В проекта на Наредба се предвиждат изменения и допълнения в Наредба № 3 от 2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания.
С Преходните и заключителните разпоредби се предлагат изменения и допълнения в Наредба № 5 от 2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания, в Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани и изменение в Наредба № 44 от 2006 г. за ветеринарномедицинските изисквания към животновъдните обекти.
Отговорна структура
дирекция „Директни плащания и идентификация на земеделски
парцели“
Email:
mfileva@mzh.government.bg
Министерство на земеделието, храните и горите
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Националния съюз на говедовъдите в България, след като се запозна с направените предложение за проект за промени в Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания, прави следните допълнения, които ви изпращаме с молба да бъдат взети в предвид при окончателното изготвяне на проекта.
Промяната в Чл. 27а. не позволява осъществяване на контрол върху реализацията на мляко. Също така се отнема възможността на земеделските стопани, които преработват мляко на ишлеме да докажат количество произведено сурово мляко. В следствие на изнесените доводи правим следното предложение:
Реализацията на количествата мляко по чл. 19, 19а, 23 и 24 се доказва със:
1. фактури, издадени от земеделския стопанин за доставки на първи изкупвачи на мляко, регистрирани в Регистър на първи изкупвачи на сурово краве, овче, козе и биволско мляко съгласно чл. 55д, ал. 4 от Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз- когато земеделският стопанин е търговец по смисъла на чл. 1 от Търговския закон;
2. документи с реквизитите по чл. 6, ал. 1 от Закона за счетоводството, издадени от първи изкупвачи на мляко, регистрирани в Регистър на първи изкупвачи на сурово краве, овче, козе и биволско мляко съгласно чл. 55д, ал. 4 от Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз - когато земеделските стопани са лица по чл. 9, ал. 2 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица;
3. фактури за реализирани доставки - когато земеделските стопани доставят на търговци в други държави - членки на Европейския съюз;
4. фактури и/или касови бележки за директни продажби на мляко и/или млечни продукти - когато земеделските стопани са регистрирани или вписани по Наредба № 26 от 2010 г. за специфичните изисквания за директни доставки на малки количества суровини и храни от животински произход(ДВ, бр. 84 от 2010 г.), наричана по-нататък "Наредба № 26 от 2010 г.";
5. фактури и/или фискални касови бележки, издадени от фискално устройство, за реализирани млечни продукти - когато земеделският стопанин е със затворен цикъл на производство и има регистрирано млекопреработвателно предприятие по чл. 12 от Закона за храните;
6. приемно-предавателни протоколи с реквизитите по чл. 6, ал. 1 от Закона за счетоводството за доставка на сурово мляко от земеделски стопани за преработка на ишлеме в млекопреработвателно предприятие регистрирано в регистъра на БАБХ за редовно работещите и извършващо дейност млекопреработка,приемно-предавателни протоколи за произведени млечни продукти от доставеното сурово мляко на ишлеме и фактури и/или фискални касови бележка, издадени от фискално устройство на земеделския стопанин (предал млякото )за реализирани млечни продукти получени(добити) от ишлемето.
7. фактури и/или касови бележки за директно продадено сурово мляко от земеделския стопанин на други земеделски стопани за изхранване на животните - когато земеделският стопанин е вписан като производител на мляко, предназначено за изхранване на животни в други стопанства в публичния списък на регистрираните земеделски стопани, които извършват дейности на ниво първично производство на фуражи и свързаните с това дейности, съгласно чл. 5, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 183/2005 на Европейския парламент и на Съвета от 12 януари 2005 г. за определяне на изискванията за хигиена на фуражите (ОВ L 35 от 8 февруари 2005 г.).
Председател на НСГБ: Димитър Зоров
Националния съюз на говедовъдите в България, след като се запозна с направените предложение за проект за промени в Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 3 от 2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания, прави следните допълнения, които ви изпращаме с молба да бъдат взети в предвид при окончателното изготвяне на проекта.
Промяната в Чл. 27а. не позволява осъществяване на контрол върху реализацията на мляко. Също така се отнема възможността на земеделските стопани, които преработват мляко на ишлеме да докажат количество произведено сурово мляко. В следствие на изнесените доводи правим следното предложение:
Реализацията на количествата мляко по чл. 19, 19а, 23 и 24 се доказва със:
1. фактури, издадени от земеделския стопанин за доставки на първи изкупвачи на мляко, регистрирани в Регистър на първи изкупвачи на сурово краве, овче, козе и биволско мляко съгласно чл. 55д, ал. 4 от Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз- когато земеделският стопанин е търговец по смисъла на чл. 1 от Търговския закон;
2. документи с реквизитите по чл. 6, ал. 1 от Закона за счетоводството, издадени от първи изкупвачи на мляко, регистрирани в Регистър на първи изкупвачи на сурово краве, овче, козе и биволско мляко съгласно чл. 55д, ал. 4 от Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз - когато земеделските стопани са лица по чл. 9, ал. 2 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица;
3. фактури за реализирани доставки - когато земеделските стопани доставят на търговци в други държави - членки на Европейския съюз;
4. фактури и/или касови бележки за директни продажби на мляко и/или млечни продукти - когато земеделските стопани са регистрирани или вписани по Наредба № 26 от 2010 г. за специфичните изисквания за директни доставки на малки количества суровини и храни от животински произход(ДВ, бр. 84 от 2010 г.), наричана по-нататък "Наредба № 26 от 2010 г.";
5. фактури и/или фискални касови бележки, издадени от фискално устройство, за реализирани млечни продукти - когато земеделският стопанин е със затворен цикъл на производство и има регистрирано млекопреработвателно предприятие по чл. 12 от Закона за храните;
6. приемно-предавателни протоколи с реквизитите по чл. 6, ал. 1 от Закона за счетоводството за доставка на сурово мляко от земеделски стопани за преработка на ишлеме в млекопреработвателно предприятие регистрирано в регистъра на БАБХ за редовно работещите и извършващо дейност млекопреработка,приемно-предавателни протоколи за произведени млечни продукти от доставеното сурово мляко на ишлеме и фактури и/или фискални касови бележка, издадени от фискално устройство на земеделския стопанин (предал млякото )за реализирани млечни продукти получени(добити) от ишлемето.
7. фактури и/или касови бележки за директно продадено сурово мляко от земеделския стопанин на други земеделски стопани за изхранване на животните - когато земеделският стопанин е вписан като производител на мляко, предназначено за изхранване на животни в други стопанства в публичния списък на регистрираните земеделски стопани, които извършват дейности на ниво първично производство на фуражи и свързаните с това дейности, съгласно чл. 5, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 183/2005 на Европейския парламент и на Съвета от 12 януари 2005 г. за определяне на изискванията за хигиена на фуражите (ОВ L 35 от 8 февруари 2005 г.).
Председател на НСГБ: Димитър Зоров
Здравейте,
Във връзка с общественото обсъждане на изменение и допълнение на Наредба 3 от 2015 година, имам следните коментери:
Затова моето предложение е да е възможно да се заявя схемата за обвързана подкрепа с избор на ставка. Така аз от едната фирма ще си заявя 250 дка на завишената ставка, но от другата фирма, ще си заявя първите 50 дка на високата ставка, а останалите 200 дка на по-ниската ставка. По този начин ще се третира еднакво ако цялото стопанство е в една фирма и ако стопанството се състои в две или повече фирми. Ще има равнопоставеност на кандидатите (физически и юридически лица) по схемата за обвързано подпомагане.Така няма да има предпоставки да се третира за изкуствено създадени условия наличието на две и повече юридически лица. По този начин няма да се ограничава и икономическото развитие , при наличието на възможност за закупуване на фирми с дългосрочни договори.
Това същото се отнася и за схемата за преразпределително плашане. Трябва да ми се даде възможност от втората или третата фирма да си заявя площите до 30 ха. Не всички площи, а само площите до 30 ха.
Здравейте,
Във връзка с общественото обсъждане на изменение и допълнение на Наредба 3 от 2015 година, имам следните коментери:
Затова моето предложение е да е възможно да се заявя схемата за обвързана подкрепа с избор на ставка. Така аз от едната фирма ще си заявя 250 дка на завишената ставка, но от другата фирма, ще си заявя първите 50 дка на високата ставка, а останалите 200 дка на по-ниската ставка. По този начин ще се третира еднакво ако цялото стопанство е в една фирма и ако стопанството се състои в две или повече фирми. Ще има равнопоставеност на кандидатите (физически и юридически лица) по схемата за обвързано подпомагане.Така няма да има предпоставки да се третира за изкуствено създадени условия наличието на две и повече юридически лица. По този начин няма да се ограничава и икономическото развитие , при наличието на възможност за закупуване на фирми с дългосрочни договори.
Това същото се отнася и за схемата за преразпределително плашане. Трябва да ми се даде възможност от втората или третата фирма да си заявя площите до 30 ха. Не всички площи, а само площите до 30 ха.
12.01.2018
11.02.2018
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Да се премахне: Ако не се пръска соя, няма да даде добив!
6. В Приложението „Заявление за подпомагане форма за физически лица и форма за ЕТ/Юридически лица” в раздел „Декларации” се създава т. 15:
„15. Декларирам, че съм запознат със забраната за използване на продукти за растителна защита съгласно чл. 45, параграф 10б от Делегиран регламент (ЕС) № 639/2014 на Комисията от 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1307/2013 на Европейския парламент и на Съвета за установяване на правила за директни плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в рамките на общата селскостопанска политика и за изменение на приложение X към същия регламент (обн. ОВ L 181/1 от 20.06.2014 г.). “.
Да се премахне: Ако не се пръска соя, няма да даде добив!
6. В Приложението „Заявление за подпомагане форма за физически лица и форма за ЕТ/Юридически лица” в раздел „Декларации” се създава т. 15:
„15. Декларирам, че съм запознат със забраната за използване на продукти за растителна защита съгласно чл. 45, параграф 10б от Делегиран регламент (ЕС) № 639/2014 на Комисията от 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1307/2013 на Европейския парламент и на Съвета за установяване на правила за директни плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в рамките на общата селскостопанска политика и за изменение на приложение X към същия регламент (обн. ОВ L 181/1 от 20.06.2014 г.). “.