Министерски съвет Портал за обществени консултации

Закон за изменение и допълнение на закона за запасите от нефт и нефтопродукти

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

29.03.2019 г. 27.04.2019 г. Неактивна

Номер на консултация

4191-K

Закон за изменение и допълнение на Закона за запасите от нефт и нефтопродукти

Отговорна институция

Държавна агенция "Държавен резерв и военновременни запаси"
Адрес: София, ул. Московска №3
Електронна поща: rezerv@statereserve.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Пакет основни документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

90 Дневни запаси битум

Уважаеми колеги ,

В законопроекта / чл.12 ,(11) /се предвижда допълване на списъка с продукти за които да следва се пазят задължителни 90 дневни запаси . Между тях попада и пътният битум, който на практика представлява строителен материал , а не енергиен продукт .

Предвидено е Задължителните запаси за битум  да бъдат съхранявани под формата на котелно или дизелово гориво – два продукта , които по никакъв начин не представляват алтернатива на битума за пътното стоителство .

На практика складове по ЗЗНН за котелно гориво с обем отговарящ  на вноса на битум не съществуват в България , а и самото съхранение на такова гориво е под скъпоструващ температурен режим.  От друга страна - съхранението на подобен обем резерв под формата на дизелово гориво ще бъде три пъти по-скъпо в предвид разликата в цената му.

Като цяло следва да се има впредвид ,че над 50% от потреблението на пътен битум в България се осигурява от внос и вътрешнообщностни доставки  / а през 2017 беше 100 % / и всякакви пречки пред  вноса на този продукт на практика биха затруднили изграждането на всички национални и общински инфраструктурни проекти .

Не на последно място – една проста проверка, която направихме  в Агенцията отговаряща за съхранението на 90 дневни запаси в Германия / най-големият потребител на битум в ЕС /, показа ,че битума НЕ Е включен в обхвата на задължителни запаси на територията на тази държава . Това означава ,че никаква Европейска регулация не вменява подобни задължения и у нас .

В тази връзка ,считам ,че битума да бъде изключен от обхвата на ЗАКОНА  ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ЗАПАСИТЕ ОТ НЕФТ И НЕФТОПРОДУКТИ.

Прилагам отоговора Агенцията отговаряща за съхранението на 90 дневни запаси в Германия - Erdölbevorratungsverband (EBV) :

Dear Stefan,

as I mentioned yesterday, the German law for petroleum stockpiling of petroleum just concerns crude oil and the products for transportation and heating fuels. It does not stipulate the storage of bitumen.

Best regards



on behalfMail-Logo-Eng

 

Dr. Edo Becker

Assistant Manager Qualities 

Jungfernstieg 38 

20354 Hamburg 



Phone: +49 (0) 40 350012-55

Mobile: +49 151 20928339

Fax:     +49 (0)40 350012-174

edo.becker@ebv-oil.org

www.ebv-oil.org

С Уважение 

Стефан Джамбазов

90 Дневни запаси битум

Уважаеми колеги ,

В законопроекта / чл.12 ,(11) /се предвижда допълване на списъка с продукти за които да следва се пазят задължителни 90 дневни запаси . Между тях попада и пътният битум, който на практика представлява строителен материал , а не енергиен продукт .

Предвидено е Задължителните запаси за битум  да бъдат съхранявани под формата на котелно или дизелово гориво – два продукта , които по никакъв начин не представляват алтернатива на битума за пътното стоителство .

На практика складове по ЗЗНН за котелно гориво с обем отговарящ  на вноса на битум не съществуват в България , а и самото съхранение на такова гориво е под скъпоструващ температурен режим.  От друга страна - съхранението на подобен обем резерв под формата на дизелово гориво ще бъде три пъти по-скъпо в предвид разликата в цената му.

Като цяло следва да се има впредвид ,че над 50% от потреблението на пътен битум в България се осигурява от внос и вътрешнообщностни доставки  / а през 2017 беше 100 % / и всякакви пречки пред  вноса на този продукт на практика биха затруднили изграждането на всички национални и общински инфраструктурни проекти .

Не на последно място – една проста проверка, която направихме  в Агенцията отговаряща за съхранението на 90 дневни запаси в Германия / най-големият потребител на битум в ЕС /, показа ,че битума НЕ Е включен в обхвата на задължителни запаси на територията на тази държава . Това означава ,че никаква Европейска регулация не вменява подобни задължения и у нас .

В тази връзка ,считам ,че битума да бъде изключен от обхвата на ЗАКОНА  ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ЗАПАСИТЕ ОТ НЕФТ И НЕФТОПРОДУКТИ.

Прилагам отоговора Агенцията отговаряща за съхранението на 90 дневни запаси в Германия - Erdölbevorratungsverband (EBV) :

Dear Stefan,

as I mentioned yesterday, the German law for petroleum stockpiling of petroleum just concerns crude oil and the products for transportation and heating fuels. It does not stipulate the storage of bitumen.

Best regards



on behalfMail-Logo-Eng

 

Dr. Edo Becker

Assistant Manager Qualities 

Jungfernstieg 38 

20354 Hamburg 



Phone: +49 (0) 40 350012-55

Mobile: +49 151 20928339

Fax:     +49 (0)40 350012-174

edo.becker@ebv-oil.org

www.ebv-oil.org

С Уважение 

Стефан Джамбазов

RIA 01.04.2019 11:56
Липсва оценка на въздействието

Към предложения за обществена консултация Закон за изменение и допълнение на Закона за запасите от нефт и нефтопродукти са приложени само мотивите към него, но не и предварителна оценка на въздействието.

На основание чл. 18а във вр. с чл. 20, ал. 2 от Закона за нормативните актове е следвало да бъде извършена частична предварителна оценка на въздействието. Тя трябва да бъде качена за обществена консултация заедно със законопроекта за срок, не по-кратък от 30 дни (чл. 26, ал. 3 и 4 от Закона за нормативните актове).

Център за оценка на въздействието на законодателството

Липсва оценка на въздействието

Към предложения за обществена консултация Закон за изменение и допълнение на Закона за запасите от нефт и нефтопродукти са приложени само мотивите към него, но не и предварителна оценка на въздействието.

На основание чл. 18а във вр. с чл. 20, ал. 2 от Закона за нормативните актове е следвало да бъде извършена частична предварителна оценка на въздействието. Тя трябва да бъде качена за обществена консултация заедно със законопроекта за срок, не по-кратък от 30 дни (чл. 26, ал. 3 и 4 от Закона за нормативните актове).

Център за оценка на въздействието на законодателството

История

  • Начало на обществената консултация

    29.03.2019

  • Приключване на консултацията

    27.04.2019

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте