Министерски съвет Портал за обществени консултации

Наредба за изискванията към единната среда за обмен на електронни документи (ЕСОД)

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

23.06.2008 г. 30.07.2008 г. Неактивна

Номер на консултация

44-K

Тип консултация

---

Наредбата за изискванията към единната среда за обмен на електронни документи (ЕСОД) е изготвена на основание на чл. 41, ал. 2 от Закона за електронното управление (ЗЕУ), (обн., ДВ, бр. 46 от 2007 г.). по съвместно предложение на министъра на държавната администрация и административната реформа и председателя на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения. С наредба се уреждат изискванията към изграждането, функционирането и експлоатацията на единната среда за обмен на електронни документи (ЕСОД). Тя е в съответствие с изискванията на:

  • Българската национална рамка за оперативна съвместимост на информационните системи в изпълнителната власт, приета с Решение на Министерския съвет № 482 от 28.06.2006 г.;
  • Решение на Европейската рамка за оперативна съвместимост; 
  • Комюнике СОМ (2006) 45 от 16 февруари 2006 г. на Европейската комисия - „Оперативна съвместимост на пан-Европейските услуги на Електронното правителство”; 
  • Комюнике СОМ (2006) 251 на Европейската комисия - „Стратегия за сигурно информационно общество – диалог, партньорство и разширение на възможностите”, както и други европейски и международни препоръки, стандарти и добри практики. С предлагания проект на наредба се уреждат: 
  • общите изискванията към изграждането, функционирането и експлоатацията на единната среда за обмен на електронни документи; 
  • пренос на документи през ЕСОД; 
  • идентификация на участниците в обмена през ЕСОД; 
  • сигурност на обмена през ЕСОД; 
  • контрол на електронните документи пренасяни през единната среда за обмен на електронни документи; 
  • база от данни с участниците в ЕСОД; 
  • регистрация на обмена през ЕСОД

Финансовите и други средства, необходими за прилагането на Закона за електронното управление, както и произтичащите от закона наредби, са строго специфични за всяка администрация и зависят от степента на съответствие на съществуващите информационни системи на изискванията, постановени в тях. Очакваните резултати от прилагането на Закона за електронното управление, както и на произтичащите от него наредби, са свързани както с повишаване ефективността на работа на административните органи, така и с подобряване качеството на предоставяните на гражданите и фирмите електронни административни услуги.

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Пакет основни документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари

История

  • Начало на обществената консултация

    23.06.2008

  • Приключване на консултацията

    30.07.2008

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте