Министерски съвет Портал за обществени консултации

Прект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 8121з-919 от 2017 г. за размера на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи и размера на началните

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

30.11.2018 г. 14.12.2018 г. Неактивна

Номер на консултация

3871-K

Област на политика

Правосъдие и вътрешни работи

Тип консултация

---

С предлаганите промени се цели увеличаване на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от ЗМВР и лицата, работещи по трудово правоотношение, следствие на което и постигане на по-високи резултати при изпълнение на дейностите на МВР и стимулиране продължителността на работа във ведомството.

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Пропусната длъжност

Проектът на наредба е добър. Прави ми впечатление, че в Матрицата за лица, работещи по трудово правоотношение липсва длъжността "началник отдел", при положение, че има "директор", "заместник директор", "началник сектор", дори "началник група, т.е. всички възможни ръководни длъжности. По закон администрацията е структурирана в дирекции и отдели. Затова си мисля, че става въпрос за технически пропуск.

Пропусната длъжност

Проектът на наредба е добър. Прави ми впечатление, че в Матрицата за лица, работещи по трудово правоотношение липсва длъжността "началник отдел", при положение, че има "директор", "заместник директор", "началник сектор", дори "началник група, т.е. всички възможни ръководни длъжности. По закон администрацията е структурирана в дирекции и отдели. Затова си мисля, че става въпрос за технически пропуск.

От името на голяма група служители

Чудесен проект на наредбата. Напълно справедливо и обективно разпределяне на средствата. Точно както беше обещано! 

От името на голяма група служители

Чудесен проект на наредбата. Напълно справедливо и обективно разпределяне на средствата. Точно както беше обещано! 

ПОДС OBEDINENIE 07.12.2018 11:36
Предложения по НЗСДА

Предложеният за обсъждане проект на НЗСДА значително е подобрил документа, особено в частта на „матрицата“ на заплатите и максималните проценти за увеличение н ОМЗ.

Възразявам по текста на чл.14, ал. 2, т. 2. Това уеднаквяване на увеличенията ще включи със сериозна тежест размерът на получаваната заплата в определяне на размера на увеличението й. Въпреки създадените възможности за еднократно намаляване на драстичните разлики в ОМЗ на служители на еднакви длъжности, те няма да могат да се заличат, а с  еднаквите увеличения при еднакви оценки ще продължат да се задълбочават.

Предлагам в § 4 от ПЗР на наредбата да се добави текст , който да разпореди назначените служители по реда на ПМС № 66 от 1996 г. да се назначават по реда на чл.107 а от КТ, като техните заплати да се определят по реда на НЗСДА. в противен случай със заплата от 560 ведно с допълнителните възнаграждения за клас тези служители ще имат по-високи заплати от много експерти в основня щат на администрацията.

 

 

Предложения по НЗСДА

Предложеният за обсъждане проект на НЗСДА значително е подобрил документа, особено в частта на „матрицата“ на заплатите и максималните проценти за увеличение н ОМЗ.

Възразявам по текста на чл.14, ал. 2, т. 2. Това уеднаквяване на увеличенията ще включи със сериозна тежест размерът на получаваната заплата в определяне на размера на увеличението й. Въпреки създадените възможности за еднократно намаляване на драстичните разлики в ОМЗ на служители на еднакви длъжности, те няма да могат да се заличат, а с  еднаквите увеличения при еднакви оценки ще продължат да се задълбочават.

Предлагам в § 4 от ПЗР на наредбата да се добави текст , който да разпореди назначените служители по реда на ПМС № 66 от 1996 г. да се назначават по реда на чл.107 а от КТ, като техните заплати да се определят по реда на НЗСДА. в противен случай със заплата от 560 ведно с допълнителните възнаграждения за клас тези служители ще имат по-високи заплати от много експерти в основня щат на администрацията.

 

 

Ivo Ivanov 05.12.2018 17:09
Главен разследващ

Защо все още съществува "главен разследващ полицай" при положение, че вече навсякъде има началник сектор Разследване, и същият ще взема заплата равна на началник сектор, без да има никакви отговорности, и по-голяма заплата от началниците на районни управления

Главен разследващ

Защо все още съществува "главен разследващ полицай" при положение, че вече навсякъде има началник сектор Разследване, и същият ще взема заплата равна на началник сектор, без да има никакви отговорности, и по-голяма заплата от началниците на районни управления

Обективно най правилното разпределение

Обективно погледнато най- справедливото и правилно решение. Необходимо е запазването на и без това намалената разлика в заплащането на различните позиции. Разбирам, че някои колеги искат да вземат повече пари от директора си или с разлика 50лв, но просто не е нормално.

Обективно най правилното разпределение

Обективно погледнато най- справедливото и правилно решение. Необходимо е запазването на и без това намалената разлика в заплащането на различните позиции. Разбирам, че някои колеги искат да вземат повече пари от директора си или с разлика 50лв, но просто не е нормално.

Нека увеличението да е с еднаква сума за всички.

Защо не увеличихте на всички, освен т.н. преобразуваните, заплатите с еднаква сума? Сега разликата между служителите със средно образование и тези с висше, ще стане още по-голяма.

 

Нека увеличението да е с еднаква сума за всички.

Защо не увеличихте на всички, освен т.н. преобразуваните, заплатите с еднаква сума? Сега разликата между служителите със средно образование и тези с висше, ще стане още по-голяма.

 

История

  • Начало на обществената консултация

    30.11.2018

  • Приключване на консултацията

    14.12.2018

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте