Предложенията са част от Законопроект за изменение и допълнение на Административнопроцесуалния кодекс, свързан с планираната мащабна трансформация на модела на административно обслужване, поради:
- отклонения от принципите на комплексното административно обслужване и служебното начало
- неефективност на процесите по предоставяне на административни услуги и административно регулиране
- административна тежест за граждани, бизнес и институции.
Законопроектът съдържа предложенията за изменения и допълнения в 136 нормативни акта от специалното законодателство, между които и Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина (ЗЛПХМ). До момента са проведени две обществени консултации чрез Портала за обществени консултации, като не са постъпили мнения и становища по предложенията в обхвата на ЗЛПХМ.
Линк към първата обществена консултация: обществена консултация по Законопроект за изменение и допълнение на Административнопроцесуалния кодекс, открита на 04 декември 2018 г.
Линк към втората обществена консултация: предложенията за изменения и допълнения на нормативни актове в обхвата на ЗИД на АПК в тематична област „Здравеопазване“, открита на 08 март 2019 г.
Тази консултация обхваща само предложенията за изменения и допълнения на ЗЛПХМ, по-конкретно по предложените нови общи правила за подобряване на административното обслужване за гражданите и бизнеса.
Консултацията е насочена към:
- крайните потребители на административни услуги и лицата в обхвата на регулациите по закона
- към институциите, които реализират и участват в реализацията на регулаторната политика и осъществяват административно обслужване в рамките на обхвата на ЗЛПХМ
- към институциите, които издават документи или поддържат регистри с данни, информация и документи, необходими на граждани и бизнес за представянето им в различните процедури в обхвата на ЗЛПХМ
Консултацията цели:
= получаване на мнения и становища от заинтересованите страни за:
- нивото на административна тежест в регулаторните процедури в обхвата на ЗЛПХМ
- обхвата и същността на предложените промени, израз на комплексното административно обслужване и служебно начало
- влиянието от въвеждането на предложенията върху процесите по реализация на регулаторните процедури и по предоставяне на услугите
- необходимите действия и разходи за реализация на предложенията
- алтернативи по предложенията
= ценка на въздействието на предлаганите промени
= получаване на предложения за по-ефективно постигане на целите на правителствената политика
= идентифициране на допълнителни възможности за подобряване на модела на административното обслужване на гражданите и бизнеса
= ефективно планиране на процеса на въвеждане на промените, с оглед оценката на въздействието им
Срокът на обществената консултация е предвиден да бъде 14 дни, като всички заинтересовани страни могат да изразят своето мнение и да направят своите предложения за усъвършенстване на модела на административно обслужване, в контекста на целите на правителствената политика в тази област. В консултационния документ са описани причините за определяне на по-краткия срок.
Предвижда се и провеждане на срещи със заинтересовани страни, изследване на общественото мнение и интервюта с лицата в обхвата на регулациите по закона, включително МСП.
Обратна връзка: След приключването на обществената консултация всички предложения ще бъдат обобщени в справката за отразяване на предложенията, която ще бъде публикувана на Портала за обществени консултации.
Предложения, коментари и становища могат да бъдат публикувани и изпращани на:
Портал за обществени консултации (изисква се регистрация)
E-mail k.bozhanov@government.bg и на e.sergieva@popovarnaudov.bg
Адрес: гр. София, 1594, бул. „Дондуков“ № 1
Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg (изисква квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ).
Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
22.10.2019
05.11.2019
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Силно съм възмутена от непрофесионалните, некомпетентни и лобистки коментари на лицето Бай Брадър. Правя този коментар с предложението да не вземате предвид неговите предложения. Ако трябва бих могла и аз да пусна 10 отделни коментара, но мисля, че и един коментар е достатъчен за да компенсира неговите лобистки, закостенели предложения. Никаква промяна, всичко си е наред? така ли? да не би бай брадър да събира комисионни или така ми се струва.
Да започнем с първия коментар. Лицето се заяжда, че се споменавало ЗАОРАК, а не ЗОАРАКСД. Бедни ми Брадър. Не си разбрал, че става дума за общ законопроект, в който изменениета в ЗЛПХМ и в ЗОАРАКСД се правят едновременно. Съвсем правилон и нормално е да се говори за ЗОАРАК, каквото е новото предложение в публикувания проект за изменение на АПК и множество закони. Тук според мен всичко е наред.
Очевидно бай брадър не е разбрал и защо се прадлага отпадането на думата публични. Текстът става така: Чл. 19а. (1) Съответните РЗИ водят и поддържат публични регистри за издадените от тях удостоверения за регистрация на дрогерии. Чл. 19а. (1) Съответните РЗИ при спазване изискванията на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол водят и поддържат регистри водят и поддържат публични регистри за издадените от тях удостоверения за регистрация на дрогерии. Ами прочетете и измененията в ЗОАРАКСД, които са тук на този сайт и ще разберете, че публичността си остава.
Нататък относно коментата по чл.162 а. Вижте какво пише: номер, дата и издател на диплома за придобито в Република България висше образование квалифицираното лице по чл. 159, ал. 1 или номер, дата и издател на документ за признаване на придобито в чужбина образование, а ако образованието е придобито в чужбина и не е признато в Република България се прилага документ за придобиването му и документи, удостоверяващи, че лицето отговаря на изискването по чл. 159, ал. 2, т. 2“; ИАЛ служебно установявава обстоятелствата относно наличието на трудов договор, изискван съгласно чл. 159, ал. 1 документи, с които се удостоверяват обстоятелствата по чл. 159, ал. 1 и 2 за квалифицираното лице; Пише точно това, което брадър предлага. Очевидно е, че коментарите са тенденциозни и целят да запазят съществуващият ред и корупционни практики. Как може да казвате, че хора, завършили в Монголия ще дойдат да лекуват. Ясно пише:
"номер, дата и издател на диплома за придобито в Република България висше образование квалифицираното лице по чл. 159, ал. 1 или номер, дата и издател на документ за признаване на придобито в чужбина образование, а ако образованието е придобито в чужбина и не е признато в Република България се прилага документ за придобиването му и документи, удостоверяващи, че лицето отговаря на изискването по чл. 159, ал. 2, т. 2“; ИАЛ служебно установявава обстоятелствата относно наличието на трудов договор, изискван съгласно чл. 159, ал. 1 документи, с които се удостоверяват обстоятелствата по чл. 159, ал. 1 и 2 за квалифицираното лице;"
По-нанатък не си струва да се коментират тенденциозните, некомпететни и лобистки предложения на това лице. Призовавам ви да не ги вземате предвид.
Силно съм възмутена от непрофесионалните, некомпетентни и лобистки коментари на лицето Бай Брадър. Правя този коментар с предложението да не вземате предвид неговите предложения. Ако трябва бих могла и аз да пусна 10 отделни коментара, но мисля, че и един коментар е достатъчен за да компенсира неговите лобистки, закостенели предложения. Никаква промяна, всичко си е наред? така ли? да не би бай брадър да събира комисионни или така ми се струва.
Да започнем с първия коментар. Лицето се заяжда, че се споменавало ЗАОРАК, а не ЗОАРАКСД. Бедни ми Брадър. Не си разбрал, че става дума за общ законопроект, в който изменениета в ЗЛПХМ и в ЗОАРАКСД се правят едновременно. Съвсем правилон и нормално е да се говори за ЗОАРАК, каквото е новото предложение в публикувания проект за изменение на АПК и множество закони. Тук според мен всичко е наред.
Очевидно бай брадър не е разбрал и защо се прадлага отпадането на думата публични. Текстът става така: Чл. 19а. (1) Съответните РЗИ водят и поддържат публични регистри за издадените от тях удостоверения за регистрация на дрогерии. Чл. 19а. (1) Съответните РЗИ при спазване изискванията на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол водят и поддържат регистри водят и поддържат публични регистри за издадените от тях удостоверения за регистрация на дрогерии. Ами прочетете и измененията в ЗОАРАКСД, които са тук на този сайт и ще разберете, че публичността си остава.
Нататък относно коментата по чл.162 а. Вижте какво пише: номер, дата и издател на диплома за придобито в Република България висше образование квалифицираното лице по чл. 159, ал. 1 или номер, дата и издател на документ за признаване на придобито в чужбина образование, а ако образованието е придобито в чужбина и не е признато в Република България се прилага документ за придобиването му и документи, удостоверяващи, че лицето отговаря на изискването по чл. 159, ал. 2, т. 2“; ИАЛ служебно установявава обстоятелствата относно наличието на трудов договор, изискван съгласно чл. 159, ал. 1 документи, с които се удостоверяват обстоятелствата по чл. 159, ал. 1 и 2 за квалифицираното лице; Пише точно това, което брадър предлага. Очевидно е, че коментарите са тенденциозни и целят да запазят съществуващият ред и корупционни практики. Как може да казвате, че хора, завършили в Монголия ще дойдат да лекуват. Ясно пише:
"номер, дата и издател на диплома за придобито в Република България висше образование квалифицираното лице по чл. 159, ал. 1 или номер, дата и издател на документ за признаване на придобито в чужбина образование, а ако образованието е придобито в чужбина и не е признато в Република България се прилага документ за придобиването му и документи, удостоверяващи, че лицето отговаря на изискването по чл. 159, ал. 2, т. 2“; ИАЛ служебно установявава обстоятелствата относно наличието на трудов договор, изискван съгласно чл. 159, ал. 1 документи, с които се удостоверяват обстоятелствата по чл. 159, ал. 1 и 2 за квалифицираното лице;"
По-нанатък не си струва да се коментират тенденциозните, некомпететни и лобистки предложения на това лице. Призовавам ви да не ги вземате предвид.