Откриват се обществени консултации по част от предложенията от Законопроект за изменение и допълнение на Административнопроцесуалния кодекс, свързан с планираната мащабна трансформация на модела на административно обслужване, поради:- отклонения от принципите на комплексното административно обслужване и служебното начало;- неефективност на процесите по предоставяне на административни услуги и административно регулиране;- административна тежест за граждани, бизнес и институции. Настоящата консултация обхваща само предложенията за изменения и допълнения на Закона за електронните съобщения /ЗЕС/, като по-конкретно общата цел на планираните промени е подобряване на законодателната уредба, ограничаване на административната тежест и подобряване на административното обслужване за гражданите и бизнеса в резултат на изпълнението на проект BG05SFOP001-1.001-0002 „Трансформация на модела на административно обслужване“, финансиран от Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, както и с постигане на съответствие на разпоредбите на ЗЕС с принципите и изискванията на Административнопроцесуалния кодекс, Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и предложените промени в тях в проекта на Закон за изменение и допълнение на Административнопроцесуалния кодекс, по който са проведени обществени консултации, както следва: До момента са проведени две обществени консултации чрез Портала за обществени консултации:- в периода 04 декември 2018 г. – 03 януари 2019 г. е открита първата предварителна обществена консултация по промените в Административнопроцесуалния кодекс. Линк към първата обществена консултация: http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=3935;- в периода 30 май 2019 г. – 14 юни 2019 г. е открит втори кръг от обществени консултации по предложенията за изменения и допълнения на нормативни актове в обхвата на ЗИД на АПК в тематична област „Електронно управление“. Линк към втората обществена консултация: https://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=4404 Консултацията е насочена към:- крайните потребители на административни услуги и лицата в обхвата на регулациите по закона;- към институциите, които реализират и участват в реализацията на регулаторната политика и осъществяват административно обслужване в рамките на обхвата на ЗЕС;- към институциите, които издават документи или поддържат регистри с данни, информация и документи, необходими на граждани и бизнес за представянето им в различните процедури в обхвата на ЗЕС. Цел на консултацията: Да запознаят заинтересуваните страни с проблемите и предложенията за разрешаването им, като им бъде предоставена възможност да изразят мнението и становището си по предвижданите промени и очакваните въздействия в областта на транспорта, както и да съгласуват проекта на предложените изменения и допълнения с тях. Съпътстващи цели на консултацията са:• получаване на мнения от страна на заинтересованите страни за обхвата и същността на необходимите промени;• получаване на предложения за по-ефективно постигане на целите на промените;• идентифициране на допълнителни възможности за подобряване на административното обслужване на гражданите и юридическите лица;• ефективно планиране на процеса на въвеждане на промените;• гарантиране на баланс на противоположните интереси на заинтересованите страни в областта на прилагане на ЗЕС;• събиране на информация, която не е налична в публичния сектор;• изграждане на консенсус по противоречиви въпроси (чрез създаване на форуми за обсъждане на различни гледни точки във връзка с предложените изменения и допълнение на ЗЕС).• получаване на конкретна информация по конкретно зададени въпроси; • осигуряване на по-добро разбиране от заинтересованите страни на проблемите, вариантите, рисковете, както и ползите и разходите, свързани с приемането и прилагането на предложените промени. Форма: писмени консултации чрез Портала за обществени консултации. Предвиждат се и провеждане на срещи със заинтересовани страни, изследване на общественото мнение и интервюта с лицата в обхвата на регулациите по закона, включително КРС. Срок за провеждане на консултациите: обществената консултация се открива за 14 дни, като всички заинтересовани страни могат да изразят своето мнение и да направят своите предложения за усъвършенстване на модела на административно обслужване, в контекста на целите на правителствената политика в тази област. В консултационния документ са описани причините за определяне на по-краткия срок. Предложения, коментари и становища могат да бъдат публикувани и изпращани на:Портал за обществени консултации (изисква се регистрация)E-mail k.bozhanov@government.bg и на s.liubenova@eurolex.bgАдрес: гр. София, ПК 1594, бул. „Дондуков“ № 1Адрес: гр. София, ПК 1124, ул. „Николай В.Гогол“ №6. Писмата следва да се адресират до Обединение „Консултанти Евролекс и Делчев“, Ръководител на Проект: Андрей Делчев, Телефон: +3592 401 91 60; факс: +3592 40 191 70Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg (изисква квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ). Име на координатора на консултацията и телефон за комуникация: Северина Любенова, тел 0888 599 468 Обратна връзка: След приключването на обществената консултация всички предложения ще бъдат обобщени в справката за отразяване на предложенията, която ще бъде публикувана на Портала за обществени консултации. В отговорите си заинтересованите страни следва да посочат кое заинтересовано лице представляват. Тази информация е необходима, за да може след получаване на становищата и препоръките, да се анализира правилно въздействието на предложените изменения и допълнения върху съответната група заинтересовани страни. Не е необходимо посочване на име или наименование на съответното лице.
Както се вижда, няма коментари по предложенията, защото не се отваря линкът към втория кръг обществени консултации www.duncheva.bg
Както се вижда, няма коментари по предложенията, защото не се отваря линкът към втория кръг обществени консултации www.duncheva.bg