Министерство на туризма
Адрес: София, гр. София, ул. „Съборна“ № 1
Електронна поща: tourism@tourism.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Член 28(2) и Чл.30 ограничават правото на собственост и това може да доведе до лавина от дела срещу България в Страсбург. Абсурдно е да се поставя такова ограничение, когато в класификатора липсва НТП "Дюни", и всички помнят как миналата година на крак се реши кой парцел е дюна и кой не. Силно препоръчително е този текст да отпадне. Ако дивото къмпингуване е чак такъв проблем е по-удачно да се въведе обща забрана. Иначе ще станем свидетели на правен резил, платен с парите на данъкоплатеца!
Член 28(2) и Чл.30 ограничават правото на собственост и това може да доведе до лавина от дела срещу България в Страсбург. Абсурдно е да се поставя такова ограничение, когато в класификатора липсва НТП "Дюни", и всички помнят как миналата година на крак се реши кой парцел е дюна и кой не. Силно препоръчително е този текст да отпадне. Ако дивото къмпингуване е чак такъв проблем е по-удачно да се въведе обща забрана. Иначе ще станем свидетели на правен резил, платен с парите на данъкоплатеца!
Текстът на § 4 от проекта е противоконституционен и трябва да отпадне от предложения проект.
Предложеното изменение на чл. 7, ал. 5 и ал. 6 противоречи на идеята на Конституцията на Република България за максималната степен на защита, предвидена в българското законодателство. Не случайно, при разписване и приемане на текстовете на Конституцията, законодателят е предвидил, стопанисването на определен вид имоти да се извършва чрез отдаване на концесии. Това са имотите, които представляват национално богатство и които трябва да се ползват преимуществено свободно от всички граждани и гости на Република България. Предложеното изменение в § 4, т. 1 от проекта, противоречи конкретно на чл. 18 от Конституцията на Република България. Освен това, предложеното изменение в § 4, т. 2 от проекта, сваля нивото на компетентност до областен управител, което от своя страна, противоречи на философията на Закона за устройство на черноморското крайбрежие, подобни решения да се вземат на най-високо държавно ниво. Това изменение цели и заобикаляне на чл. 125, ал. 2 от Конституцията на Република България като снижава нивото на подсъдност. От друга страна, предложените с § 4 от проекта промени, се цели определянето на реда за предоставяне, изпълнение и прекратяване на договорните взаимоотношения с държавата да се прехвърли от Закона за концесиите в Закона за държавната собственост, което силно ще ограничи възможността за контрол от стана на държавата на сравнително добре защитените в момента интереси на българските граждани. Всичко това, в крайна сметка, би довело до укрепване на феодалните взаимоотношения по нашето черноморие и би укрепило позициите групировките, заемащи позиции в местната власт, като би ограничило и контрола от страна на законодателната власт. При отпадане на текста на § 4 от проекта, е необходимо да се коригират и съотносимите текстове в проекта.
Текстът на § 4 от проекта е противоконституционен и трябва да отпадне от предложения проект.
Предложеното изменение на чл. 7, ал. 5 и ал. 6 противоречи на идеята на Конституцията на Република България за максималната степен на защита, предвидена в българското законодателство. Не случайно, при разписване и приемане на текстовете на Конституцията, законодателят е предвидил, стопанисването на определен вид имоти да се извършва чрез отдаване на концесии. Това са имотите, които представляват национално богатство и които трябва да се ползват преимуществено свободно от всички граждани и гости на Република България. Предложеното изменение в § 4, т. 1 от проекта, противоречи конкретно на чл. 18 от Конституцията на Република България. Освен това, предложеното изменение в § 4, т. 2 от проекта, сваля нивото на компетентност до областен управител, което от своя страна, противоречи на философията на Закона за устройство на черноморското крайбрежие, подобни решения да се вземат на най-високо държавно ниво. Това изменение цели и заобикаляне на чл. 125, ал. 2 от Конституцията на Република България като снижава нивото на подсъдност. От друга страна, предложените с § 4 от проекта промени, се цели определянето на реда за предоставяне, изпълнение и прекратяване на договорните взаимоотношения с държавата да се прехвърли от Закона за концесиите в Закона за държавната собственост, което силно ще ограничи възможността за контрол от стана на държавата на сравнително добре защитените в момента интереси на българските граждани. Всичко това, в крайна сметка, би довело до укрепване на феодалните взаимоотношения по нашето черноморие и би укрепило позициите групировките, заемащи позиции в местната власт, като би ограничило и контрола от страна на законодателната власт. При отпадане на текста на § 4 от проекта, е необходимо да се коригират и съотносимите текстове в проекта.
Не е налична частична оценка на въздействието, която е задължителна, съгласно ЗНА.
Не е налична частична оценка на въздействието, която е задължителна, съгласно ЗНА.
Моля, публикувайте документа в текстов формат.
Моля, публикувайте документа в текстов формат.
28.08.2017
29.09.2017
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Към проекта не е приложена предварителна оценка на въздействието, чието извършване съгласно ЗНА е задължително считано от 4 ноември 2016 г.
Център за оценка на въздействието на законодателството
Към проекта не е приложена предварителна оценка на въздействието, чието извършване съгласно ЗНА е задължително считано от 4 ноември 2016 г.
Център за оценка на въздействието на законодателството