Проектът цели подобряване на административното обслужване и намаляване на административната тежест при предоставянето на услуги по издаване и получаване на български лични документи в страната и чужбина. Налице са затруднения за голяма част от българските граждани, пребиваващи в чужбина, произтичащи от необходимостта от повторно лично явяване в дипломатическите и консулските представителства на Република България в чужбина (или на упълномощено от тях лице) за получаване на нов документ за самоличност. Предлаганите изменения и допълнения въвеждат възможност български личен документ да бъде получен извън страната лично чрез използване на лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга. Това ще облекчи българските граждани в чужбина, особено живеещите в населени места, отдалечени от дипломатическите и консулските представителства на Република България в чужбина. Услугата се въвежда като възможност, с оглед на спецификите на съответната държава на акредитация.
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
19.03.2019
19.04.2019
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
- Ако се въвежда изключение от чл. 18а, ал. 1, т.2, то няма причина това изключение да не се разшири до всички български граждани и изискването за КЕП/eID да отпадне при заявяване на издаване на лични документи. Аналогично за чл. 18а, ал. 2
- изискването за биометрични данни при електронно заявяване следва да отпадне, когато става дума за докмент тип "лична карта", тъй като за нея те не се изискват.
- Ако се въвежда изключение от чл. 18а, ал. 1, т.2, то няма причина това изключение да не се разшири до всички български граждани и изискването за КЕП/eID да отпадне при заявяване на издаване на лични документи. Аналогично за чл. 18а, ал. 2
- изискването за биометрични данни при електронно заявяване следва да отпадне, когато става дума за докмент тип "лична карта", тъй като за нея те не се изискват.