Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за приемане на Правилник за прилагане на Закона за публичните предприятия

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

20.02.2020 г. 23.03.2020 г. Неактивна

Номер на консултация

4917-K

Област на политика

Финанси и данъчна политика

Тип консултация

---

На 26 септември 2019 г. Народното събрание прие Закон за публичните предприятия (обн., ДВ, бр.79 от 08.10.2019 г.), с което стартира реформата в областта на управлението на публичните предприятия.

В § 3  от преходните и заключителни разпоредби на закона е предвидено в 6-месечен срок от влизането му в сила Министерският съвет да приеме правилник за неговото прилагане и да приведе в съответствие със закона подзаконовите нормативни актове.

В изпълнение на законовата делегация е разработен проект на Правилник за прилагане на Закона за публичните предприятия.

Информацията за публикуване съдържа проект на Правилник за прилагане на Закона за публичните предприятия и приложенията към него, както и: проект на ПМС; доклад на вносителя; Частична оценка на въздействието, Становище на дирекция „Модернизация на администрацията“ на МС.

Отговорна дирекция:“Държавни помощи и реален сектор”
E-mail:sars@minfin.bg

 

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

IK 21.03.2020 20:57
Предложения за подобрения в някои области на проекта на Правилник

Предложеният проект на Правилник за прилагане на Закона за публичните предприятия възпроизвежда в голямата си част ПРУПДТДДУК, като не е допълнен с неуредените въпроси, за които все още има противоречива практика в различните министерства, но същевременно с това са добавени и нови разпоредби, чието изпълнение (в отделни области) ще създаде затруднения при тяхното практическо приложение.

Може би е добре Приложение №2 да се преработи основно, тъй като съгласно него, например, „когато за отчетното тримесечие е реализирана счетоводна печалба, при отчетена счетоводна загуба за предходното тримесечие се ползва критерият "Увеличаване на печалбата" – т.е. 2 бални единици.

Тази хипотеза може да се илюстрира със следния числов пример:

Ако за отчетното тримесечие (второ), предприятието е отчело печалба от 5 единици, при условие, че за предходнато (първо) тримесечие, резултатът е бил загуба от 80 единици, то кумулативният резултат за двете тримесечия (или за полугодието, с натрупване) не е печалба, а е загуба от 75 единици (макар и намалена спрямо 80-те единици) – но по така предложената методика ще се отчетат 2,0 бални единици.

Друга хипотеза, ако за отчетното (второ) тримесечие, предприятието е отчело печалба от 15 единици, при условие, че за предходнато (първо) тримесечие, резултатът е бил печалба от 5 единици, то кумулативният резултат за двете тримесечия (или за полугодието) е печалба от 20 единици (което всъщност представлява увеличаване/надграждане на печалбата/резултата) – няма изрично пояснение в проекта на Правилник за тази хопотеза, но е логично предприятието да определи 2,0 бални единици. Вижда се, че при две съвсем различни хипотези, ще бъдат определени един и същи („стимулиращи“) бални единици, което може би не е правилно (според мен).

Подробни предложения за изменения са изпратени на и-мейл: sars@minfin.bg, като са посочени мотиви и конкретни нови текстове или допълнения и е обърнато внимание на някои разминавания между отделните разпоредби и текстове, а също и при Приложенията.

Предложения за подобрения в някои области на проекта на Правилник

Предложеният проект на Правилник за прилагане на Закона за публичните предприятия възпроизвежда в голямата си част ПРУПДТДДУК, като не е допълнен с неуредените въпроси, за които все още има противоречива практика в различните министерства, но същевременно с това са добавени и нови разпоредби, чието изпълнение (в отделни области) ще създаде затруднения при тяхното практическо приложение.

Може би е добре Приложение №2 да се преработи основно, тъй като съгласно него, например, „когато за отчетното тримесечие е реализирана счетоводна печалба, при отчетена счетоводна загуба за предходното тримесечие се ползва критерият "Увеличаване на печалбата" – т.е. 2 бални единици.

Тази хипотеза може да се илюстрира със следния числов пример:

Ако за отчетното тримесечие (второ), предприятието е отчело печалба от 5 единици, при условие, че за предходнато (първо) тримесечие, резултатът е бил загуба от 80 единици, то кумулативният резултат за двете тримесечия (или за полугодието, с натрупване) не е печалба, а е загуба от 75 единици (макар и намалена спрямо 80-те единици) – но по така предложената методика ще се отчетат 2,0 бални единици.

Друга хипотеза, ако за отчетното (второ) тримесечие, предприятието е отчело печалба от 15 единици, при условие, че за предходнато (първо) тримесечие, резултатът е бил печалба от 5 единици, то кумулативният резултат за двете тримесечия (или за полугодието) е печалба от 20 единици (което всъщност представлява увеличаване/надграждане на печалбата/резултата) – няма изрично пояснение в проекта на Правилник за тази хопотеза, но е логично предприятието да определи 2,0 бални единици. Вижда се, че при две съвсем различни хипотези, ще бъдат определени един и същи („стимулиращи“) бални единици, което може би не е правилно (според мен).

Подробни предложения за изменения са изпратени на и-мейл: sars@minfin.bg, като са посочени мотиви и конкретни нови текстове или допълнения и е обърнато внимание на някои разминавания между отделните разпоредби и текстове, а също и при Приложенията.

История

  • Начало на обществената консултация

    20.02.2020

  • Приключване на консултацията

    23.03.2020

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте