Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изискванията за определяне на финансово-икономическите елементи на концесията

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

01.03.2018 г. 31.03.2018 г. Неактивна

Номер на консултация

3282-K

Област на политика

Държавна администрация

 

Представен е за обществено обсъждане проект на Наредба за изискванията за определяне на финансово-икономическите елементи. Наредбата следва да се приеме от Министерския съвет в изпълнение законовата делегация на чл. 35 от Закона за концесиите (Обн., ДВ, бр. 96 от 01.12.2017 г., доп., бр. 103 от 2017 г.), която е отчела необходимостта от по-подробна уредба на изискванията за определяне на финансово-икономическите елементи на концесията, както и на определени други въпроси, нуждаещи се от подзаконова детайлизация, посочени в закона, а именно относно: условията и реда за извършване от министъра на финансите на предварителна  оценка относно спазване на фискалните правила и ограничения по Закона за публичните финанси (ЗПФ) на проектите за държавни концесии с плащания от концедентите преди включването им в плана за действие за държавните концесии (чл. 39, ал. 2, т. 4 от ЗК); реда за изготвяне на плановете за действие за държавните концесии и на плановете за действие за общинските концесии (чл. 45, ал. 6 от ЗК); минималните изисквания към финансово-икономическите анализи на концесии с плащания от концедентите и редът за съгласуването им от министъра на финансите (чл. 57, ал. 4 от ЗК); обективен метод за изчисляване на прогнозната стойност на концесията за строителство и на концесията за услуги (чл. 29, ал. 1 от ЗК); методиката за определяне размера на възнаграждението на направените от икономическите оператори инвестиционни предложения за възлагане на концесии за строителство (чл. 56, ал. 5 от ЗК); изискванията относно отчетите на министерствата за събраните от тях приходи от концесии и направените от тях разходи (чл. 155, ал. 5 от ЗК).

Уредбата в изготвения проект на наредба е систематизирана в седем глави, първата от които е общи положения, а всяка от следващите е посветена на регламентиране на въпросите, за които ЗК препраща към наредбата.

За контакти:

Мариета Немска – директор на

дирекция „Икономическа и социална политика“ в администрацията на Министерския съвет.

Телефон: 02 940 2012

Факс: 02 988 2575

E-mail: M.Nemska@government.bg.

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Иван Иванов 21.03.2018 17:13
Много модели станаха и ще се объркаме.

В Закона за концесиите е предвиден само един финансово-икономически модел – този по чл. 88 като част от офертата. В тази наредба се въвеждат още нови два нови модела – финансово-икономически модел по чл. 3, ал. 2, който е различен от този по ЗК  и същият модел в чл. 25, който пък е наречен финансов модел.

Моделите по тази наредба, които се правят от държавата и общините да се нарекат „финансови модели“, та да се различават от финансово-икономическия модел на кандидатите. Така ще се знае, че държавата прави финансов модел, а кандидатите си правят свой финансово-икономически модел. Иначе някой чиновник може да иска от кандидатите да представят модел с дисконтова норма 4 на сто и да го отсвири защото поемал по-голям риск като предлага по-ниска норма на възвръщаемост. Лихвите в банките сега са такива, че и 4% са много.

Много модели станаха и ще се объркаме.

В Закона за концесиите е предвиден само един финансово-икономически модел – този по чл. 88 като част от офертата. В тази наредба се въвеждат още нови два нови модела – финансово-икономически модел по чл. 3, ал. 2, който е различен от този по ЗК  и същият модел в чл. 25, който пък е наречен финансов модел.

Моделите по тази наредба, които се правят от държавата и общините да се нарекат „финансови модели“, та да се различават от финансово-икономическия модел на кандидатите. Така ще се знае, че държавата прави финансов модел, а кандидатите си правят свой финансово-икономически модел. Иначе някой чиновник може да иска от кандидатите да представят модел с дисконтова норма 4 на сто и да го отсвири защото поемал по-голям риск като предлага по-ниска норма на възвръщаемост. Лихвите в банките сега са такива, че и 4% са много.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=2425529716471170697#editor/target=post;postID=6199301297226

От проекта личи формализъм, непрофесионализъм и защита на корупцията

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=2425529716471170697#editor/target=post;postID=6199301297226

От проекта личи формализъм, непрофесионализъм и защита на корупцията

Aleksandur Simeonov 07.03.2018 11:19
Яснота да има

Хубаво е да са ясни параметрите на концесиите и информацията да е достъпна.

Яснота да има

Хубаво е да са ясни параметрите на концесиите и информацията да е достъпна.

История

  • Начало на обществената консултация

    01.03.2018

  • Приключване на консултацията

    31.03.2018

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте