Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

23.07.2019 г. 22.08.2019 г. Неактивна

Номер на консултация

4468-K

Област на политика

Образование

Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците е изготвен след анализ на организацията на проведените изпити от националното външно оценяване в края на 7. клас, както и в резултат на предложения на различни заинтересовани страни, свързани с дейности и процедури по оценяването в системата на училищното образование.

С изготвения проект на Наредба се цели:

  1. Оптимизиране на организацията и намаляване на документацията, свързана с националните външни оценявания (НВО) – премахване на движението на хартия на отделни видове справки, разширяване на периода на провеждане на НВО до три седмици преди края на учебната година, промени в комисиите и длъжностните лица, ангажирани с провеждане на НВО, създаване на възможност на изпити на НВО да се явяват по желание и ученици в самостоятелна форма на обучение, регулиране и уеднаквяване на процеса за запознаване с индивидуалните резултати при НВО и държавните зрелостни изпити;
  2. Облекчаване на гражданите чрез вписване на информацията за всички резултати от обучението в средната степен в един документ, тъй като проектът предвижда окончателните оценки от обучението в първи гимназиален етап, които се включват в удостоверението за завършен първи гимназиален етап, да се опишат отново за информация и в дипломата за завършено средно образование, без те да участват при формирането на общия успех в нея;
  3. Създаване на възможност приемът на места по държавния план-прием в паралелките, които предлагат обучение за придобиване на разширена подготовка по хореография, да се осъществява въз основа на нов изпит за проверка на способностите като комбинация от два предмета – ФВС и музика;
  4. Прецизиране на мястото и ролята на изследванията, които провеждат ЦОПУО с извадка от ученици с цел мониторинг на образователната система и разработване и прилагане на политики за повишаване на качеството на предлаганото образование;
  5. Оптимизиране на организацията при осъществяване на признаването на документи от комисии в РУО на лица, завършили етапи или класове на образование в училища на чужди държави.

Очакваните резултати са насочени към по-голяма прозрачност, оперативност и ефективност в процеса на организация на проверката, оценяването и отразяването на резултатите от обучението в системата на училищното образование.

Отговорна институция

Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Външни оценявания - изследвания

§ 4. В чл. 45 ал. 5 думите „външни оценявания“ се заменят с „изследвания“ и

накрая се добавя изречение второ: „Изследванията не са насочени към измерване на

индивидуалните постижения на учениците, а подпомагат разработването на политики и

актуализирането на очакваните резултати, заложени в държавните образователни

стандарти по чл. 22, ал. 2, т. 4, 5 и 6 от ЗПУО и на учебните програми.“

 

Изследването и оценяването преследват различни цели и изискват различен подход.

Каква е целта Ви и посланието към обществото при предоставянето на вътрешни оценки от изследване за използване за външно разпределение на учениците по училища след 7 клас?

Външни оценявания - изследвания

§ 4. В чл. 45 ал. 5 думите „външни оценявания“ се заменят с „изследвания“ и

накрая се добавя изречение второ: „Изследванията не са насочени към измерване на

индивидуалните постижения на учениците, а подпомагат разработването на политики и

актуализирането на очакваните резултати, заложени в държавните образователни

стандарти по чл. 22, ал. 2, т. 4, 5 и 6 от ЗПУО и на учебните програми.“

 

Изследването и оценяването преследват различни цели и изискват различен подход.

Каква е целта Ви и посланието към обществото при предоставянето на вътрешни оценки от изследване за използване за външно разпределение на учениците по училища след 7 клас?

Какво ни говорят вписванията

Принудата са предоставянето на стара информация § 2. В чл. 29, ал. 7 интуитивно ми напомни за акцията - ще ги пишем всички, че са родени на 1. януари.

 

Да очакваме ли вписване на дипломата от средно образование в дипломата за висше и какво показват изследанията Ви?!

- Какъв трябва да е успехът на учениците в дипломата за средно образование, за да запишат и завършат успешно висше образование?

- Какъв трябва да е успехът на студентите в дипломата за висше образование, за да запишат и завършат успешно докторантура?

 

Какво ни говорят вписванията

Принудата са предоставянето на стара информация § 2. В чл. 29, ал. 7 интуитивно ми напомни за акцията - ще ги пишем всички, че са родени на 1. януари.

 

Да очакваме ли вписване на дипломата от средно образование в дипломата за висше и какво показват изследанията Ви?!

- Какъв трябва да е успехът на учениците в дипломата за средно образование, за да запишат и завършат успешно висше образование?

- Какъв трябва да е успехът на студентите в дипломата за висше образование, за да запишат и завършат успешно докторантура?

 

История

  • Начало на обществената консултация

    23.07.2019

  • Приключване на консултацията

    22.08.2019

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте