С Решение № 496 на Министерския съвет от 29.08.2017 г. за изпълнение на Решение № 338 на МС от 23.06.2017 г. за приемане на мерки за намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез премахване на изискването за представяне на някои официални документи на хартиен носител (РМС № 496 от 2017 г.) е възложено на всички министри да предприемат необходимите действия за премахване на изискването за представяне на някои официални удостоверителни документи на хартиен носител. В изпълнение на РМС № 496 от 2017 г. е необходимо да се направи промяна в Наредба № Із-2539 от 2012 г., като се намали административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез премахване на изискването за представяне на официални удостоверителни документи на хартиен носител - документи за единен идентификационен код, копие на свидетелство за управление на МПС и свидетелство за съдимост. В края на 2017 г. са приети изменения и допълнения в Закона за движението по пътищата (ДВ бр. 77 от 26 от септември 2017 г. и бр. 97 от 5 декември 2017 г.). От тук произтича необходимостта Наредба № Із-2539 от 2012 г. да бъде синхронизирана с действащите разпоредби на Закона за движението по пътищата. Променя се част от наименованието на наредбата, като думите „първоначалния максимален размер на контролните точки“ се заменят с „максималния размер на контролните точки“. В чл. 6 се създават 3 нови хипотези за отнемане на контролни точки. В чл. 8, 10 и 15 се създава възможност за служебно извършване на проверка в Автоматизираната информационна система на Министерството на вътрешните работи и в Автоматизираната информационна система на Министерство на правосъдието дали преподавателите, провеждащи допълнителното обучение на водачите на МПС, отговорят на изискванията на Наредба № Із-2539 от 2012 г. Във връзка с това ще отпадне задължението за тях да удостоверяват тези обстоятелства с представянето на официален удостоверителен документ. На основание чл. 26, ал. 4 от Закона за нормативните актове срокът за обществено обсъждане на проекта е 14-дневен. Целите, които ще се постигнат с промените в Наредба № Із-2539 от 2012 г. – намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса, обосновават необходимостта от съкращаване на срока за изразяване на предложения и становища.
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
05.01.2018
19.01.2018
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
В мотивите към предложеният проект за промяна липсва анализ на действащата до момента Наредба и причините за промяната, както и ясен и точен критерий за определянето на степента на нарушението и оттам размерът на отнеманите контролни точки за него.
Предложението за въвеждането на размер на контролни точки, различен за ПРАВОСПОСОБНИ водачи, което е удостоверено с издаването на на Свидетелство от МВР, от една страна е шизофренично, а от друга дискриминационно спрямо тях. В мотивите на наредбата не е ясно обяснено каква е разликата между водач със стаж от 5 години, който управлява автомобила си по два пъти в годината с тази с водач със стаж до две години, който управлява автомобила си ежедневно. Продължението на КАЗУСНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО, претворено в поредна промяна на наредба, свързана с безопасността на движението, не въвежда устойчивост на добра практика, а по-скоро показва безсилие и липса на мисъл.
Като пример мога да посоча отнемането на контролни точки за движение в противоположна посока по скоростен път или магистрала. Преди да влезе в тази противоположна посока, водачът ще наруши поне ДВА знака, които са разположени на пътното платно, за които също е предвидено отнемане на контролни точки. Контролният орган ще отнеме точки за тяхното нарушение или за шофирането в противоположна посока?
В мотивите към предложеният проект за промяна липсва анализ на действащата до момента Наредба и причините за промяната, както и ясен и точен критерий за определянето на степента на нарушението и оттам размерът на отнеманите контролни точки за него.
Предложението за въвеждането на размер на контролни точки, различен за ПРАВОСПОСОБНИ водачи, което е удостоверено с издаването на на Свидетелство от МВР, от една страна е шизофренично, а от друга дискриминационно спрямо тях. В мотивите на наредбата не е ясно обяснено каква е разликата между водач със стаж от 5 години, който управлява автомобила си по два пъти в годината с тази с водач със стаж до две години, който управлява автомобила си ежедневно. Продължението на КАЗУСНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО, претворено в поредна промяна на наредба, свързана с безопасността на движението, не въвежда устойчивост на добра практика, а по-скоро показва безсилие и липса на мисъл.
Като пример мога да посоча отнемането на контролни точки за движение в противоположна посока по скоростен път или магистрала. Преди да влезе в тази противоположна посока, водачът ще наруши поне ДВА знака, които са разположени на пътното платно, за които също е предвидено отнемане на контролни точки. Контролният орган ще отнеме точки за тяхното нарушение или за шофирането в противоположна посока?