Проектът на Постановление на Министерския съвет за създаване на Изпълнителна агенция „Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж” и за приемане на нейния устройствен правилник е изготвен с оглед необходимостта от отстраняване на несъответствия и слабости, идентифицирани в предварителен одитен доклад от одитна мисия №REGC214BG0033 на Генерална дирекция “Регионална и урбанистична политика” и Генерална дирекция „Трудова заетост, социални въпроси и приобщаване” на Европейската комисия, проведен в периода 24-28 октомври 2016 г. с цел установяване готовността на Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми” в Министерство на образованието и науката да изпълнява функциите на Управляващ орган на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж" 2014-2020 г.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Няма ли кой да сложи край на непрекъснатите промени в тази програма? Защо не е обсъден вариант да се създаде капацитет в МОН да си управляват програмата? Въобще липсва такъв в оценката на въздействието. Считате ли, че след като МОН не може да си управлява програмата, някаква новосъздадена агенция ще може?! И какво ще се случи, докато се понаучи?! Срамота! Че и териториални звена....
Няма ли кой да сложи край на непрекъснатите промени в тази програма? Защо не е обсъден вариант да се създаде капацитет в МОН да си управляват програмата? Въобще липсва такъв в оценката на въздействието. Считате ли, че след като МОН не може да си управлява програмата, някаква новосъздадена агенция ще може?! И какво ще се случи, докато се понаучи?! Срамота! Че и териториални звена....
Подкрепям създаването на Изпълнителна агенция "Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж"
Правя следните допълнения:
1.Да се допълни Чл. 5, ал. 4 като точка 4 придобие следната редакция: "Главна дирекция "Верификация" с териториални звена в градовете........."
Мотиви: Теритоиалните звена са част от структурата на ИА и трябва да бъдат посочени в Глава 3, раздел I. Местата за тяхното разкриване трябва да се посочат в Правилника, който се утвърждава от Министерския съвет, за да не зависят само от мнението на изпълнителния директор, който ще бъде назначен след влизане в сила на Правлиника. Центровете на териториалните звена трябва да бъдат в центровете на икономическите райони за планиране
2. Да се допълни Чл. 12 като точка 2 придобие следната редакция "Осъществява предварителен контрол на документацията за обявяване на публични процедури по ЗОП и за законосъобразността на договори и изменения в тях."
Мотиви: Така ще се избегне допускането на грешки от бенефициентите при провеждане на процедури и последващо налагане на финансови корекции след отчитане на разходи по подписани договори. Финансовите корекции сериозно затрудняват работата на организациите при изпълнение на проектите.
3. Да отпаднат част от текстове в Чл. 15, ал. 3. Предлагам следната редакция "Изпълнителният директор определя числения състав и длъжностната структура на териториалните звена"
Мотиви: Същите, посочени като при Чл. 5, ал. 4, т. 4
4.В Чл. 15 да има още една алинея 4, която да разписва специфичните функционални задължения на специалистите, които ще работят в териториалните звена
Мотив: Така ще се постигне разделяне на функциите и по-голяма прозрачност в работата на специалистите от централния офис на ИА ОП НОИР с тези от териториалните звена.
Подкрепям създаването на Изпълнителна агенция "Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж"
Правя следните допълнения:
1.Да се допълни Чл. 5, ал. 4 като точка 4 придобие следната редакция: "Главна дирекция "Верификация" с териториални звена в градовете........."
Мотиви: Теритоиалните звена са част от структурата на ИА и трябва да бъдат посочени в Глава 3, раздел I. Местата за тяхното разкриване трябва да се посочат в Правилника, който се утвърждава от Министерския съвет, за да не зависят само от мнението на изпълнителния директор, който ще бъде назначен след влизане в сила на Правлиника. Центровете на териториалните звена трябва да бъдат в центровете на икономическите райони за планиране
2. Да се допълни Чл. 12 като точка 2 придобие следната редакция "Осъществява предварителен контрол на документацията за обявяване на публични процедури по ЗОП и за законосъобразността на договори и изменения в тях."
Мотиви: Така ще се избегне допускането на грешки от бенефициентите при провеждане на процедури и последващо налагане на финансови корекции след отчитане на разходи по подписани договори. Финансовите корекции сериозно затрудняват работата на организациите при изпълнение на проектите.
3. Да отпаднат част от текстове в Чл. 15, ал. 3. Предлагам следната редакция "Изпълнителният директор определя числения състав и длъжностната структура на териториалните звена"
Мотиви: Същите, посочени като при Чл. 5, ал. 4, т. 4
4.В Чл. 15 да има още една алинея 4, която да разписва специфичните функционални задължения на специалистите, които ще работят в териториалните звена
Мотив: Така ще се постигне разделяне на функциите и по-голяма прозрачност в работата на специалистите от централния офис на ИА ОП НОИР с тези от териториалните звена.
31.08.2017
02.10.2017
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
И защо някои министерства успяват да си управляват програмите без такива проблеми, а само МОН не може?! И ако не може, защо тогава въобще се създаде тази програма и се даде да се управлява от МОН? Как си защитихте предложението, когато се одобряваше програмата за новия програмен период, а сега изведнъж проблемите са толкова големи, че не може да остане в МОН?
И защо някои министерства успяват да си управляват програмите без такива проблеми, а само МОН не може?! И ако не може, защо тогава въобще се създаде тази програма и се даде да се управлява от МОН? Как си защитихте предложението, когато се одобряваше програмата за новия програмен период, а сега изведнъж проблемите са толкова големи, че не може да остане в МОН?