Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 4 от 2015 г. за прилагане на мярка 11 „Биологично земеделие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г.

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

18.01.2019 г. 17.02.2019 г. Неактивна

Номер на консултация

3975-K

Област на политика

Земеделие и селски райони

С предлаганите изменения и допълнения се цели да се уеднакви нормативната уредба на национално ниво, като се съобразят промените, настъпили в правото на Европейския съюз и в националното законодателство, и да се създаде по-голяма яснота относно прилагането на мярка 11 „Биологично земеделие“. 

Отговорна структура:

дирекция „Развитие на селските райони“, МЗХГ

Email:

MHadzhiyska@mzh.government.bg

 

Отговорна институция

Министерство на земеделието, храните и горите
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Становище на СДРУЖЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БИОПРОДУКТИ

Не успяхме да публикуваме в целия текст - изпратили сме на обявената електронна поща Молба за удължаване срока за обществено обсъждане с мотиви.

 

Становище на СДРУЖЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БИОПРОДУКТИ

Не успяхме да публикуваме в целия текст - изпратили сме на обявената електронна поща Молба за удължаване срока за обществено обсъждане с мотиви.

 

Не сме съгласни с изменение на чл. 33(1) т.3

Не сме съгласни с

§ 7. В чл. 33 се правят следните изменения:

б) точка 3 се изменя така:

„3. документите по т. 2 удостоверяват състоянието на парцелите и произведената продукция от земеделската култура, формираща размера на подпомагане, в годината на издаването им и се предоставят за всеки от подпомаганите парцели, за които е поет ангажимент, преминали периода на преход към биологично производство по чл. 11, ал. 4;“.

Това изменение противоречи на чл.29 (1) от Регламент 834/2007: "1. Надзорните и контролните органи, посочени в член 27, параграф 4, предоставят писмени доказателства на всеки

оператор, който е обект на техния контрол и който отговаря на изискванията по настоящия регламент в областта на своята дейност. Писмените доказателства позволяват поне идентифи-

кацията на оператора и вида или гамата от продукти, както и периода на валидност."

Противоречи и на член 68, параграф 1 от Регламент 889/2008 и Приложение XII към него, защото в Приложение XII няма определено място за отбелязване на парцели.

Възниква противоречие и с чл. 48 (3), т.5 5. от Наредба 5/2018 МЗХГ- идентификация на парцелите по КВС или кадастрална карта, а не по ИСАК.

В чл. 48 (9) от Наредба 5/2018 МЗХГ "Контролиращото лице издава документ по смисъла на чл. 29, параграф 1 от Регламент (EО) № 834/2007 на оператор, съответно подизпълнител, с който има сключен договор за контрол и сертификация. Документът трябва да отговаря на посочените изисквания в приложения XII и XIIа от Регламент (ЕО) № 889/2008, както и да съдържа количество произведена продукция."- никъде няма изискване за опис на парцели

 

Не сме съгласни с изменение на чл. 33(1) т.3

Не сме съгласни с

§ 7. В чл. 33 се правят следните изменения:

б) точка 3 се изменя така:

„3. документите по т. 2 удостоверяват състоянието на парцелите и произведената продукция от земеделската култура, формираща размера на подпомагане, в годината на издаването им и се предоставят за всеки от подпомаганите парцели, за които е поет ангажимент, преминали периода на преход към биологично производство по чл. 11, ал. 4;“.

Това изменение противоречи на чл.29 (1) от Регламент 834/2007: "1. Надзорните и контролните органи, посочени в член 27, параграф 4, предоставят писмени доказателства на всеки

оператор, който е обект на техния контрол и който отговаря на изискванията по настоящия регламент в областта на своята дейност. Писмените доказателства позволяват поне идентифи-

кацията на оператора и вида или гамата от продукти, както и периода на валидност."

Противоречи и на член 68, параграф 1 от Регламент 889/2008 и Приложение XII към него, защото в Приложение XII няма определено място за отбелязване на парцели.

Възниква противоречие и с чл. 48 (3), т.5 5. от Наредба 5/2018 МЗХГ- идентификация на парцелите по КВС или кадастрална карта, а не по ИСАК.

В чл. 48 (9) от Наредба 5/2018 МЗХГ "Контролиращото лице издава документ по смисъла на чл. 29, параграф 1 от Регламент (EО) № 834/2007 на оператор, съответно подизпълнител, с който има сключен договор за контрол и сертификация. Документът трябва да отговаря на посочените изисквания в приложения XII и XIIа от Регламент (ЕО) № 889/2008, както и да съдържа количество произведена продукция."- никъде няма изискване за опис на парцели

 

История

  • Начало на обществената консултация

    18.01.2019

  • Приключване на консултацията

    17.02.2019

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте