Законопроектът предвижда актуализиране на националните мерки и решаване на някои спешни въпроси с оглед актуалната епизоотична обстановка в държавата.
Промените имат за цел гарантиране здравето на животните и хората в България, както и осигуряване на свободното движение на животни и животински продукти на територията на държавите - членки на Европейския съюз.
Отговорна структура:
Дирекция „Политики по агрохранителната верига“, МЗХГ
Email:
AKovacheva@mzh.government.bg
Министерство на земеделието, храните и горите
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
https://pawsnet-my.sharepoint.com/:w:/r/personal/lyudmila_kenova_four-paws_org/Documents/Attachments/Do%20MZHG_ZID_Noemvri_ZVD_ZZJ_MP%20(1)%20(Lyudmila%20Kenova).docx?d=wa3446aa1e5254bf48e1f18d1334b270f&csf=1&e=7E7TWq
https://pawsnet-my.sharepoint.com/:w:/r/personal/lyudmila_kenova_four-paws_org/Documents/Attachments/Do%20MZHG_ZID_Noemvri_ZVD_ZZJ_MP%20(1)%20(Lyudmila%20Kenova).docx?d=wa3446aa1e5254bf48e1f18d1334b270f&csf=1&e=7E7TWq
Изключително полезно е да започнем да се съобразяване с европейското право най-после. Друг е въпроса как това ще се отрази и засегне голяма част от хората в страната, с оглед начина на живот водещ се в по-малките и средни населени места. Съгласен съм, със становището на БВС и мисля, че те разбират проблема в този законопроект, което си личи от изложените от тях мотиви.
Изключително полезно е да започнем да се съобразяване с европейското право най-после. Друг е въпроса как това ще се отрази и засегне голяма част от хората в страната, с оглед начина на живот водещ се в по-малките и средни населени места. Съгласен съм, със становището на БВС и мисля, че те разбират проблема в този законопроект, което си личи от изложените от тях мотиви.
Не мисля, че този проектозакон ще доведе до позитивни резултати.
Не мисля, че този проектозакон ще доведе до позитивни резултати.
Пълна липса на синхрон между проекта и гледните точки на заинтересованете страни. Адмирации за БВС и адекватното становище.
Пълна липса на синхрон между проекта и гледните точки на заинтересованете страни. Адмирации за БВС и адекватното становище.
Не смятам, че този проект на закон е в синхрон с възможностите на българските граждани, които са собственици на животни. Изискванията са прекалено високи и очакваните резултати не са релевантни с общата картина.
Не смятам, че този проект на закон е в синхрон с възможностите на българските граждани, които са собственици на животни. Изискванията са прекалено високи и очакваните резултати не са релевантни с общата картина.
04.11.2019
04.12.2019
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Направените предложения относно промени, налагащи нови изисквания за по-висока биосигурност, контрол и регулация са напълно несъвместими с действащи в момента нормативни актове в РБългария и ЕС.Като най- фрапиращи ще посоча вменяването на дейности по компетентносттадо мемента на БАБХ и ОДБХ, прехвърлени с промените на кметовете като: 1.инвентаризация на животните в животновъдните обекти, загробването, осигуряването на транспорт и ресурс за организирането на тези дейности.2.определянето на ФИЗИЧЕСКИ или юридически лица за изпълняването на специфични дейности по програмите на бабх с размити и неконкретни критерии, в предвид дълбоко икономически загуби за селските стопани без ясно изразени критерии за възлагане на обществени поръчки, правомощия и отговорности. 3. Приравняване на критериите и ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА регистрация за животни от „лично стопанство“, водещо до допълнителни разходи за хора, които отглеждат животни за лична прехрана, разходи за ветеринарен лекар, профилактика, лечение, ваксинации и същеврено без право да продават продукцията си.
И не на последно място, липсата на квалифициран персонал , необходим и в момента, без да са включени животните от заден двор, е проблем от години на системата , с удвояване на задълженията и обектите практически е невъзможно да се покрият новите критерии, при така предложените процедури.
Липса на адекватен икономически анализ на промените и посоката за намаляване на селскостопанските животни за по-ефективен контрол,са най- големите пропуски за предложените промени, които ще доведат до хаос и неприложимост.
Направените предложения относно промени, налагащи нови изисквания за по-висока биосигурност, контрол и регулация са напълно несъвместими с действащи в момента нормативни актове в РБългария и ЕС.Като най- фрапиращи ще посоча вменяването на дейности по компетентносттадо мемента на БАБХ и ОДБХ, прехвърлени с промените на кметовете като: 1.инвентаризация на животните в животновъдните обекти, загробването, осигуряването на транспорт и ресурс за организирането на тези дейности.2.определянето на ФИЗИЧЕСКИ или юридически лица за изпълняването на специфични дейности по програмите на бабх с размити и неконкретни критерии, в предвид дълбоко икономически загуби за селските стопани без ясно изразени критерии за възлагане на обществени поръчки, правомощия и отговорности. 3. Приравняване на критериите и ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА регистрация за животни от „лично стопанство“, водещо до допълнителни разходи за хора, които отглеждат животни за лична прехрана, разходи за ветеринарен лекар, профилактика, лечение, ваксинации и същеврено без право да продават продукцията си.
И не на последно място, липсата на квалифициран персонал , необходим и в момента, без да са включени животните от заден двор, е проблем от години на системата , с удвояване на задълженията и обектите практически е невъзможно да се покрият новите критерии, при така предложените процедури.
Липса на адекватен икономически анализ на промените и посоката за намаляване на селскостопанските животни за по-ефективен контрол,са най- големите пропуски за предложените промени, които ще доведат до хаос и неприложимост.