Министерски съвет Портал за обществени консултации

Тарифа за таксите, които се събират от АУЕР

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

14.11.2017 г. 13.12.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

3031-K

Област на политика

Енергетика

Тип консултация

---

Тип вносител

Национално

Във връзка с приемането на Закона за енергийната ефективност и решението на Министерски съвет за намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса в Агенцията за устойчиво енергийно развитие бе извършен преглед на предоставяните услуги и регулаторни режими.

Отговорна институция

Министерство на енергетиката
Адрес: София, София, ул. Триадица 8
Електронна поща: e-energy@me.government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

RIA 21.11.2017 14:38
Не е спазен задължителният срок от 30 дни за провеждане на ОК и е нарушен чл. 26, ал. 3 ЗНА

Според нас срокът на обществената консултация по проекта на нормативен акт следва да е 30 дни, защото в конкретната хипотеза не е налице изключителен случай. Под "изключителни случаи" по смисъла на чл. 26, ал. 4, изр. второ от ЗНА следва да се разбират най-вече форсмажорни обстоятелства като природни бедствия, аварии, война, терористичен акт и други подобни. Не би следвало като изключителни случаи да се квалифицират субективни възприятия, обществени нагласи и дори по-обхватни обществени мнения или вълни. Още по-малко индивидуални субективни доводи на един съставител или на неговото ведомство например за необходимост от спешни нормативни промени следва да се възприемат като достатъчно обективно обосновани за съкращаване на срока на консултациите.

Под „изрично посочване на причините” за по-краткия срок на обществените консултации в мотивите, съответно докладите към законопроектите следва да се разбира, че ЗНА изисква не простото изреждане на списъка на фактите или факторите, наложили това. От тези съставители следва да се изисква детайлно описание и позоваване на конкретни обективно обосновани обстоятелства, накарали ги да считат, че е налице изключителен случай. В това е смисълът на законовото изискване за „изрично” посочване на причините за по-краткия срок на консултиране.

Никъде в качената за обществена консултация документация не е обяснена причината, която налага съкращаването на срока на 14 дни.

Бързината като аргумент за приемане на нормативни актове следва да бъде изкоренена и изхвърлена от българския нормотворчески процес. Поради това считаме, че обществената консултация във връзка с конкретния проект на нормативен акт следва да се проведе в пълния 30-дневен срок, защото в противен случай не би отговаряла на изискванията на ЗНА.

Също така, липсват ПМС, с което се приемат измененията и допълненията в тарифата и докладът на министъра, което е в противоречие с изискванията на чл. 26, ал. 3 ЗНА.

Център за оценка на въздействието на законодателството

Не е спазен задължителният срок от 30 дни за провеждане на ОК и е нарушен чл. 26, ал. 3 ЗНА

Според нас срокът на обществената консултация по проекта на нормативен акт следва да е 30 дни, защото в конкретната хипотеза не е налице изключителен случай. Под "изключителни случаи" по смисъла на чл. 26, ал. 4, изр. второ от ЗНА следва да се разбират най-вече форсмажорни обстоятелства като природни бедствия, аварии, война, терористичен акт и други подобни. Не би следвало като изключителни случаи да се квалифицират субективни възприятия, обществени нагласи и дори по-обхватни обществени мнения или вълни. Още по-малко индивидуални субективни доводи на един съставител или на неговото ведомство например за необходимост от спешни нормативни промени следва да се възприемат като достатъчно обективно обосновани за съкращаване на срока на консултациите.

Под „изрично посочване на причините” за по-краткия срок на обществените консултации в мотивите, съответно докладите към законопроектите следва да се разбира, че ЗНА изисква не простото изреждане на списъка на фактите или факторите, наложили това. От тези съставители следва да се изисква детайлно описание и позоваване на конкретни обективно обосновани обстоятелства, накарали ги да считат, че е налице изключителен случай. В това е смисълът на законовото изискване за „изрично” посочване на причините за по-краткия срок на консултиране.

Никъде в качената за обществена консултация документация не е обяснена причината, която налага съкращаването на срока на 14 дни.

Бързината като аргумент за приемане на нормативни актове следва да бъде изкоренена и изхвърлена от българския нормотворчески процес. Поради това считаме, че обществената консултация във връзка с конкретния проект на нормативен акт следва да се проведе в пълния 30-дневен срок, защото в противен случай не би отговаряла на изискванията на ЗНА.

Също така, липсват ПМС, с което се приемат измененията и допълненията в тарифата и докладът на министъра, което е в противоречие с изискванията на чл. 26, ал. 3 ЗНА.

Център за оценка на въздействието на законодателството

Такси за издаване на гаранции

С оглед намалената административна тежест и избягването на изпращане на документи на хартиен носител, напълно подкрепям намаляване на таксата за издаване на гаранции за произход на 10лв.

АУЕР има изградени електронни услуги, които улесняват значително производителите, следва и таксите, които се заплащат да ги улеснят. В редица институции ползването на електронни портали за подаване на заявления са дори безплатни.

Такси за издаване на гаранции

С оглед намалената административна тежест и избягването на изпращане на документи на хартиен носител, напълно подкрепям намаляване на таксата за издаване на гаранции за произход на 10лв.

АУЕР има изградени електронни услуги, които улесняват значително производителите, следва и таксите, които се заплащат да ги улеснят. В редица институции ползването на електронни портали за подаване на заявления са дори безплатни.

История

  • Начало на обществената консултация

    14.11.2017

  • Приключване на консултацията

    13.12.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте