Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

15.07.2011 г. 29.07.2011 г. Неактивна

Номер на консултация

312-K

Област на политика

Финанси и данъчна политика

 

На основание чл. 118, ал. 4 от Закона за данък върху добавената стойност министърът на финансите издава наредба, с която се определят условията, редът и начинът за одобряване на типа, за отмяна на типа, за въвеждане/извеждане във/от експлоатация, регистрация, отчитане и сервизно обслужване, експертизите и контролът на фискалните устройства (електронни касови апарати с фискална памет, фискални принтери и електронни системи с фискална памет за продажба на течни горива), техническите и функционалните изисквания към тях, редът и начинът за установяване на дистанционна връзка с Националната агенция за приходите и за издаване на фискални касови бележки, както и минималните реквизити на фискалните касови бележки.   Предложеното допълнение на § 59, ал. 1 от преходните и заключителните разпоредби към Наредба Н-18/2006 г. определя десетдневен срок за въвеждане на дистанционна връзка с НАП на фискалните устройства (ФУ) от лица, които са нарушили разпоредбите на наредбата. Мярката за по-ранното въвеждане на устройства за дистанционна връзка с НАП е обвързана със съставяне на акт за нарушение. Очаква се тя да има превантивен характер, насочен към спазване на нормативните изисквания. Спрямо констатирано некоректните задължени лица се ограничава възможността за извършване на нарушения на наредбата, респективно на укриване на обороти от стопанската им дейност.   С проекта на наредбата се предлагат следните допълнителни изменения от техническо естество:               - уеднаквяване на стандарта на текстовия файл, с който фирмите вносители/производители на фискални устройства (ФУ) подават данни към НАП за разчетените фискални памети, съответно данните за фискалните памети, които не са могли да разчетат;               -   уеднаквяване на стандарта на текстовия файл, с който сервизните организации подават данни към НАП за издаваните от тях свидетелства за регистрация на ФУ, както и данните при прекратяване на сервизното обслужване на ФУ.  

Отговорна институция

Министерство на околната среда и водите
Адрес: София, София 1000, бул. Княгиня Мария Луиза № 22
Електронна поща: edno_gishe@moew.government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари

История

  • Начало на обществената консултация

    15.07.2011

  • Приключване на консултацията

    29.07.2011

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте