приемане на текстовете на Конституцията, законодателят е предвидил, стопанисването на определен вид имоти да се извършва чрез отдаване на концесии. Това са имотите, които представляват национално богатство и които трябва да се ползват преимуществено свободно от всички граждани и гости на Република България. Предложеното изменение в § 4, т. 1 от проекта, противоречи конкретно на чл. 18 от Конституцията на Република България. Освен това, предложеното изменение в § 4, т. 2 от проекта, сваля нивото на компетентност до областен управител, което от своя страна, противоречи на философията на Закона за устройство на черноморското крайбрежие, подобни решения да се вземат на най-високо държавно ниво. Това изменение цели и заобикаляне на чл. 125, ал. 2 от Конституцията на Република България като снижава нивото на подсъдност. От друга страна, предложените с § 4 от проекта промени, се цели определянето на реда за предоставяне, изпълнение и прекратяване на договорните взаимоотношения с държавата да се прехвърли от Закона за концесиите в Закона за държавната собственост, което силно ще ограничи възможността за контрол от стана на държавата на сравнително добре защитените в момента интереси на българските граждани. Всичко това, в крайна сметка, би довело до укрепване на феодалните взаимоотношения по нашето черноморие и би укрепило позициите групировките, заемащи позиции в местната власт, като би ограничило и контрола от страна на законодателната власт. При отпадане на текста на § 4 от проекта, е необходимо да се коригират и съотносимите текстове в проекта.

Противоконституционен текст.

Текстът на § 4 от проекта е противоконституционен и трябва да отпадне от предложения проект.

Предложеното изменение на чл. 7, ал. 5 и ал. 6 противоречи на идеята на Конституцията на Република България за максималната степен на защита, предвидена в българското законодателство. Не случайно, при разписване и приемане на текстовете на Конституцията, законодателят е предвидил, стопанисването на определен вид имоти да се извършва чрез отдаване на концесии. Това са имотите, които представляват национално богатство и които трябва да се ползват преимуществено свободно от всички граждани и гости на Република България. Предложеното изменение в § 4, т. 1 от проекта, противоречи конкретно на чл. 18 от Конституцията на Република България. Освен това, предложеното изменение в § 4, т. 2 от проекта, сваля нивото на компетентност до областен управител, което от своя страна, противоречи на философията на Закона за устройство на черноморското крайбрежие, подобни решения да се вземат на най-високо държавно ниво. Това изменение цели и заобикаляне на чл. 125, ал. 2 от Конституцията на Република България като снижава нивото на подсъдност. От друга страна, предложените с § 4 от проекта промени, се цели определянето на реда за предоставяне, изпълнение и прекратяване на договорните взаимоотношения с държавата да се прехвърли от Закона за концесиите в Закона за държавната собственост, което силно ще ограничи възможността за контрол от стана на държавата на сравнително добре защитените в момента интереси на българските граждани. Всичко това, в крайна сметка, би довело до укрепване на феодалните взаимоотношения по нашето черноморие и би укрепило позициите групировките, заемащи позиции в местната власт, като би ограничило и контрола от страна на законодателната власт. При отпадане на текста на § 4 от проекта, е необходимо да се коригират и съотносимите текстове в проекта.

Не е налична оценка на въздействието.

Не е налична частична оценка на въздействието, която е задължителна, съгласно ЗНА.

Не е налична оценка на въздействието.

Не е налична частична оценка на въздействието, която е задължителна, съгласно ЗНА.

Форматът е неудобен за работа!

Моля, публикувайте документа в текстов формат.

Форматът е неудобен за работа!

Моля, публикувайте документа в текстов формат.

История

  • Начало на обществената консултация

    28.08.2017

  • Приключване на консултацията

    29.09.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте