Предложенията за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове (ЗАДС) са направени във връзка с необходимостта от създаване на нова нормативна уредба, която да доведе до възможност за оптимизиране на осъществявания контрол от органите на Агенция „Митници“ по отношение на акцизните стоки в данъчните складове, както и в обектите на освободени от акциз крайни потребители (ОАКП).
Отговорна дирекция:"Данъчна политика"E-mail:taxpolicy@minfin.bg
Министерство на финансите
Адрес: София, ул. Г. С. Раковски № 102
Електронна поща: feedback@minfin.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Становищете на Националната лозаро-винарска камара по законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове е публикуван на следния линк:
Становищете на Националната лозаро-винарска камара по законопроект за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове е публикуван на следния линк:
Националната организация на митническите агенти (НОМА) и Национално сдружение на българските спедитори (НСБС) изразяват общо становище относно Проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, публикуван на сайта за Обществени консултации към Министерски съвет.
Пълния текст на становището може да видите на следния линк: http://www.noma.bg/?p=1199
Националната организация на митническите агенти (НОМА) и Национално сдружение на българските спедитори (НСБС) изразяват общо становище относно Проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, публикуван на сайта за Обществени консултации към Министерски съвет.
Пълния текст на становището може да видите на следния линк: http://www.noma.bg/?p=1199
Уважаеми дами и господа,
Във връзка с публикувания на www.strategy.bg на 12.07.2019 Проект на ЗИД на ЗАДС, бихме искали да обърнем внимание и да предложим да се отчете спецификата на лицензираните складодържатели, които оперират данъчни складове във връзка и по смисъла на Закона за безмитната търговия, чл. 2, т.1.
Бихме искали да изложим някои специфични обстоятелства по отношение на дейността на този вид лицензирани складодържатели, каквото е и нашето дружество:
Нюанс БГ АД е дружество, което оперира търговски обекти по смисъла на чл.2, точка 1 от Закона за безмитната търговия, на територията на „Зона с ограничен достъп“ на летищата във Варна и Бургас. В съответствие с изискванията на същия закон, чл. 15, точка 3, дружеството ни разполага с охранителни камери за видеонаблюдение, като видеозаписите са налични при изискване от контролните органи.
Част от спецификата на дейността ни е свързана с факта, че данъчните ни складове са разположени в по-специална зона, а именно „Зона с ограничен достъп“ на летищата, където съществува контролно-пропусквателен режим от страна на „Отдел Сигурност“ на летищата, съобразно изискванията на ГД ГВА, служители на Гранична полиция и служители на Агенция Митници. В частност, превозните средства, доставящи стока до данъчните складове, преминават няколко етапа на контрол, и неоторизирани действия на практика не са възможни.
Освен това, летищата във Варна и Бургас са стратегически обекти от значение за националната сигурност, като според тази класификация са налице завишени стандарти за сигурност на цялата територия на летищата, и като такива са обезпечени и с надеждни енергийни източници, в това число и алтернативно електрическо захранване, за да се обезпечи непрекъснатост на извършваните дейности и процеси на територията им.
Нюанс БГ АД притежава лицензи за управление на данъчен склад за складиране на акцизни стоки, а не за производството на такива. В складовете на дружеството няма инсталации за непакетирани/небутилирани акцизни продукти, както и няма средства за измерване и контрол, по смисъла на чл. 4, т.55 от ЗАДС.
Данъчните складове на Нюанс БГ АД представляват сравнително малки помещения, в които се съхранява стока и в тях не влизат транспортни средства.
Част от магазините за продажба на дребно, разположени на територията на пътническите терминали на летищата, отново в „Зона с ограничен достъп“, също са данъчни складове за складиране на акцизни стоки. На тяхна територия се осъществяват обичайни процеси по търговия на дребно в магазин на самообслужване.
Изискванията в Проекта на ЗИД на ЗАДС, поради инфраструктурната специфика на летищата, ще наложат инсталиране на допълнителни мощности за автономно електрозахранване на няколко точки на територията им, което би било в нарушение на изискванията на летищната администрация по безопасност в помещенията за съхранение.
Отчитайки изложената специфика на дейността на лицензираните складодържатели за складиране на акцизни стоки, разположени в „Зони с ограничен достъп“ на гражданските летища и спецификата на самите данъчни складове, бидейки и магазини за търговия на дребно на самообслужване, молим за преразглеждане на изискванията по проекта на ЗИД на ЗАДС и за изключване на тези складодържатели от тях. Вярваме, че вече съществуващите мерки за сигурност, специфичен контролно-пропусквателен режим, обезпеченост с електрозахранване и наличие на няколко автономни системи за видеонаблюдение, са дори по-високи от проектираните.
С уважение:
Емил Георгиев
Директор Управление на Нюанс БГ АД
Лиляна Йорданова
Финансов Мениджър на Нюанс БГ АД
Уважаеми дами и господа,
Във връзка с публикувания на www.strategy.bg на 12.07.2019 Проект на ЗИД на ЗАДС, бихме искали да обърнем внимание и да предложим да се отчете спецификата на лицензираните складодържатели, които оперират данъчни складове във връзка и по смисъла на Закона за безмитната търговия, чл. 2, т.1.
Бихме искали да изложим някои специфични обстоятелства по отношение на дейността на този вид лицензирани складодържатели, каквото е и нашето дружество:
Нюанс БГ АД е дружество, което оперира търговски обекти по смисъла на чл.2, точка 1 от Закона за безмитната търговия, на територията на „Зона с ограничен достъп“ на летищата във Варна и Бургас. В съответствие с изискванията на същия закон, чл. 15, точка 3, дружеството ни разполага с охранителни камери за видеонаблюдение, като видеозаписите са налични при изискване от контролните органи.
Част от спецификата на дейността ни е свързана с факта, че данъчните ни складове са разположени в по-специална зона, а именно „Зона с ограничен достъп“ на летищата, където съществува контролно-пропусквателен режим от страна на „Отдел Сигурност“ на летищата, съобразно изискванията на ГД ГВА, служители на Гранична полиция и служители на Агенция Митници. В частност, превозните средства, доставящи стока до данъчните складове, преминават няколко етапа на контрол, и неоторизирани действия на практика не са възможни.
Освен това, летищата във Варна и Бургас са стратегически обекти от значение за националната сигурност, като според тази класификация са налице завишени стандарти за сигурност на цялата територия на летищата, и като такива са обезпечени и с надеждни енергийни източници, в това число и алтернативно електрическо захранване, за да се обезпечи непрекъснатост на извършваните дейности и процеси на територията им.
Нюанс БГ АД притежава лицензи за управление на данъчен склад за складиране на акцизни стоки, а не за производството на такива. В складовете на дружеството няма инсталации за непакетирани/небутилирани акцизни продукти, както и няма средства за измерване и контрол, по смисъла на чл. 4, т.55 от ЗАДС.
Данъчните складове на Нюанс БГ АД представляват сравнително малки помещения, в които се съхранява стока и в тях не влизат транспортни средства.
Част от магазините за продажба на дребно, разположени на територията на пътническите терминали на летищата, отново в „Зона с ограничен достъп“, също са данъчни складове за складиране на акцизни стоки. На тяхна територия се осъществяват обичайни процеси по търговия на дребно в магазин на самообслужване.
Изискванията в Проекта на ЗИД на ЗАДС, поради инфраструктурната специфика на летищата, ще наложат инсталиране на допълнителни мощности за автономно електрозахранване на няколко точки на територията им, което би било в нарушение на изискванията на летищната администрация по безопасност в помещенията за съхранение.
Отчитайки изложената специфика на дейността на лицензираните складодържатели за складиране на акцизни стоки, разположени в „Зони с ограничен достъп“ на гражданските летища и спецификата на самите данъчни складове, бидейки и магазини за търговия на дребно на самообслужване, молим за преразглеждане на изискванията по проекта на ЗИД на ЗАДС и за изключване на тези складодържатели от тях. Вярваме, че вече съществуващите мерки за сигурност, специфичен контролно-пропусквателен режим, обезпеченост с електрозахранване и наличие на няколко автономни системи за видеонаблюдение, са дори по-високи от проектираните.
С уважение:
Емил Георгиев
Директор Управление на Нюанс БГ АД
Лиляна Йорданова
Финансов Мениджър на Нюанс БГ АД
Становището на БСК е публикувано на адрес https://www.bia-bg.com/standpoint/view/25798/
Становището на БСК е публикувано на адрес https://www.bia-bg.com/standpoint/view/25798/
Хубаво решение е за промяна за автоматите за самообслужване.
В търговски обекти, които имат подобни автомати, има клиенти връщаши стоки и отказ на услуги.
Съгласно наредбата за продажбите в търговските обекти, няма възможност за сториниране. В закона за защита на потребителите, обаче не използвана услуга или стока трябва да се върне. Естествено е и търговците да избягват конфликти с клиенти и се налага по тези две причини да се възстановяват суми на клиенти, които са изцяло за сметка на търговеца. Задайте си въпроса и всички участници в писането на закони не сте ли били от този тип клиенти и не сте ли се възползвали от опцията да ви възстановят сумите. Очакванията са ми и това да се промени и да има възможност за сторно операции от автомати за самообслужване.
Хубаво решение е за промяна за автоматите за самообслужване.
В търговски обекти, които имат подобни автомати, има клиенти връщаши стоки и отказ на услуги.
Съгласно наредбата за продажбите в търговските обекти, няма възможност за сториниране. В закона за защита на потребителите, обаче не използвана услуга или стока трябва да се върне. Естествено е и търговците да избягват конфликти с клиенти и се налага по тези две причини да се възстановяват суми на клиенти, които са изцяло за сметка на търговеца. Задайте си въпроса и всички участници в писането на закони не сте ли били от този тип клиенти и не сте ли се възползвали от опцията да ви възстановят сумите. Очакванията са ми и това да се промени и да има възможност за сторно операции от автомати за самообслужване.
12.07.2019
11.08.2019
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет