Със Закона за изменение на Закона за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, приет от 44-то Народно събрание на 10 октомври 2018 г. областните администрации са оправомощени да издават удостоверението по чл. 3, ал. 1 от Конвенцията за документи, издавани от кметовете и общинските администрации, замествайки Министерството на външните работи при предоставянето на услугата, считано от 1 януари 2019 г. Всяка областна администрация издава апостили за документи на всички кметове и общински администрации, което не би било възможно без централен регистър на спесимените. Промените на Закона за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове налагат създаването на нова организация за изпълнението на дейностите, както на централно, така и на областно ниво. Изпълнението на дейностите в част от областните администрации налага осигуряване на допълнителна численост в най-натоварените от тях, вкл. и за сметка на намаляване на числеността на Министерството на външните работи.
Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
25.03.2019
24.04.2019
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет