С проекта се въвежда възможност в срок до 1 април 2020 г. лекарствените продукти, съдържащи трамадол в количества до 50 мг за дозова единица в комбинация с други лекарствени вещества, да се предписват на обикновена рецептурна бланка за еднократно отпускане и в количества, съобразени с дневната дозировка, за не повече от 30 дни.
На следващо място със заключителните разпоредби на проекта се извършва аналогична промяна в Наредба № 20 от 2001 г. за условията и реда, при които лекарствените продукти, съдържащи наркотични вещества, могат да бъдат освободени от някои мерки за контрол.
Целта на предложените промени е да се преодолеят настъпилите основни затруднения за притежателите на разрешения за употреба, както и за търговци на едро и дребно с лекарствени продукти, съдържащи трамадол в комбинация с други лекарствени вещества. Затрудненията са породени от въведеното задължение лекарствените продукти, съдържащи трамадол в комбинация с други лекарствени вещества да се предписват на специална рецептурна бланка със зелен цвят, а търговията на едро и дребно да се осъществява от лица, получили лицензия по чл. 32, ал. 1, съответно чл. 33, ал. 1 от Закона за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите (ЗКНВП). Затрудненията в областта на търговията на едро и дребно с лекарствени продукти са свързани със спиране продажбата на лекарствените продукти от търговци на едро и аптеки, които не притежават лицензии по реда на ЗКНВП; връщане на наличните количества лекарствени продукти; подаване на заявления в Министерството на здравеопазването за получаване на лицензии по чл. 32, ал. 1, съответно по чл. 33, ал. 1 от ЗКНВП.
Адрес за изпращане на становища и предложения: yvelichkova@mh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
27.09.2019
10.10.2019
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Интересна промяна на нормативен акт, няколко дни след влизането му в сила.
Понеже полето е за коментари (а не за предложения, както ще отбележите), бих коментирал с няколко риторични въпроса:
Въпрос: Какво направи министерство на здравеопазването по въпроса за повече от половин година или този период от време не беше ли достатъчен за преодоляване на сега констатираните затруднения? Некомпетентност?
Въпрос: Излиза, че министерство на здравеопазването приоритетно се грижи за „търговията на едро и дребно” и за „продажбите” – къде е здравеопазването, къде е интереса на обществото, държавата и гражданите? А конфликт на интереси?
Интересно как за толкова години (пак в интерес на „търговията” и „продажбите”, а не на здравеопазването) у нас не се въведе никакъв контрол над лекарствата, които се отпускат на обикновена (бяла) рецептурна бланка - само за да процъфтява бизнеса на дребно. Пример на идващия сезон – антибиотиците.
НЕ ВИ ЛИ Е СРАМ?
P.S. Всъщност, има редица решения за преодоляване на създадените "затруднения". Но не Ви изнасят. Срам!
Интересна промяна на нормативен акт, няколко дни след влизането му в сила.
Понеже полето е за коментари (а не за предложения, както ще отбележите), бих коментирал с няколко риторични въпроса:
Въпрос: Какво направи министерство на здравеопазването по въпроса за повече от половин година или този период от време не беше ли достатъчен за преодоляване на сега констатираните затруднения? Некомпетентност?
Въпрос: Излиза, че министерство на здравеопазването приоритетно се грижи за „търговията на едро и дребно” и за „продажбите” – къде е здравеопазването, къде е интереса на обществото, държавата и гражданите? А конфликт на интереси?
Интересно как за толкова години (пак в интерес на „търговията” и „продажбите”, а не на здравеопазването) у нас не се въведе никакъв контрол над лекарствата, които се отпускат на обикновена (бяла) рецептурна бланка - само за да процъфтява бизнеса на дребно. Пример на идващия сезон – антибиотиците.
НЕ ВИ ЛИ Е СРАМ?
P.S. Всъщност, има редица решения за преодоляване на създадените "затруднения". Но не Ви изнасят. Срам!