Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Тарифата за държавните такси, събирани от Агенцията по вписванията, приета с Постановление на МС № 243 от 2005 г.

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

27.10.2017 г. 26.11.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2984-K

Област на политика

Правосъдие и вътрешни работи

Съгласно предлаганите с Проекта на Постановление промени в Тарифата Агенцията по вписванията ще събира такси за регистрация на юридическите лица с нестопанска цел /ЮЛНЦ/ – сдружения и фондации, за вписването на клоновете им на територията на страната, за ликвидацията им и за вписване на промени по откритите в регистъра партиди на ЮЛНЦ, както и за регистрация на клон на чуждестранно юридическо лице с нестопанска цел, съответно – за вписване на промени по партидата му. Предвижда се също така такса да се събира и при преобразуване на ЮЛНЦ. Размерът на таксите за регистрация на ЮЛНЦ ще намалеят от 2 до 4 пъти в зависимост от вида на вписването и начина на подаване на заявленията. Намаляването на държавните такси е във връзка с промените в Закона за юридическите лица със стопанска цел (ЗЮЛНЦ), с които вписването на ЮЛНЦ ще се извършва в нов единен електронен регистър към Агенцията от 1 януари 2018 г. Една от основните цели на промените на ЗЮЛНЦ е намаляването на административната тежест за ЮЛНЦ, свързвана с изискванията за регистрацията им. След провеждането на реформата ЮЛНЦ ще могат да подават заявления на хартиен носител във всички служби по регистрация на Агенцията по вписванията, независимо от обстоятелството къде е тяхното седалище, като ще бъде създадена и възможността заявленията за вписване да се подават и посредством интернет. С приемането на предложения проект на Постановление ще се постигнат следните положителни резултати: - Финансово облекчаване на гражданите при упражняване на основно конституционно право – право на сдружаване чрез създаване на ЮЛНЦ; - Финансово облекчаване на ЮЛНЦ при ползване на услуги по вписване на нови обстоятелства – поради обединяването на няколко процедури в една; - Спестяване на време и финансови средства на заявителите чрез използване на електронните услуги, предлагани от Агенцията по вписванията, осигурени чрез Информационната система на Регистъра; - Намаляване натовареността на съдилищата посредством освобождаването им от охранителните производства по ЗЮЛНЦ.

Отговорна институция

Министерство на правосъдието
Адрес: София, София, ул. Славянска 1
Електронна поща: priemna@justice.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари

История

  • Начало на обществената консултация

    27.10.2017

  • Приключване на консултацията

    26.11.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте