Промяната на Плана за управление се приема от Министерски съвет на основание чл. 63, във връзка с чл. 60, ал. 1 от Закона за защитените територии.
Министерство на околната среда и водите
Адрес: София, София 1000, бул. Княгиня Мария Луиза № 22
Електронна поща: edno_gishe@moew.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
1. поддържане разнообразието на екосистемите и защита на дивата природа;
2. опазване и поддържане на биологичното разнообразие в екосистемите;
3. предоставяне на възможности за развитие на научни, образователни и рекреационни дейности;
4. създаване на предпоставки за развитието на туризъм, екологосъобразен поминък на населението и други дейности, съобразени с целите по т. 1 - 3.
заседанието на Министерски съвет, на което тайничко се промъкна обсъждането на концесионния договор.
1. поддържане разнообразието на екосистемите и защита на дивата природа;
2. опазване и поддържане на биологичното разнообразие в екосистемите;
3. предоставяне на възможности за развитие на научни, образователни и рекреационни дейности;
4. създаване на предпоставки за развитието на туризъм, екологосъобразен поминък на населението и други дейности, съобразени с целите по т. 1 - 3.
заседанието на Министерски съвет, на което тайничко се промъкна обсъждането на концесионния договор.
Не манипулирайте обществото. Исканата промяна е да отпадне текстът, който забранява строителство и изграждане на съоръжения и писти в ЦЕЛИЯ парк и да бъде заменен с такъв, който ясно казва, че това е позволено ЕДИНСТВЕНО и САМО в туристическата част. Това НЕ води до изсичане на Пирин. Това НЕ води до безразборно строене на ХОТЕЛИ. Това НЕ води до никакво унищожаване на природа. Смятам, че не само предложените промени са резонни, но и са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за развитието на региона.
Не манипулирайте обществото. Исканата промяна е да отпадне текстът, който забранява строителство и изграждане на съоръжения и писти в ЦЕЛИЯ парк и да бъде заменен с такъв, който ясно казва, че това е позволено ЕДИНСТВЕНО и САМО в туристическата част. Това НЕ води до изсичане на Пирин. Това НЕ води до безразборно строене на ХОТЕЛИ. Това НЕ води до никакво унищожаване на природа. Смятам, че не само предложените промени са резонни, но и са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за развитието на региона.
Необоснован и неблагоприятен за държавата и гражданите й проект на решение, обслужващ изключително частни интереси и предпоставка за произвол в експлоатацията на Пирин. Законът за защитените територии (чл. 21) и Наредбата за разработване на планове за управление на защитени територии (чл. 4) строго ограничават строитените дейности в националните паркове до ремонт и поддръжка на съоръжения, с цел обслужване на посетителите. Видно от приложените документи, планираните строежи далеч надхвърлят законово допустимите дейности. Видно от доклада на вносителя, очакваната екологична оценка (за заобикалянето на която неминуемо ще бъде направен поредният опит), независимо от резултатите от нея, няма да има възпиращ ефект, а само ще послужи, за да „се реши какви и колко въжени линии и писти” да бъдат изградени. Оттук нататък полето за интерпретации на възможностите за строежи е широко отворено и на практика неограничено.
Отделен е въпросът какво още ще предприеме концесионерът по-нанатък „за целите на обслужване на обектите”.
Само като един настоящ пример може да бъде посочено събирането на „такса” за преминаването на коли по пътя от Банско за хижа „Вихрен”. Под претекст, че т.нар. такса се събира за обслужване на пистите, на практика сумата се събира не само от ползващите пистите скиори, а и от всички останали туристи, които трябва да преминат по пътя, за да се разходят в планината без всякакви „съоръжения”.
Това е само един пример. Стане ли факт предложеното решение, налице ще е прецедент, на който ще се базира всякакъв последващ произвол – строителен, дърводобивен, сметоразпределителен и пр.
Необоснован и неблагоприятен за държавата и гражданите й проект на решение, обслужващ изключително частни интереси и предпоставка за произвол в експлоатацията на Пирин. Законът за защитените територии (чл. 21) и Наредбата за разработване на планове за управление на защитени територии (чл. 4) строго ограничават строитените дейности в националните паркове до ремонт и поддръжка на съоръжения, с цел обслужване на посетителите. Видно от приложените документи, планираните строежи далеч надхвърлят законово допустимите дейности. Видно от доклада на вносителя, очакваната екологична оценка (за заобикалянето на която неминуемо ще бъде направен поредният опит), независимо от резултатите от нея, няма да има възпиращ ефект, а само ще послужи, за да „се реши какви и колко въжени линии и писти” да бъдат изградени. Оттук нататък полето за интерпретации на възможностите за строежи е широко отворено и на практика неограничено.
Отделен е въпросът какво още ще предприеме концесионерът по-нанатък „за целите на обслужване на обектите”.
Само като един настоящ пример може да бъде посочено събирането на „такса” за преминаването на коли по пътя от Банско за хижа „Вихрен”. Под претекст, че т.нар. такса се събира за обслужване на пистите, на практика сумата се събира не само от ползващите пистите скиори, а и от всички останали туристи, които трябва да преминат по пътя, за да се разходят в планината без всякакви „съоръжения”.
Това е само един пример. Стане ли факт предложеното решение, налице ще е прецедент, на който ще се базира всякакъв последващ произвол – строителен, дърводобивен, сметоразпределителен и пр.
Аз мисля, че тази промяна в плана е наложителна и даже доста закъсняла. Крайно време е да я приемат и да почне да се действа, защото без нея на развитие на зимния туризъм не може да се надяваме. Лично на мен ми писна да слушам всяка година за лифт и него така и да го няма при положение, че е очеизвадно, че е необходим. Дано най-накрая някой се задейства!
Аз мисля, че тази промяна в плана е наложителна и даже доста закъсняла. Крайно време е да я приемат и да почне да се действа, защото без нея на развитие на зимния туризъм не може да се надяваме. Лично на мен ми писна да слушам всяка година за лифт и него така и да го няма при положение, че е очеизвадно, че е необходим. Дано най-накрая някой се задейства!
От изнесените документи на инвеститора "Юлен" става пределно ясно, че предлаганите промени в устройствения план на Парка целят проправяне на път за много по-мащабни инвестиции, които завинаги ще обезобразят облика на планината от Разлог до Добринище. Не става дума просто за втора кабинка! Туристите се оплакват, че има опашки. Добре, ами защо се допусна такова безразсъдно увеличение на легловата база в Банско през последните години? Убеден съм, че новите лифтове и писти ще повлекат след себе си нова вълна от застроявана с хотели, които на свой ред пък ще извикат нуждата от нови ски съоръжения и така до безкрай... И защо? За да могат частни фирми да си пълнят джобовете с парите на чужденците (защото българските скиори не ходят в Банско, че не им е по джоба и по вкуса), държавата да прибира унизителното концесионно възнаграждение, "отпуснато" от концесионера, а Националният парк да бъде осакатен безвъзвратно.
От изнесените документи на инвеститора "Юлен" става пределно ясно, че предлаганите промени в устройствения план на Парка целят проправяне на път за много по-мащабни инвестиции, които завинаги ще обезобразят облика на планината от Разлог до Добринище. Не става дума просто за втора кабинка! Туристите се оплакват, че има опашки. Добре, ами защо се допусна такова безразсъдно увеличение на легловата база в Банско през последните години? Убеден съм, че новите лифтове и писти ще повлекат след себе си нова вълна от застроявана с хотели, които на свой ред пък ще извикат нуждата от нови ски съоръжения и така до безкрай... И защо? За да могат частни фирми да си пълнят джобовете с парите на чужденците (защото българските скиори не ходят в Банско, че не им е по джоба и по вкуса), държавата да прибира унизителното концесионно възнаграждение, "отпуснато" от концесионера, а Националният парк да бъде осакатен безвъзвратно.
Лично аз напълно подкрепям промените така изложени и представени. Мисля, че това е стъпка напред. Отделно, че на един следващ етап би следвало да се осъществява качествен контрол на всички действия, които ще се предприемат. Лично аз така разбирам и тълкувам предложението.
Хубав ден!
Лично аз напълно подкрепям промените така изложени и представени. Мисля, че това е стъпка напред. Отделно, че на един следващ етап би следвало да се осъществява качествен контрол на всички действия, които ще се предприемат. Лично аз така разбирам и тълкувам предложението.
Хубав ден!
Твърдо съм против. Няма финансов анализ, който да подкрепя изграждането на втори лифт, както и на писти и съоражения към тях. не е всед предвид доклада на ЮНЕСКО за рисковете пред национален парк ПИРИН. Изграждането на тези съоражения ще повлияе пагубно на екосистемата на национален парк ПИРИН, ще доведе до изсичане на десетки хиляди декара гори, урбанизирането на земеделски земи, безвъзвратно влошаване на въздуха.
Твърдо съм против. Няма финансов анализ, който да подкрепя изграждането на втори лифт, както и на писти и съоражения към тях. не е всед предвид доклада на ЮНЕСКО за рисковете пред национален парк ПИРИН. Изграждането на тези съоражения ще повлияе пагубно на екосистемата на национален парк ПИРИН, ще доведе до изсичане на десетки хиляди декара гори, урбанизирането на земеделски земи, безвъзвратно влошаване на въздуха.
Предложените промени изглеждат положителни и мисля, че ще доведат до развитието на Националния парк. Изграждането на втори лифт в Банско е нещо, за което тече борба от доста време. Туристите са "за", не случайно скоро имаше протест. Със сигурност чакането на опашки спира много хора и ако има втора кабина потокът на туристи ще се увеличи. Така че аз подкрепям проекта за промяна на плана за управление. Надявам се да бъде одобрен и да се действа по въпроса, защото вече от доста време се чака.
Предложените промени изглеждат положителни и мисля, че ще доведат до развитието на Националния парк. Изграждането на втори лифт в Банско е нещо, за което тече борба от доста време. Туристите са "за", не случайно скоро имаше протест. Със сигурност чакането на опашки спира много хора и ако има втора кабина потокът на туристи ще се увеличи. Така че аз подкрепям проекта за промяна на плана за управление. Надявам се да бъде одобрен и да се действа по въпроса, защото вече от доста време се чака.
Смятам, че исканите изменения на действащия план за управление на НП "Пирин" са адекватни, няма да повлияят негативно на околната среда, а същевременно ще дадат възможност община Банско да входира в МОСВ проекта за изграждане на втори кабинков лифт. Видно, от предложените промени, впоследствие този проект подлежи на ОВОС и екологична оценка, които съгласно българското законодателство подлежат на съдебен контрол. Подкрепям така предложените промени.
Смятам, че исканите изменения на действащия план за управление на НП "Пирин" са адекватни, няма да повлияят негативно на околната среда, а същевременно ще дадат възможност община Банско да входира в МОСВ проекта за изграждане на втори кабинков лифт. Видно, от предложените промени, впоследствие този проект подлежи на ОВОС и екологична оценка, които съгласно българското законодателство подлежат на съдебен контрол. Подкрепям така предложените промени.
22.11.2017
22.12.2017
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
изцяло "за" предложените промени. по-добре лифт, отколкото коли в планината. и е очевидно, че втори лифт е нужен, а без промените няма как да го има. Не разбирам защо еколозите са против, при положение, че лифтът е най-екологичния транспорт и това е доказано. Действайте по промените!
изцяло "за" предложените промени. по-добре лифт, отколкото коли в планината. и е очевидно, че втори лифт е нужен, а без промените няма как да го има. Не разбирам защо еколозите са против, при положение, че лифтът е най-екологичния транспорт и това е доказано. Действайте по промените!