С проекта се предлагат промени в Наредбите, определящи условията за допустимост и правилата за прилагане на схемите за обвързано с производството подпомагане – Наредба № 3 от 2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания и Наредба № 5 от 2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания.
Промените, предложени в Наредба № 105 от 2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на интегрираната система за администриране и контрол са с цел уеднаквяване на нормативните разпоредби с действащата практика.
Отговорна структура:
Дирекция „Директни плащания“, МЗХГ
Електронeн адрес:
MStefanova@mzh.government.bg
Министерство на земеделието, храните и горите
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
16.01.2020
17.02.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
СТАНОВИЩЕ
По отношение представения Проект за изменение на Наредба 3 от 2015 г. , считаме, че въвеждането на санкция, при която при неоткриване по време на проверка култури от съответната група култури по схемите за обвързано подпомагане, съответните парцели се считат за наддекларирани, може да ощети и коретни земеделски производители, които са засадили съответните плодове или зеленчуци, но те са пропаднали поради климатичните условия или други природни катаклизми. Ако тази санкция остане, трябва да се въведе начин за уведомяване на ДФЗ от страна на земеделските производители за отказ от схемата, различен от този, който е предвиден в общия случай - при него е невъзможно оттеглянето на парцели или схеми в случай, че има застъпване на площи или кандидатът е попаднал в извадка за проверки. Такъв отказ също не може да бъде направен в периода на кръстосаните проверки, а именно тогава в повечето случаи става ясно, ако определена култура пропадне или не се развие.
Смятаме, че идеята за ограничаване на некоретните "псевдо" производители на плодове и деленчуци е добра, но същевременно трябва да се сведе до минимум риска за коретктните фермери, които освен че няма да получат добив и подпомагане, ще бъдат и допълнително наказани, в случай на проваляне на реколтата.
17.02.2020
Българска Асоциация Биопродукти
СТАНОВИЩЕ
По отношение представения Проект за изменение на Наредба 3 от 2015 г. , считаме, че въвеждането на санкция, при която при неоткриване по време на проверка култури от съответната група култури по схемите за обвързано подпомагане, съответните парцели се считат за наддекларирани, може да ощети и коретни земеделски производители, които са засадили съответните плодове или зеленчуци, но те са пропаднали поради климатичните условия или други природни катаклизми. Ако тази санкция остане, трябва да се въведе начин за уведомяване на ДФЗ от страна на земеделските производители за отказ от схемата, различен от този, който е предвиден в общия случай - при него е невъзможно оттеглянето на парцели или схеми в случай, че има застъпване на площи или кандидатът е попаднал в извадка за проверки. Такъв отказ също не може да бъде направен в периода на кръстосаните проверки, а именно тогава в повечето случаи става ясно, ако определена култура пропадне или не се развие.
Смятаме, че идеята за ограничаване на некоретните "псевдо" производители на плодове и деленчуци е добра, но същевременно трябва да се сведе до минимум риска за коретктните фермери, които освен че няма да получат добив и подпомагане, ще бъдат и допълнително наказани, в случай на проваляне на реколтата.
17.02.2020
Българска Асоциация Биопродукти