Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците е изготвен след анализ на организацията на проведените изпити от националното външно оценяване в края на 7. клас, както и в резултат на предложения на различни заинтересовани страни, свързани с дейности и процедури по оценяването в системата на училищното образование.
С изготвения проект на Наредба се цели:
Очакваните резултати са насочени към по-голяма прозрачност, оперативност и ефективност в процеса на организация на проверката, оценяването и отразяването на резултатите от обучението в системата на училищното образование.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Принудата са предоставянето на стара информация § 2. В чл. 29, ал. 7 интуитивно ми напомни за акцията - ще ги пишем всички, че са родени на 1. януари.
Да очакваме ли вписване на дипломата от средно образование в дипломата за висше и какво показват изследанията Ви?!
- Какъв трябва да е успехът на учениците в дипломата за средно образование, за да запишат и завършат успешно висше образование?
- Какъв трябва да е успехът на студентите в дипломата за висше образование, за да запишат и завършат успешно докторантура?
Принудата са предоставянето на стара информация § 2. В чл. 29, ал. 7 интуитивно ми напомни за акцията - ще ги пишем всички, че са родени на 1. януари.
Да очакваме ли вписване на дипломата от средно образование в дипломата за висше и какво показват изследанията Ви?!
- Какъв трябва да е успехът на учениците в дипломата за средно образование, за да запишат и завършат успешно висше образование?
- Какъв трябва да е успехът на студентите в дипломата за висше образование, за да запишат и завършат успешно докторантура?
23.07.2019
22.08.2019
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
§ 4. В чл. 45 ал. 5 думите „външни оценявания“ се заменят с „изследвания“ и
накрая се добавя изречение второ: „Изследванията не са насочени към измерване на
индивидуалните постижения на учениците, а подпомагат разработването на политики и
актуализирането на очакваните резултати, заложени в държавните образователни
стандарти по чл. 22, ал. 2, т. 4, 5 и 6 от ЗПУО и на учебните програми.“
Изследването и оценяването преследват различни цели и изискват различен подход.
Каква е целта Ви и посланието към обществото при предоставянето на вътрешни оценки от изследване за използване за външно разпределение на учениците по училища след 7 клас?
§ 4. В чл. 45 ал. 5 думите „външни оценявания“ се заменят с „изследвания“ и
накрая се добавя изречение второ: „Изследванията не са насочени към измерване на
индивидуалните постижения на учениците, а подпомагат разработването на политики и
актуализирането на очакваните резултати, заложени в държавните образователни
стандарти по чл. 22, ал. 2, т. 4, 5 и 6 от ЗПУО и на учебните програми.“
Изследването и оценяването преследват различни цели и изискват различен подход.
Каква е целта Ви и посланието към обществото при предоставянето на вътрешни оценки от изследване за използване за външно разпределение на учениците по училища след 7 клас?