Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

06.06.2019 г. 08.07.2019 г. Неактивна

Номер на консултация

4358-K

Област на политика

Земеделие и селски райони

 

 

Целта на проекта на Наредба е насочена към определяне на условията и реда за вписване и отписване на кораби в регистъра на риболовните кораби, както и тези за разпределяне на свободен риболовен капацитет в морския флот, освободен вследствие на:

- служебно отписване на риболовни кораби от Регистъра на риболовните кораби, воден от Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури по реда на чл. 18в, ал. 3 от Закона за рибарството и аквакултурите;

- отписване на риболовни кораби от Регистъра на корабите, воден от Изпълнителна агенция „Морска администрация“ по чл. 22, ал. 1, т. 1, т. 3 и ал. 2 от Наредба № 1 от 2003 г. за вписване в Регистъра на корабите;

- изтичане на срока на валидност на удостоверения за свободен капацитет.

 

 

 Отговорна структура:

 Дирекция „Обща политика в областта на хидромелиорациите и

 рибарството“, Министерство на земеделието, храните и горите  

 Електронни адреси:

 MIVelinova@mzh.government.bg и AEncheva@mzh.government.bg

 

Отговорна институция

Министерство на земеделието, храните и горите
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Коментари по Проект на Наредба за условията и реда за управление на риболовния флот на РБ

ДО 

Г-ЖА ДЕСИСЛАВА ТАНЕВА

МИНИСТЪР

МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ХРАНИТЕ

 

 

08 юли 2019 г.

 

Относно: коментари по Проект на Наредба за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България

 

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО МИНИСТЪР,

 

Във връзка с текущи обществени консултации на проект на Наредба за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България, предлагаме на Вашето внимание следните коментари:

  • В предложения текст отсъства равнопоставеност между собствениците на капацитет към момента на влизане в сила на Наредбата и бъдещите собственици, придобили правото си по силата на чл. 41, ал 1 и чл. 42, ал .1, като текущите собственици на капацитет са в по-изгодна позиция, тъй като могат свободно да търгуват с притежавания от тях капацитет.
  • Предвид определения срок за провеждане на процедури по чл. 41, ал. 2, предлагаме да бъдат променени следните срокове: в чл. 18, ал. 3 – от 18 на 24 месеца и в чл. 22, ал. 3 – от 12 на 18 месеца.
  • В проекта на Доклад към проекта на Наредбата не са мотивирани определените в ал. 1 на чл. 45 и ал. 1 на чл. 46 години на устойчивост. Не става ясно каква е логиката и  механизмът, който е използван за изчисляване на тези срокове и тяхното разграничаване.
  • В проекта на Доклад към проекта на Наредбата не са мотивирани изискванията  по чл. 45, ал.1, т.2 и чл. 46, ал. 1, т. 2
  • В проекта на Наредба не е записано ясно какви права имат собствениците на капацитет, придобит по реда на чл. 41, ал. 1 и/или чл. 42, ал. 1 след изтичане съответно на пет и три години от придобиването.
  • В чл. 44, ал. 5 е записано: „(5) Не се допуска предоставяне на свободен риболовен капацитет за увеличаване на капацитета на риболовен кораб в размер по-голям от 20 на сто от вписания в регистъра на риболовните кораби риболовен капацитет към датата на издаване на заповедта за откриване на процедурата.“ От текста не става ясно дали се има предвид партидата на един определен риболовен кораб или се отнася за вписвания по партидата на собственика на риболовния кораб, за който се търси увеличаване на капацитета.
  • В чл. 41 критерият „годината на построяване на риболовния кораб“ е включен както в ал. 5, така и в ал. 6. Предлагаме да бъде включен този критерий само в една от двете категории – критерии за допустимост или критерий за оценка. 
  • Не е достатъчно изяснен критерия от чл. 41, ал. 6, т.3 – „критерий за насърчаване на заетостта на младите хора“. В какво се изразява постигането на този критерий? 
  • Предлагаме в чл. 41, ал. 6 да бъде допустимо при разработване на процедурата да бъдат включени и други критерии за оценка като: опит на собственика, регистриран оборот от дейността за последните три години, в частност при чл. 46 – активност на море годишно на риболовния кораб, за който се търси увеличаване на капацитета и др.?
  • Срокът по чл. 41, ал. 4, т. 3 да бъде променен от един на два месеца.
  • Предлагаме в чл. 41, ал. 3 да се впише, че процедурата се обявява на поне още една електронна страница, напр. на МЗХ.

Разчитаме, че така изложените препоръки и коментари ще бъдат взети под внимание при изготвяне на окончателния текст на Наредбата за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България.

 

С УВАЖЕНИЕ,

ЕЛЕНА КИРИЛОВА

 

 

Коментари по Проект на Наредба за условията и реда за управление на риболовния флот на РБ

ДО 

Г-ЖА ДЕСИСЛАВА ТАНЕВА

МИНИСТЪР

МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ХРАНИТЕ

 

 

08 юли 2019 г.

 

Относно: коментари по Проект на Наредба за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България

 

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО МИНИСТЪР,

 

Във връзка с текущи обществени консултации на проект на Наредба за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България, предлагаме на Вашето внимание следните коментари:

  • В предложения текст отсъства равнопоставеност между собствениците на капацитет към момента на влизане в сила на Наредбата и бъдещите собственици, придобили правото си по силата на чл. 41, ал 1 и чл. 42, ал .1, като текущите собственици на капацитет са в по-изгодна позиция, тъй като могат свободно да търгуват с притежавания от тях капацитет.
  • Предвид определения срок за провеждане на процедури по чл. 41, ал. 2, предлагаме да бъдат променени следните срокове: в чл. 18, ал. 3 – от 18 на 24 месеца и в чл. 22, ал. 3 – от 12 на 18 месеца.
  • В проекта на Доклад към проекта на Наредбата не са мотивирани определените в ал. 1 на чл. 45 и ал. 1 на чл. 46 години на устойчивост. Не става ясно каква е логиката и  механизмът, който е използван за изчисляване на тези срокове и тяхното разграничаване.
  • В проекта на Доклад към проекта на Наредбата не са мотивирани изискванията  по чл. 45, ал.1, т.2 и чл. 46, ал. 1, т. 2
  • В проекта на Наредба не е записано ясно какви права имат собствениците на капацитет, придобит по реда на чл. 41, ал. 1 и/или чл. 42, ал. 1 след изтичане съответно на пет и три години от придобиването.
  • В чл. 44, ал. 5 е записано: „(5) Не се допуска предоставяне на свободен риболовен капацитет за увеличаване на капацитета на риболовен кораб в размер по-голям от 20 на сто от вписания в регистъра на риболовните кораби риболовен капацитет към датата на издаване на заповедта за откриване на процедурата.“ От текста не става ясно дали се има предвид партидата на един определен риболовен кораб или се отнася за вписвания по партидата на собственика на риболовния кораб, за който се търси увеличаване на капацитета.
  • В чл. 41 критерият „годината на построяване на риболовния кораб“ е включен както в ал. 5, така и в ал. 6. Предлагаме да бъде включен този критерий само в една от двете категории – критерии за допустимост или критерий за оценка. 
  • Не е достатъчно изяснен критерия от чл. 41, ал. 6, т.3 – „критерий за насърчаване на заетостта на младите хора“. В какво се изразява постигането на този критерий? 
  • Предлагаме в чл. 41, ал. 6 да бъде допустимо при разработване на процедурата да бъдат включени и други критерии за оценка като: опит на собственика, регистриран оборот от дейността за последните три години, в частност при чл. 46 – активност на море годишно на риболовния кораб, за който се търси увеличаване на капацитета и др.?
  • Срокът по чл. 41, ал. 4, т. 3 да бъде променен от един на два месеца.
  • Предлагаме в чл. 41, ал. 3 да се впише, че процедурата се обявява на поне още една електронна страница, напр. на МЗХ.

Разчитаме, че така изложените препоръки и коментари ще бъдат взети под внимание при изготвяне на окончателния текст на Наредбата за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България.

 

С УВАЖЕНИЕ,

ЕЛЕНА КИРИЛОВА

 

 

История

  • Начало на обществената консултация

    06.06.2019

  • Приключване на консултацията

    08.07.2019

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте