Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба №1 от 14.03.2017 г. за регулиране на цените на електрическата енергия

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

29.05.2019 г. 12.06.2019 г. Неактивна

Номер на консултация

4339-K

Област на политика

Енергетика

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба №1 от 14.03.2017 г. за регулиране на цените на електрическата енергия

 

Отговорна институция

Комисия за енергийно и водно регулиране
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков № 8-10
Електронна поща: dker@dker.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Отпадане на чл. 21 от Наредба 1 НРЦЕЕ

Отпададене на чл. 21, във връзка с предстоящото отпадане на §18 от ПЗР на ЗИД на ЗЕ, поради неприложимост и нарушение на чл. 6 новата директива 2018/2001, която вече е в сила. 

чл.21 от Наредба 1 НРЦЕЕ нарушава директивата.

Отпадане на чл. 21 от Наредба 1 НРЦЕЕ

Отпададене на чл. 21, във връзка с предстоящото отпадане на §18 от ПЗР на ЗИД на ЗЕ, поради неприложимост и нарушение на чл. 6 новата директива 2018/2001, която вече е в сила. 

чл.21 от Наредба 1 НРЦЕЕ нарушава директивата.

Помощ за фалиращите малки ВЕИ

нов член - За производители от ВЕИ, собственици на мало мащабни инсталации до 500 кW.p. отпада задължението за заплащане на разходи по: такса достъп, балансиране на енергийната система на енергийната система и по Фонд СЕС. `

 

Основание: въвеждане на мерките за помощ на малки ВЕИ съгласно чл.42. т.9 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014г. В член 43 от регламента е записано, че държавите членки имат право да освободят ВЕИ производители до 500kw с изключение на производителите от вятърна енергия от задължения като такса достъп, балансиране и плащания по фонд СЕС като оперативна помощ. Нещо повече, съгласно 43(1) от същия регламент такава помощ е съвместима с член 107 и 108 ДФЕС, тоест не се налага нова нотификация до ЕК.

Помощ за фалиращите малки ВЕИ

нов член - За производители от ВЕИ, собственици на мало мащабни инсталации до 500 кW.p. отпада задължението за заплащане на разходи по: такса достъп, балансиране на енергийната система на енергийната система и по Фонд СЕС. `

 

Основание: въвеждане на мерките за помощ на малки ВЕИ съгласно чл.42. т.9 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014г. В член 43 от регламента е записано, че държавите членки имат право да освободят ВЕИ производители до 500kw с изключение на производителите от вятърна енергия от задължения като такса достъп, балансиране и плащания по фонд СЕС като оперативна помощ. Нещо повече, съгласно 43(1) от същия регламент такава помощ е съвместима с член 107 и 108 ДФЕС, тоест не се налага нова нотификация до ЕК.

Антон Желев 02.06.2019 12:50
Предложение за определяне цена за достъп.

Предлагам такса достъп на производителите на електроенергия от ВЕИ да бъде разпределена в три подгрупи. Присъединени на НН, СрН и ВН. Дълбоко не справедливо е производителите по Чл.24 т.1 да плащат такса достъп на ЕСО след като произведената от тях електроенергия се употребява на място и в непосредствена близост до потребителите. Не справедливо е централи писъединени на страна ВН ( над 5 MW) да заплащат една и съща цена за достъп с централи присъединени на НН.

Поздрави,

Антон желев, Член на УС на Българска соларна асоциация.

Предложение за определяне цена за достъп.

Предлагам такса достъп на производителите на електроенергия от ВЕИ да бъде разпределена в три подгрупи. Присъединени на НН, СрН и ВН. Дълбоко не справедливо е производителите по Чл.24 т.1 да плащат такса достъп на ЕСО след като произведената от тях електроенергия се употребява на място и в непосредствена близост до потребителите. Не справедливо е централи писъединени на страна ВН ( над 5 MW) да заплащат една и съща цена за достъп с централи присъединени на НН.

Поздрави,

Антон желев, Член на УС на Българска соларна асоциация.

Антон Желев 02.06.2019 12:50
Предложение за определяне цена за достъп.

Предлагам такса достъп на производителите на електроенергия от ВЕИ да бъде разпределена в три подгрупи. Присъединени на НН, СрН и ВН. Дълбоко не справедливо е производителите по Чл.24 т.1 да плащат такса достъп на ЕСО след като произведената от тях електроенергия се употребява на място и в непосредствена близост до потребителите. Не справедливо е централи писъединени на страна ВН ( над 5 MW) да заплащат една и съща цена за достъп с централи присъединени на НН.

Поздрави,

Антон желев, Член на УС на Българска соларна асоциация.

Предложение за определяне цена за достъп.

Предлагам такса достъп на производителите на електроенергия от ВЕИ да бъде разпределена в три подгрупи. Присъединени на НН, СрН и ВН. Дълбоко не справедливо е производителите по Чл.24 т.1 да плащат такса достъп на ЕСО след като произведената от тях електроенергия се употребява на място и в непосредствена близост до потребителите. Не справедливо е централи писъединени на страна ВН ( над 5 MW) да заплащат една и съща цена за достъп с централи присъединени на НН.

Поздрави,

Антон желев, Член на УС на Българска соларна асоциация.

История

  • Начало на обществената консултация

    29.05.2019

  • Приключване на консултацията

    12.06.2019

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте